Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Elliot sov bra i natt, vaknade vid 4 somsagt men då hade han sovit sen 19.

Nu har jag löst mysteriet med barnstolarna! De är slut i hela landet som jag förstår. Leverantören hade haft slut. Så vi får vackert vänta, dom skulle förhoppningsvis kunna leverera den till oss i veckan. Håll tummarna!

• Momalicious

Åh herregud! Vaknade idag av att min sambo skrek på mig att komma. På hans röst lät det som att Elliot var död, fastän Elliot skrek. Sån skräck har jag ALDRIG hört i någons röst.
    Grinden till trappan hade inte varit låst ordentligt och Elliot hade ramlat ner för halva trappan. Min sambo som går på kryckor hade sprungit och tagit upp honom ändå, det visar ju att adrenalin kan göra att man klarar allt. Det är bra med Elliot, men hangar en fläskläpp och ett blåmärke i pannan. Nu leker han som vanligt. Herregud vad jag är skakis fastän det var typ en timme sen. Usch! :(

• Momalicious

Ja det var verkligen helt fruktansvärt. Usch! Han är sitt vanliga glada jag iaf så det är bra. Vill aldrig vakna på det sättet igen!

• Momalicious

Jag är helt slut idag! Dels var ju uppvaknandet inte speciellt bra, sen har vi varit iväg hela dagen på dop. Eftersom sambon gått på kryckor sen i fredags så har jag fått göra det mesta tunga, dvs bära 1000 kassar mat, bära Elliot och så vidare. Har överansträngt min högra arm och bröstmuskeln på höger sida. Världens träningsvärk! Idag blir det att lägga sig tidigt. Vi brukar lägga oss tidigt, mellan 21 och 22, men idag blir det nog ännu tidigare :p

• Momalicious

När vi skulle iväg i fredags gick han med Elliot i famnen och trampade snett (var typ ett gigantiskt hål i asfalten) så han stukade den rejält. Idag har han dock gått utan kryckor hela dagen.

• Momalicious

Tack för tipset :)

Idag tog Elliot sovmorgon till halv åtta. Välbehövligt, eftersom jag sov som en kratta i natt. Trodde knappt mina ögon när jag såg vad klockan var :D

• Momalicious

Elliot följer efter mig med. Han blir jätteledsen om jag går "för långt" även om han ser mig. Helst ska han klättra upp i min famn hela tiden. Pappa är inte lika viktig verkar det som, eftersom det är mig han följer efter haha,

• Momalicious

Nä precis. Om inte jag är där går pappa bra, men mamma är favoriten. Han säger "mamma" och sträcker armarna efter mig och det gör han inte efter pappa. Eller jo, ibland men då har han sagt mamma också hahaha,

• Momalicious

Nej trillingar, usch! Min mormor har 10 månader mellan sitt första och andra barn. Hon ringde till mig efter förlossningen och sa grattis, och sa "vad du än gör, så bli inte på smällen direkt igen" haha.

• Momalicious

Sitter och väntar på att Elliot ska vakna. Vi ska iväg och träffa två kompisar från gymnasiet. En av dom har en dotter som är två månader yngre än Elliot och kaggar inte träffat henne än så det ska bli jättekul! :)

Och imorgon kommer ÄNTLIGEN våran bilbarnstol! :D

Svar på tråden December Bebis 2010 :)