Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Här får vi sova olika bra i olika perioder. Just nu sover han väldigt bra, somnar runt sju och vaknar runt 6-7. Igår var han dock superpigg och ville inte sova förrän 21 haha. Passar på att njuta nu när det är bra för man vet ju aldrig hur länge det varar ;)

• Momalicious

Jag sitter också och funderar på en sovstund om dagen, men då hade jag velat göra så att han sover längre när han väl sover. Som det är nu sover han en timme på fm och en timme på em. Men om man kanske hade lyckats få till det så han sov typ 12-14 eller nåt hade det nog varit bra.
    Ska strax åka till affären och köpa majskrokar, så hoppas han somnar i bilen :)

• Momalicious

Struntade i affären och Elliot är vaken och glad fortfarande. Får se om det blir gnälligt ikväll, i så fall får han väl lägga sig lite tidigare :)

• Momalicious

AnnaCL: Du är läkare va? Eller är det nåt jag fått för mig bara?

Elliot somnade för en stund sedan. Gav honom mat och han somnade i stolen så jag bar in honom i sängen hihi. Han har nog aldrig somnat utan att visat att han varit trött innan, och han har i princip aldrig somnat nån annanstans än i famnen :)

• Momalicious

Åh, jag är lite nervös. Imorgon ska jag åka ner till Malmö (ensam) och se på Britney Spears och sova på hotell. Ska bli jättekul men är lite sådär pirrig :)

• Momalicious

Men 2barnsmamma, du skriver ju bara att "barn behöver sova flera gånger" och "barn blir stressade av aktiviteter" så inte konstigt att folk blir irriterade. Bara för att DITT barn inte gillar aktiviteter och för att DITT barn behöver sova flera gånger betyder inte det att ALLA barn, som du antydde, är lika.

• Momalicious

Men ge dig nu 2barns, om det varit skadligt med aktiviteter för bebisar så hade det inte funnit aktiviteter för bebisar. Om du och Elias tycker om att bara vara hemma så var det då, men klaga inte på oss som vill hitta på saker på dagarna.

• Momalicious

Vad roligt att du skriver Stefanoe! Har tänkt på dig många gånger. Grattis till plusset! :)

Vi är hemma rätt mycket, finns inte jättemycket kul här. Brukar dock försöka gå ut varje dag om det inte är allt för dåligt väder, och ibland går vi ner till farmor och sådär.

• Momalicious

Jag tycker det känns rätt nyss som vi var nyplussade och oroliga, och redan väntar flera syskon :) tänk vad tiden går. Snart kommer ni skriva att era nya bebisar precis fötts. Jösses :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)