December Bebis 2010 :)
LokesMammi skrev 2011-08-13 17:04:02 följande:
Personligen tycker jag det är jättefult och se en gravid kvinna röka. Kan jag sluta dricka alkohol kan hon sluta röka! Jag vet, stor skilland, men ändå! Man har inte sig själv o tänka på längre. En stor eloge till dom som slutar röka när de får ett plus på stickan. Men så börjar de sen igen när ungen pluppat ut. Lika fult o se en mamma dra en barnvagn o röka samtidigt. Eller röka i lekparken. Ne usch!
Fast jag har aldrig rökt, men säger bara vad jag tycker! =)
Så jätte bra att ni slutar röka!
Håller helt med! Jag rökte aldrig när Elliot var med. Tycker det ser förjäkligt ut faktiskt. Tyckte det var sjukt pinsamt att röka efter att Elliot kommit, om nån som visste att jag hade barn såg mig. Jag vet ju vad jag tänker om rökande mammor/gravida så det är ju inte så kul att veta vad andra tänker om en ;)
Och om nån inte förstod det så rökte jag INTE när jag var gravid, bara innan jag visste om det såklart.
3 barns mamma84 skrev 2011-08-13 17:13:47 följande:
Kan hålla med dig

men jag har rökt i många många år sen jag var 16 år har stoppat till vid varje graviditet.
Sen är det något som ger mig ro i kroppen när jag röker men röker inte när jag tar ut barnen utan efter maten och morgonen och när barnen sover.
Röker alltid ute.
Och borstar tänderna efter nästan varje cigg.
Men nu röker jag och OM jag inte är gravid så kommer jag inte att sluta då jag kan inte det är jobbigt.
Men om det skulle vissa + skulle jag stoppa direkt om jag skulle ha cigg kvar skulle jag slänga dom utan att må illa
Jag förstår ju hur du menar, eftersom jag röker (eller rökte snarare) själv. Men tänk såhär: Dom som inte röker behöver ju ingenting för att slappna av. Dom klarar det ändå. Innan du blev beroende så klarade du det också. Rökare använder ju tyvärr rökningen till allting, för att slappna av, koncentrera sig, bli pigg, bli trött.. Ja allting!
Hur kommer det sig att du börjar igen? :)