• MFJG

December Bebis 2010 :)

Precis varit inne på förlossningen.
    Har haft super onda sammandragningar från 14-17 och när jag legat ner i 20 min och vilat och dem kom med 2 min mellanrum och höll i sig i 1 min ringde jag in. MEN allt lugnade sig så fort jag la mig i sängen och dem kopllade CTGn. Antar att det är min GBS som spökar. Dessutom hade jag vita blodkroppar i urinen och ska lämna morgonurin till min BM imorgon..Helt utmattad är jag. Han är iaf djupt fixerad! =) Skönt att det bara var falsk larm. Ändå känner man sig så jävla dum. 

• MFJG
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-15 20:54:15 följande:
    Ja visst blir man lite besviken....men hellre falskt alarm än att man inte åker in{#emotions_dlg.flower} För man kan ju inte veta
    Känner mig lagom blond (vilket jag för övrigt är) när dem liksom "jaha du har varit här innan för sd..." 
    Mhmmm....

• MFJG

Läkaren kände bebis huvud inuti så han måste verkligen borrat ner sig ordentligt och vara jätte djupt fixerad ;)  men tappen var bakåtlutad och normal..

• MFJG

Jag googlade förlossningsbrev och komponerade ihop det jag tyckte var viktigast för oss..

• MFJG

Jag drömde också om förlossningen inatt =)

• MFJG

När jag väntade sonen fixerade han sig någonstans runt vecka 37-38..Bebis i magen fixerade sig för 2 veckor sen och enligt läkaren i förrgår så ligger han väldigt djupt fixerad och jag är i vecka 35+1 idag. Omföderska och allt..;) Hoppas det betyder att han kommer innan BF! =)

• MFJG

Jag skulle precis byta trosor. Då droppar det från mig. Blev en liten pöl på golvet.
    Om min bebis ligger djupt fixerad, hur läcker man fostervatten då? Det kan ju knappast forsa eller? 

• MFJG
    MrsHelgesson skrev 2010-11-17 16:09:54 följande:
    Tidigare idag i samband med att jag hade varit på toaletten och kissat, torkade mig och på pappret kom en rejäl slemmig sak med en lång och tjock blodgrej i. Är det vanlig slempropp eller kan det vara en teckenblödning också?
    Tycker också det låter som slemproppen. Kanske en blandning.
    delifi2 skrev 2010-11-17 16:14:37 följande:
    Tackar
    Ja att lasta saker under vagnen är superviktigt tycker jag, ofta man inte tänker på det.

När jag fick döttrarna för 20 år sen så fanns det rejäla vagnar som inte var tunga och man fick plats med 4 st fulla kassar under vagnen, helt suveränt, nu ska man vara glad om man får under 1 typ
    MFJG skrev 2010-11-17 16:03:47 följande:
    Jag skulle precis byta trosor. Då droppar det från mig. Blev en liten pöl på golvet.
    Om min bebis ligger djupt fixerad, hur läcker man fostervatten då? Det kan ju knappast forsa eller? 
    Det behöver inte forsa fostervatten, å eftersom dinbebis är fixerad så täpper han till utgången så då kan det droppa. Kan oxå vara vattninga flytningar. Men fortsätter det så ring förlossningenlåter som en slempropp
     Du är som en egen liten gravidupplysning ;) Jag tror det är flytningar för det har inte kommit mer..

• MFJG
    MrsHelgesson skrev 2010-11-17 16:30:29 följande:
    Jag har inga sammandragningar, har bara som jobbig mensvärk i magen och bak i ryggen. Det trycker lite mot svanskotan och neråt också. Men jag vet ju när det är på gång eftersom jag låg med riktiga värkar i måndags.
    hoppas det sätter igång snart!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)