Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Tand nummer 2 är på gång. Ser den som ett streck. Senaste tanden tog det 1-2 dagar från att det såg ut så tills den trängt igenom. Förbereder mig på gnälliga dagar! Nu ville han iaf vara i gåstolen, skönt eftersom det är TUNGT att bära på en bebis på över 10 kilo.

• Momalicious

Kul vi har det här hemma idag. Elliot VÄGRAR sova och jag har så jävla ont i livmodern, det strålar till och med neråt. Lyckades få honom att somna nu, 1,5 timme efter han borde somnat. Jag behöver egentligen äta men har för ont.

Jag har typ bestämt att jag inte vill ha fler barn nu, fastän jag vill egentligen. Men nä.. Nej.

• Momalicious

2448 fick jag den för, fick lite rabatt för att det stod "i lager" och den inte var i lager. Men det är gratis frakt också :) och när den väl var i lager fick jag den dagen efter så det gick snabbt :)

• Momalicious

Jag tror minsann jag fått livmoderinfektion igen. Känns precis så. Yay. Orkar dock inte ta tag i det idag, får bli på fredag när sambon är föräldraledig. Vad är det med min kropp?!

• Momalicious

Nä jag vet inte vad den håller på med.. Tillräckligt ansträngande med ett barn som har tandsprickning, behöver inte det med ;) sambon slutar iaf tidigare och köper med mat hem. Jag har ätit två majskrokar idag så mat blir gott. Men det är några timmar kvar ändå.

• Momalicious

Fördelen är ju att han inte kommer minnas hur det är om han får det som så liten. Men jobbigt lär det vara ändå! Hur verkar han då? Störs han av det?

• Momalicious

Åh vad härligt! Elliot sov till 07.50! Det var ett tag sen, och oj vad skönt det var! Dessutom åt han nästan en portion gröt till frukost, plus en macka. Härligt! Tanden trängde igenom igår med mycket mindre gnäll än förra tanden så hoppas han är gladare idag!

• Momalicious

Usch vad jobbigt med jobbiga nätter. Elliot vaknade vid 5 och fick flaska, sen sov han till åtta.

Det är däremot SKITJOBBIGT att lägga Elliot. Han skriker så högt så det känns som man ska få tinnitus. Bara man går in i hans sovrum börjar han vråla, iaf om lampan är släckt. Han vill sova nu egentligen men vägrar. Likadant på dagen och kvällen. Tålamodet tryter när man försökt lägga honom 40 gånger på 1,5 timme.. Blä.

Vi ger ungefär lika mycket mjölkprodukter som du anna. Yoghurt till mellis ibland, smör på macka och mjölk/grädde i matlagning.

Apropå mat så är det fortfarande jobbigt. Han äter sig aldrig mätt så han vill äta hela tiden i princip. Jättejobbigt!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)