• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

Nån som har tips på torkställning? Våran tredje pajjade nu så jag vägrar jysks ställningar nu. Har inte sett någon annanstans. Men det får inte vara skit!

• toksnippa
    AnnaCL skrev 2011-08-29 21:52:49 följande:
    Vi blandade ut Flytande Ipren med en dutt Yoghurt, då slank det ner lätt. Hon har inte varit bra på att dricka vatten så vi har gett henne ersättning de dagar hon hade mest feber och inte fick i sig så mycket annat. Men inte lätt om han har ont i munnen.
    Ja här har det gått ner mest välling idag, lite mat på dagen men inte mycket. Man får ta det som går i helt enkelt, även testat med lite svag saft för han totalvägrade vatten. Vad gör man inte? Munnen ömmar massor tydligen och han vill inte gärna gapa, förstås! Får truga i honom ipren snart, kanske får pröva med nåt som mildrar smaken - tack för tipset

Tur dem inte svälter helt o hållet iallafall Dem är ju inte lika aktiva heller så det går inte åt lika mycket energi då.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • AnnaCL
    toksnippa skrev 2011-08-29 21:57:47 följande:
    Ja här har det gått ner mest välling idag, lite mat på dagen men inte mycket. Man får ta det som går i helt enkelt, även testat med lite svag saft för han totalvägrade vatten. Vad gör man inte? Munnen ömmar massor tydligen och han vill inte gärna gapa, förstås! Får truga i honom ipren snart, kanske får pröva med nåt som mildrar smaken - tack för tipset

Tur dem inte svälter helt o hållet iallafall Dem är ju inte lika aktiva heller så det går inte åt lika mycket energi då.

Precis! Vi frångick våra principer och gav Sempers fruktdryck blandat med lite vatten, det slank också ner.  Vad gör man inte?:)
  • toksnippa
    AnnaCL skrev 2011-08-29 22:09:09 följande:
    Precis! Vi frångick våra principer och gav Sempers fruktdryck blandat med lite vatten, det slank också ner.  Vad gör man inte?:)
    Ja man gör vad som, jag är inte så förtjust o ge honom en "massa" socker men det lilla han fått nu med feber dör han inte av. De sa även på rådgivningen att vi skulle muta med svag saft alt. utspädda juicer för att få i han vätska överhuvudtaget.

Tur de inte har feber jämt

Nej dags för sängen så kanske man hinner somna innan han kör igång igen, lillplutt!
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • ludicrous

Toksnippa
    Emil hade en sån dag med hög feber i början på sommaren. Han åt inte eller drack, hade närmare 40 grader. Vi tog en liten spruta med vatten och sprutade in i kinden/ halsen på honom så han fick i sig.

• mamma smurfen

Här har det oxå vart gnälliga/oroliga nätter, med en liten som i stort, totalt VÄGRAR att sova Obestämd

Verkar precis som att hon är rädd för att sova och gör allt för att hålla sig vaken, vi försöker med allt, men så fort vi försöker lägga henne i hennes säng så spänner hon hela kroppen och börjar gråta hejdlöst.

Att sova på dagen går liiite bättre, men hon har bara sovit en gån/dag nu i 3 dagar, och då endast en timme.

Hon har heller inte kunnat somna som vanligt vid 20-tiden, utan först vid 22-23, helt utmattad stackarn....

När vi försöker sova alla 3 i vår säng, så kryper hon bara omkring, försöker ställa sig upp eller drar mig i håret *ler*

Upptäkte igår en rinnande näsa på henne, klart snor, men hon är liite varm tog tempen i örat som landade på 37.4 sedan ska man plussa på, e de 0.6grader? isf har hon ju lätt feber...

Inte "van" vid gnällig bebbe*ler* allt har ju flytit på så bra hitils,

så detta kom som en liten chock...men hon kan tydligen gnälla hon med*ler*

• gwendelyn

hmm.. de e gnälligt här med.. vill inte sova för natten och äter dåligt, men ingen feber eller så, pigg för övrigt.. e nog en fas, eller tänder, han har varit lös i magen i 2 veckor nu..Obestämd undrar med om tempen i örat? ska man lägga till där?

• LokesMammi

Konstigt att min unge är gnällig samtidigt som era då han är 1månad yngre! Hoppas han inte är lika gnällig idag!

Vad lätt det är o se fel på klockan. Jag vakna av Loke, titta på kl som var 05.19. Gick in till honom o försökte få honom o somna om! Tog en evighet. Tänkte att snart ringer nog sambons klocka, då får han ta över. Den ringer halv sju! Kände att jag orkar inte. Han somnade tillslut o då tittade jag på klockan som då var 05.18! Vänta lite! Står kl stilla??? Den måste ha varit 4.19 när jag klev upp! hehe
    Trött som fan var man. Hörde inte ens sambons klocka ringa, märkte inte ens att han klev upp!
    Loke sov från 21-4. 5-8.30! Ganska godkänt faktiskt!

Loke 11/1-11
  • Momalicious

Här är det gnälliiiiiigt! I natt har Elliot vaknat typ varannan timme plus att han är supergnällig nu. Är väl fasen. Nu när han ändå är omöjlig kan väl tänderna passa på att komma tycker jag ;)

• Mama Jessie

Här är det också lite gnälligt faktiskt men bara lite och så länge vi är i samma rum är det rätt lugnt. Sova på dagen har blivit lite jobbigare också nu när han sätter sig upp och är även på väg att ställa sig upp i sängen, klart att det är roligare än att sova, så han blir arg varje gång jag lägger honom ner. På kvällen somnar han bra fortfarande:).

Han vaknade (gnällde iaf) varje, varannan timme inatt och igår natt och i morse ville han upp kl6, igår 6.30. Känns inte som att det går åt rätt håll Tungan ute. Innan sov han till 7-8

Svar på tråden December Bebis 2010 :)