December Bebis 2010 :)
Fy vad jobbigt! :( då borde han väl vara extra gnällig om dagarna också om han inte sover :/
Fy vad jobbigt! :( då borde han väl vara extra gnällig om dagarna också om han inte sover :/
Usch vad trist! Elliot är klängig och gnällig men han sover ju i alla fall. Maten går det inte bra med här heller..
Här i Sverige finns HFF i Göteborg. Sveriges mest prestigefyllda fotografutbildning. Skitsvårt att komma in på. Se finns ju olika typ yrkesutbildningar till fotograf som inte är lika svåra att komma in på, men man måste ju ha arbetsprover och sådär. Det grundas ju inte på gymnasiebetyg på samma sätt som en vanlig högskoleutbildning. Kom in på en sådan utbildning men jag gjorde den aldrig, älskar att fota men vill verkligen inte jobba med det. Så jobbiga arbetstider och tungt och slitigt.
Åh grattis! Blir det junibebis då?
Åh vad kul! Grattis! Jag drömde härom natten att jag var gravid och födde en minibebis. Såg ut som en bebis i v 18 typ, pytteliten. Men det var helt normalt. Den hade jättelångt blont hår med, typ till axlarna haha. Låter jätteläskigt men i drömmen var det bara en vanlig bebis haha.
Jo praktiken ingår ju såklart här med, men det är som sagt en väldigt känd utbildnig med få platser och intagning endast en gång om året så konkurrensen är stor. Varför skulle det vara bra att kunna första hjälpen som fotograf? Alltså mer än för vem son helst?
Men jag fattar inte, VARFÖR är det bra att kunna första hjälpen just som fotograf?
Ja men alltså, ingår det i alla utbildningar då eller enbart fotografutbildningen? I så fall borde det ju ingå i alla utbildningar, är ju inte större risk att nåt händer när man jobbar som fotograf än som kassörska på Ica liksom.
Vi fick lära oss en hel del om elsäkerhet osv när jag pluggade, för att det ska vara säkert när man har igång massa lampor och blixtar och det förstår jag ju men just första hjälpen känns knepigt att det ingår i just fotografutbildningen, om det inte ingår i alla utb.
Jo men snickare är ju mer logiskt ;)
Såg precis sanning och konsekvens när det handlade om barn som dör i magen. Fy fan vad jobbigt det var. Det är fan skandal att det finns dessa myter.
Minns när jag var höggravid och inte kom ihåg om jag känt rörelser på hela dagen och försökte väcka Elliot och fick inget svar alls, men det var ju "normalt" men jag var så sjukt rädd innan han äntligen reagerade. Kommer vara sjukt nojjig nästa gång. :(