Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

LokesMammi skrev 2011-08-13 17:04:02 följande:
    Personligen tycker jag det är jättefult och se en gravid kvinna röka. Kan jag sluta dricka alkohol kan hon sluta röka! Jag vet, stor skilland, men ändå! Man har inte sig själv o tänka på längre. En stor eloge till dom som slutar röka när de får ett plus på stickan. Men så börjar de sen igen när ungen pluppat ut. Lika fult o se en mamma dra en barnvagn o röka samtidigt. Eller röka i lekparken. Ne usch!
    Fast jag har aldrig rökt, men säger bara vad jag tycker! =)
    Så jätte bra att ni slutar röka!
    Håller helt med! Jag rökte aldrig när Elliot var med. Tycker det ser förjäkligt ut faktiskt. Tyckte det var sjukt pinsamt att röka efter att Elliot kommit, om nån som visste att jag hade barn såg mig. Jag vet ju vad jag tänker om rökande mammor/gravida så det är ju inte så kul att veta vad andra tänker om en ;) 
    Och om nån inte förstod det så rökte jag INTE när jag var gravid, bara innan jag visste om det såklart.
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-13 17:13:47 följande:
    Kan hålla med dig men jag har rökt i många många år sen jag var 16 år har stoppat till vid varje graviditet.
    Sen är det något som ger mig ro i kroppen när jag röker men röker inte när jag tar ut barnen utan efter maten och morgonen och när barnen sover.
    Röker alltid ute.
    Och borstar tänderna efter nästan varje cigg.
    Men nu röker jag och OM jag inte är gravid så kommer jag inte att sluta då jag kan inte det är jobbigt.
    Men om det skulle vissa + skulle jag stoppa direkt om jag skulle ha cigg kvar skulle jag slänga dom utan att må illa

Jag förstår ju hur du menar, eftersom jag röker (eller rökte snarare) själv. Men tänk såhär: Dom som inte röker behöver ju ingenting för att slappna av. Dom klarar det ändå. Innan du blev beroende så klarade du det också. Rökare använder ju tyvärr rökningen till allting, för att slappna av, koncentrera sig, bli pigg, bli trött.. Ja allting!

Hur kommer det sig att du börjar igen? :)
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    Mysmamma70 skrev 2011-08-13 17:54:55 följande:
    Moma - du ska inte ha dåligt samvete, det är naturliga känslor som alla mammor har i olika grad och vid olika tillfällen. Du är världens bästa mamma, kom ihåg det!

Ang rökning så blir man ju avslappnad efter en cigg, men det går att ersätta rökningen med andra sätt att finna avslappning. Vill man så kan man
    Åh, tack. Jag trodde verkligen det var nåt fel på mig.

Förresten grattis till viktnedgången! :)
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-13 18:52:05 följande:
    var det någon som var barnmorska här inne eller läkare usk ?
    Jo jag usk men haha jag ställer ju frågan

Hur kan det vara olika temp på slidan och munnen ?
    Munnen ger mig 36,9 och slidan ger mig 37,6      
    Varför tar du tempen i slidan? Tungan ute
  • Momalicious

Jag saknar dom haha. Fast egentligen vet jag ju att de inte ger mig nåt positivt. De första dagarna är ju jobbigast men sen går det utan problem. Så skönt när affären stängt för då vet jag att jag måste vara utan fram till morgonen och då är jag inte sugen :)

• Momalicious

Idag är jag så glad för idag har jag inte känt nåt nikotinsug alls egentligen. Lite efter middagen men det var också allt! :) såå härligt! Håller på och tvättar nu, alla kläder i tvättkorgen luktade typ cigarett, blä!

Känner mig helt euforisk :)

• Momalicious

Man ser verkligen tänder under tandköttet nu. Konturer på "framsidan" och små bulor lite här och var där tänderna kommer sticka fram. Hoppas det kommer snart för de senaste två dagarna har han varit väldigt gnällig.

• Momalicious

Haha, ni pratar om att stå och Elliot ålade precis på riktigt ;) han tog sig över hela hallmattan som kanske är 2-2,5 m lång. :)

Jag hade hjälm när jag började stå och gå, men vi hade stengolv överallt och det var därför enligt min mamma. Jag får se när den dagen kommer, kan inte sätta mig in i det nu :)

• Momalicious

Elliot satt och tippade bakåt förut och slog huvudet i golvet, och blev ledsen. Han ropade "maaaaaamaaaaaaa" gullungen! :) nu har vi varit på en härlig morgonpromenad, skönt! Plockade lite björnbär på vägen hem och gav till pappan också :)

• Momalicious
    thegoddess skrev 2011-08-16 11:23:01 följande:
    Momalicious: har han bara vart gnällig i 2 dagar? Inget annat som feber eller diarré? Iaf låter det nagorlunda bekvämt iaf.

Vad grymma ni är som är ute och knallar så tidigt

Ronja skrek i Högan sky maaammaaaaaa 2 gånger i gåstolen. Lät nästan arg men log när jag tittade på henne haha
    Ja, alltså han har varit gnällig innan med men liksom HELA tiden i 2 dagar. Han är glad en liten stund när han vaknat för dagen typ. Sen är det mestadels gnällg.
    Magen är lös. Luktar PYTON! Feber har han inte haft än iaf. Hade det för ett par veckor sedan. Dom verkar sega hans bissingar. Han har många "symptom" på tandsprickning och jag ser hela tiden hur de växer fram under tandköttet men än har ingen tittat upp. Kanske blir som det var för mig. Jag fick 8 tänder samtidigt när jag var 8 månader och Elliot är ju snart det. Hehe. 

Ja, det var himla skönt med en tidig promenad faktiskt. Elliot vaknade 8 och så lekte vi lite, han fick gröt och sen gick vi ut vid 9 och gick en timme typ. :)
  • Momalicious
    mamma smurfen skrev 2011-08-16 12:57:42 följande:

Hej =)

Var på 8a månaders kontroll idag, lillan väger nu 8680g är 70.5cm lång å hattmåttet är 43.5 {#emotions_dlg.flower}

Nu är hon inte still en sekund här hemma, hon crawlar/drar sig fram, å fort går det*S*

Hon har oxå börjat vinka tillbaka å säger heeheee (översatt blir det hej hejGlad)

å när katten går förbi så säger hon kaa...ka, så hon försöker verkligen prata nu

Idag kom även beskedet på att jag nu får underhållstöd för grabbarna, äntligen!

inte många kronor, men mer än inget, och framför allt så vet jag att det blir surt för deras pappa att behöv betala ....DET är nog det bästa (fliiin).

Haha, förstår att det måste vara såå skönt att få pengarna. Även om det inte är mycket så bara för att det irriterar honom. Härligt!
    Duktig tjej du har! :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)