Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-08 12:03:12 följande:
    Eller hur VARFÖR var jag inte allegisk hahaha
    Vi har 2 st katter och en kanin och 2 barn och 1 på väg och jag kan väl på tilllägga en EXTRA barn ja min SAMBO hahaha
    Hehe...ne  skulle så ååå gärna vilja ha en liten kisse misse Men visst nu i detta fall e de la "tur i oturen" att jag är allergisk

Men din BM kan ju dra lite i tappen osv på dig??....hinnsvepning får man väl bara om man gått över tiden?? och då e de ju läkare som gör de!
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-11-08 13:03:33 följande:
    Inte om man är en tjatmoster som har en snäll BM...!
    Så fusk att du ska få hinnsvepning
  • Willes Mamma 08

Är i v 36 idag och har omfång 100cm runt magen

Sist jag mätte runt magen va i v 32 och då hade jag 96,så den växer i varje fall

• Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2010-11-08 19:13:42 följande:
    och jag mätte också idag bara för att se...114cm-v.35+5..haha! smalis där!

förresten..du som också tillhör V-vik, ni andra två också förresten Ludicrus och Emelle; ska ju på läkarbesök på MVC på torsdag och ska då träffa Margareta Falk (får man förresten namnge läkare såhär som jag gör?). Hur är hon när det gäller att lyssna och tillgodose mig? 
    Vill nämligen väldigt gärna få ut denna bebisen snart om vikten skenar såhär på honom. Borde väga 3,8kg på torsdag enligt sin kurva (+32%) och är ju då bara i v.36+1. Vill inte försöka mig på att få ut en över 5kg-pojk efter BF! 
    Skulle vilja få hinnsvepning/igångsättning alt. planerat snitt. Undrar om hon lyssnar på mig?Obestämd 
    Hehe

Ja ska du hit Men du ja säger bara en sak RING O BYT läkare så fort du kan! Hon ÄR HEMSK! Vet inte någon som gillar henne. En sur gammal bitter f***a. Och till godose dina behov,kan du glömma om du går till henne! Hon lyssnar inte på någon. Rent ut sagt hemsk och borde inte få jobba inom vården! Typ alla vet vem hon är. Man ryser bara genom och höra hennes namn!!! Och vet inte nån som gått tillbaka till henne igen som upplevt hur hemsk hon är.
    Så vill du ha någon som bryr sig om just dig, råder jag dig varmt om hjärtat och byta läkare! Du kommer bli sååååå besviken annars!!
    Tyvärr har jag aldrig hört något gott ifrån någon som haft henne!

Hoppas (vem du nu än får/väljer) att du får de du önskar för e ju inte skoj o få en liten sötis på 5 kg
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-08 20:05:54 följande:
    Hihi gro i munnen gumman
    Hahaha
    Självklart ska man byta läkare o bm om man inte e nöjd.
    Gash ja vet,skämsSkäms Men skulle bli så ledsen om hon fick henne! :-P
  • Willes Mamma 08
    Sandragumman skrev 2010-11-08 20:20:11 följande:
    hej hååå,,,, ni som gjort ett vändningsförsök, hur går de till vet ju att de vrider och vänder och trycker på magen men alla anat runt i kring???
    hur länge tar de ungefär??

jag vill veta allt för nu är de ju min tur på måndag
    Nä men,har din lille buse inte vänt sig Hoppas att de funkar med vändningsförsöket
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-11-08 21:30:20 följande:
    GRATTIS. Jag skulle vara helt nöjd med att få henne!
    Man kan nog ha delade åsikter om henne.
    Hon är rätt hård och inte så känslosam. men vet man vad man vill osv så tycker jag hon är kanon.
    Är man lite känslig och vill ha en förstående mjuk läkare kanske inte hon är optimal.
    Hon gjorde hinnsvepning på mig sista graviditeten och ut kom Maximilian inom ett dygn.
    Hon lär nog vara den bästa läkaren i V-vik på just hinnsvepning. Men sen ska du ju vara mogen för det rent fysiskt...
    Jag skulle vilja träffa henne om jag hade ett läkarbesök...men som sagt. Jag är kanske lite annorlunda
    Haha...ja ja e nog av den "känsliga" sorten...hehe! Men de märkte du nog redan när vi fick en som inte va sååå snäll då vi gjorde vårt  RUL
    Visst,självklart vill jag ha klara o raka besked av läkare o självklart inte bra med de som e mjuka som vantar,men jag tycker det gör mycket HUR man säger det och till VEM man säger det!!
  • Willes Mamma 08
    ondar skrev 2010-11-08 22:01:02 följande:
    På tal om något helt annat fresten:)
    Upplever ni också att era barn hickar oftare ju äldre de blir där inne:)?
    Jag hade innan v34 inte känt en enda hickning men nu hickar den minsann minst en gång om dagen väldigt kraftigt:).
    Har läst om de som har känt hickningarna väldigt tidigt så jag trodde inte att min bebis hade hicka men tji fick jagTungan ute
    Jag känner hicka och visst har de blivit kraftigare ju längre gången jag blir..... e lite coolt,men ibland e de riktigt jobbigt,som när man ska sova,hahaha! Och min bebis har hicka med flera gånger om dagen som din
  • Willes Mamma 08

Puh.....jag övar inför 2 barnslivet,hehe! E barnvakt åt en kompis son som är 11 mån, oh har min egna sötis hemma på 2,5 år!
    Går över förväntan än så länge, han skrek inte när mamman gick,sen va de mat o efter lite kladd med den (man glömmer fort o blir för bekväm med att de kan äta själva o inte kladdar ) så sover nu både han och min son
    Good work!
    Ja vi har hunnit med lite lek med emellan
    William e så himla duktig o vill verkligen hjälpa till sötisen, mata o hämta papper när vi spillde mat osv.

Ondar: Åh vilken busig bebis du har, hoppas,hoppas inte den har vänt sig om igen utan att den stannar i "rätt" position nu,hihi!

Nån som börjar o dricka hallon te än? Jag började idag. Men det ja köpte i lösvikt smakar ju skit,blä!!! Förra gången hade jag påsar o de va mycket godare.

Har onda förvärkar flera gånger om dagen,e helt matt om dagarna,ska de fortsätta så fram tills förlossningen....hur ska ja orka....hoppas såååå att bebis vill komma tidigare. Min kropper skriker av värk i varenda liten kroppsdel!
    Värst e på morronen o kvällen! Trodde inte de kunde bli så här illa när min första grav flöt på i princip smärtfri!

• Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-11-09 11:58:11 följande:
    Oj, vad det händer grejer här!

Jag har fortfarande samma molvärk och får ibland kraftiga förvärkar, men det känns som att det är ett tag kvar ändå. Hoppas att det dröjer till början på december (bf 28dec), har lite kvar att få ordning på än så länge.

Jag har fått blanketten från försäkringskassan nu. Undrar om någon vet vem som hjälper mig att fylla i den när jag är arbetslös. Är det gamla arbetsgivaren? Är det någon som vet eller måste jag sätta mig och ringa till försäkringskassan? Är inge sugen på det...

Den ska du väl fylla i själv?? Du anger bara din senaste anställning och årsinkomst skulle ja tro va?? Du kan ju bifoga ett arbetsgivarintyg om du fick ett sådant när din anställning upphörde?. Men för mig de står att man FÅR om man vill bifoga en sådan,men inget tvång.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)