• MFJG
    ludicrous skrev 2010-11-12 14:48:52 följande:
    Kan man få lindrigare straff om man skyller på graviditetshormoner när man strypt sin sambo..?
    Aboslut ;)

• MFJG

Om barnet fixerat sig, kan dem vända sig då? 
    Hur ligger dem med ansiktet när dem är fixerade?
    Tittar bebis åt sidan eller in i ryggen på mig? 

• MFJG
    MrsHelgesson skrev 2010-11-12 16:44:10 följande:
    På mig ligger bebisen med ansiktet uppåt, alltså mot min mage. Det kunde man se på ett ultraljud jag gjorde i lördags och då var huvudet näst intill fixerat. Det var fortfarande lite ruckbart men jag tror inte att den har ändrat ställning.
    Dem kan alltså fixera sig olika. Men jag har för mig att jag har läst att det finns en optimal position dem ska vara i..
    Min är ju redan fixerad..Långt ner ligger han.. 
  • MFJG
    mamma smurfen skrev 2010-11-12 17:01:32 följande:
    Sambon köper med sig familje pizza på vägen hem från jobbetTungan uteHan borde vara här om ca 30=)
    MFJG skrev 2010-11-12 16:41:48 följande:
    Om barnet fixerat sig, kan dem vända sig då? 
    Hur ligger dem med ansiktet när dem är fixerade?
    Tittar bebis åt sidan eller in i ryggen på mig? 
    Min BM sa att hon så gott som ÄR fixerad, å ligger som en maccaron, med rumpan åt höger, eller vänster håll, så antar att hon tittar antingen åt höger eller vänster, å inte rakt in i ryggraden....

Hon sa även att de inte är så vanligt att bebben fixerar sig så tidigt när man e omföderska...så kaaaaanske detta betyder att min Busa vill komma snart??? Tungan ute   hoppas de iaf=)
    Så sa min BM till mig med. Jag är i vecka 34+3 idag och när jag va där i 34+0 va han fixerad.. Hon sa att det va väldigt ovanligt ;)
  • MFJG
    mamma smurfen skrev 2010-11-12 17:09:06 följande:
    Å jag va juh i V35+4=)

Så då håller vi tummarna för varandra nudå*S*
    Menar...eftersom BÅDAS BM-ar sagt lika, så MÅSTE de ju BETYDA något, å då HELST att våra små pyren vill ut tidigareFlört 
    Eller hurSolig 
    Ohh yes =)
  • MFJG
    Mysmamma70 skrev 2010-11-12 17:29:19 följande:
    Ring kommunens växel och be att få prata med någon angående faderskapsintyg

Här får man inte komma i förväg, utan de skickar en kallelse några veckor efter bebisen är född, så det är bara att vänta in...

Ni som är rädda för att föda stora bebisar - jag vet inte hur det är om ettan är stor - men efter min etta som vägde 3,3 kg och var en grymt jobbig förlossning har jag inte upplevt det svårt alls att föda fram mina pojkar på 4 och 4,2 kg.

Men jag tillhör dem som tycker att första delen av förlossningen är jobbigast, och att det är skönt när man äntligen får krysta och vara aktiv - även om det känns som om man ska gå av
    Jag håller med. Krystvärkarna var sköna, då kunde man ju "hjälpa" till och inte bara försöka ta sig genom. 
  • MFJG

Tjejer! Lite råd. Min fisse har svullnat. Sist gjorde den det precis innan förlossningen startade. Duschade nyss och skulle raka mig (jag kan nämligen fortfarande göra det själv ;) ) Lite äckelvarning nu..MEN ut kommer en snorliknande lång gul/vit/grön/genomskinlig "flytning"..Mycket mer än tidigare..Någon mer med svullet och liknande utomjordiska flytningar? 

• MFJG

Kanske slemproppen som lossnar lite igen..men jag gillar inte att den "lossnar" då jag har GBS och läste nånstans att GBS:en kan "äta upp" slemproppen..

• MFJG
    delifi2 skrev 2010-11-13 14:11:02 följande:
    Min slemmis har hitills med de adnra barnen varit mer slemmiga, du vet som slemtrådar typ, de här är verkligen vita precis som sperma, men jag kan alltid hoppas på att det är slemmisen som börjar lossna iaf, har ju inte så långt kvar, borde vara runt vecka 37-38 iaf
    Jag tror min slemmis lossnar nu också. För jag har slemmiga, trådiga, snorliknande flytningar. Grön gula i färgen. Var det du som hade GBS också delfi2? Vet du hur det är om slemproppen gått? Kan bakterierna ta sig in till bebisen då. Jag vill gärna inte föda förens jag är fullgången..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)