• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stronza simpatica

Mamma t 2:Men guuuud vad hemskt!!!!

Persikan: min oliver har tyvärr trillat ner fr sängar 2 ggr och det har gått bra varje gång tack o lov. Han grät mkt direkt o sen kort efter vart han som vanligt. Jag har åkt in till akuten varje gång men allt har vart bra. Du ska ha Han under uppsyn under de närmaste 10 timmarna och se att han är sig själv, inte börjar spy en massa eller inte vill vakna om du väcker han när han sover. Eftersom han hade ett blåmärke i pannan betyder ju det att han föll på framsidan och inte baksidan av huvudet, då behöver du inte oroa dig, det är om de faller på bakhuvudet det kan uppstå en hjärnskakning eller värre!:)

• 3 barns mamma84

Amadeus tappade jag på golvet och han landade på bakhuvudet på murgolv allt gick bra han grätt massor plötsligen blev han tyst och trött och jag ringed 112 och man sa att barn ska inte sova man ska hålla dom uppe hela tiden..
    När ambulansen kom var han pigg o glad dom ringde in till Astrid sjukhus men dom sa det var okej han kunde stanna hemma.
    Men om man skulle spy eller ha dåligt och gråta skulle vi in.

Tappade elias då jag berättade om att jag fick en varning (ande) och han landade på framhuvudet pannan o näsan mot murgolvet. han grätt och plötsligen blev han tyst jag ringde 112 och abulansen kom och vi åkte in liten kontroll och vi åkte hem igen så han var sig själv inne i ambulansen och skrattade ..

Bra dom är sig själva och inte konstiga är det okej ..
    men om du e orolig så åker du in          

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • LillSnurr82

Här har vi en liten tjej som är expert på att krypa runt i sängen o trilla ner, oftast på hunden då det är honom hon vill till :) oftast börjar hon gråta direkt men en del gånger så bara garvar hon , haha! Har inte åkt in nån gång då hon vart sitt vanliga jag direkt. Tror små barn klarar mer än man tror. Men som förälder märker man nog ganska snabbt om något är fel med barnet.

• Haligh

Usch, det har hänt sängolycka 2 ggr här med. Men illvrål direkt och allt har gått bra men fy fasen vad hemsk man känner sig! På tal om hemska saker så hoppas jag att ni inte var lika dumma som jag och tittade på programmet om cancersjuka barn ikväll. Så fruktansvärt sorgligt!

• AnnaCL
    Mama Jessie skrev 2011-08-28 19:43:40 följande:
    Nu har Anton ett stort fint blåmärke i pannan. Han satt i min säng medan jag bäddade hans, jag vände mig mot honom lagom till att se han dyka i golvet. Han skrek med en gång så det är väl ingen fara va? Han lugnade sig efter några minuter och va sig själv igen.
    Fy sjutton vad kass man känner sig!

Vår Elsa ramlade ur sin barnstol för någon vecka sedan. JAg förstår verkligen, man känner sig så ledsen och dålig. Usch vad jag hade dåligt samvete. Barn under 6 månader rekommenderar de att man åker in med för kontroll. Jag hade lite extra uppsikt över henne några timmar efteråt och vi stannade kvar hemma. Om man är osäker kan man alltid ringa 1177 och självklart åka in om man känner sig mycket orolig. Men det där gick säkert bra. Jag jobbar ju inom sjukvården men när det gäller ens eget barn blir jag som nollställd, då känns det som om jag inte kan någonting.
  • Mama Jessie

Ja jag tror han är helt ok, han grät en stund sen var det lugnt:). En halvtimme senare somnade han som vanligt för natten så han verkar inte ha ont heller, själv hade man ju lidit av lite huvudvärk efter ett sånt dyk. Det är tur att dom är tåliga för det är väl ett antal smällar de kommer åka på.

Angelique: Jag visste inte att det är värre att slå i bakhuvudet, det var bara fram han slog i så det var skönt att höra:).

Man får bara så otroligt dåligt samvete som lät det hända. Det positiva är ju att han måste ha tagit sig framåt på nåt sätt vilket han annars inte är så bra på ;)

• AnnaCL

De utvecklas så snabbt. Från en sekund till en annan hade hon lärt sig hur hon skulle trycka sig upp från stolen och ta sig ur.
    Han verkar ha kommit på det här med att röra sig snabbt. Nyss låg de ju stilla där man lämnade dem:) 

• 3 barns mamma84

Elias han övar på att krypa just för tillfälligt han tar ett ben sen landar han på magen men IDAG stod han på båda bakbenen helt upp och hade händerna på golvet haha han såg inte riktig klock ut
    Kanske kan vill börja stå istället för att krypa
    Sen ställer ahn sig upp men inte helt upp utan på soffan och ska nå saker bättre ..  

• Momalicious

Det känns så sjukt avlägset, de tiden är man kunde lägga dom nånstans utan att de flyttade sig.

Elliot höll på att kvävas häromdagen. Han bet av en bit av min melon och satte i halsen. Minns knappt vad som hände för det gick så fort. Minns att jag ropade att han kvävdes, att jag dunkade i ryggen och att biten flög ut på min fot och då häll jag honom upp och ner. Usch.. Han har liksom kommit på att om någon håller något han vill ha, kan han ta tag och dra i handen så han får det i munnen och det var det han gjorde. Snabbt som tusan! Hann inte ens reagera förrän han blev hysterisk.

• 3 barns mamma84
    moma: herregud hjärtat !! vad läskigt !! men shit skönt att allt gick så bra tillslut.
    Du ska inte tycka det var dit fel och du ska inte skylla på dig alls.
    Saker händer våra små är små och nyfikna och stoppar allt i munnen det dom inte får.
    Elias har stoppat in massa saker i sin mun som från amadeus små saker till kattmat ..
    Alla småsaker slänger jag DIREKT och så fort han är på golver så måste jag damsuga för han är en minisugare på golvet     

Så nu har man ringt skolan och dagiset och sambon ringt sitt jobb.
    Ingen får komma till något alls och behandlingen är på G nu.
    Hmm vet ni när man kan jobba och gå i skolan ??

Här ålar elias nu överallt och jag kokar kaffe och ja elias säger något NYTT nu haha han säger GAGAAAGGGAAGAGA  vad det nu betyder hihi
    Ebba sover amadeus sitter tillsammans med mig på soffan och sambon sängen.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)