• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ÄlskarMina

Moma: jag vill börja läsa till USKA; tror jag. Har jobbat inom vården (psyk) länge, men som outbildad.. Alltså, det är så svårt! Vad vill jag bli? Jag vet inte om det bara är så att jag väljer det yrket för att det är lätttillgängligt (utbildningen) och det finns jobb häromkring och inte för att det är det jag vill? 
    Jag blir 27år i januari och har fortfarande inte "blivit" något, det känns så jobbigt. Allt började i fel ände då jag fick Nova som 19-åring, sen var det inte lätt att satsa allt på skolan igen.  

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • April barn
    LillSnurr82 skrev 2011-09-27 08:43:37 följande:
    Moma: vi bor också bara i en tvåa( räknas dock som en trea. Men köket sitter typ ihop med ett av rummet. Så det använder vi som matrum/allrum) och försöker få ett syskon. Dessutom bor här en hund( Labrador) och en katt. Vi har tänkt bo kvar här ett bra tag till. Tills vi köper eget, vilket lär dröja. Barnen behöver ju inte egna rum förns dom är några år, typ 4-7 år. Själv hade jag inget eget rum som liten förns jag säkert var 10 år. Sov hos mina föräldrar och hade ett lekrum, då min mamma var dagmamma fick jag dessutom dela detta lekrum med MASSA andra barn. Inget jag mår dåligt för i dag :) Så inte behöver man bo stort.. Litet är mysigt :)
    Vi har också djur fast tre katter Skrattande

Moma: jag tycker det är lite mysigt faktiskt, barnen ska ju sova hos oss även fast vi haft fler rum så det spelar ju ingen roll, leksaker har vi ordnat väldigt bra med en sån där bokhylla med massa ihåliga småfack från ikea, vi kommer flytta till en 3a eller 4a om kanske 1-3 år men kommer då bara använda extrarummen som leksaksrum och kontor så vi känner ingen brådska, sen när barnen inte vill sova i vårat sovrum mer ska de få dela rum allihopp :)
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    Haligh skrev 2011-09-26 22:53:23 följande:
    Ska man "göda" extra nu när de blivit så aktiva? Hur gör ni, extra mkt olja i maten? Min flicka har gått så snabbt från att vara väldigt rund till att bli en smalis. Hon är ju igång 24/7 så inte så konstigt, men hur mkt är ok att de går ner??
    Vi brukar ha vispgrädde i vällingen på kvällen inte för att han går ner i vikt precis men det blir godare och matigare :)
    Men det är något man kan ha om de går ner i vikt för mycket.
  • Momalicious

Ja men då så :) allt beror ju på hur kvadratmetrarna är fördelade med :)

Älskarnova: jag förstår det. Var också inne på usk ett tag men insåg att jag tänkte på det bara för att det var lätt att bli och lätt att få jobb och inte att jag faktiskt vill jobba som det. Har velat bli barnmorska sen jag var 13-14, så fastän det är lång utbildning i förhållande till lön, dåliga arbetstider och sådär så är det trots allt något jag brinner för. Ska ju ändå jobba till jag är 65-70 och då tycker jag för egen del att det är viktigare med ett jobb man trivs med än nåt som är "enkelt" eller har jättebra lön, om du förstår.
    Har dock sökt till usk i "reserv", om jag inte kommer in på ssk så kanske jag kommer in där och har nåt att göra tills jag kommer in. :)

• Stronza simpatica

Ni som bor i tvåor, delar ni alltså rum med era 2 barn?? Hur gamla är dom?? Eller sover du och mannen i vardagsrummet kanske?
    Om inte, blir det inte nästan så då att man bara blir föräldrar och inte har ngt par liv nästan, eller? Hur får man det att funka liksom?

• Momalicious

Vi hade Elliot inne hos oss när hans rum blev tapetserat och fy vad jobbigt det var. Vi fick smyga in i mörkret och försöka vara tysta. Vi brukar alltid ligga och prata innan vi sover liksom, så det var ingen hit. Vissa kanske inte stör sig på det, men både vi och Elliot sover mycket bättre i separata rum. Dessutom behöver man inte vara tyst vid sex ;)

• April barn
    Stronza simpatica skrev 2011-09-27 13:16:58 följande:
    Ni som bor i tvåor, delar ni alltså rum med era 2 barn?? Hur gamla är dom?? Eller sover du och mannen i vardagsrummet kanske?
    Om inte, blir det inte nästan så då att man bara blir föräldrar och inte har ngt par liv nästan, eller? Hur får man det att funka liksom?
    Vi har ju bara 1 barn än men håller på för fullt för att få syskon. Jag ser inga problem i det utan tycker det är helt naturligt, oftast somnar Marcus i min famn så lägger jag han i hans säng som står bredvid vår, när han vaknar på natten kommer han över och sover bredvid oss privatliv har vi då haft ända sedan han somnade kl 19.30. Han sov hela natten bredvid mig i sängen tills han var runt 6 månader då började det gå bra att lägga ner han i sin egen säng efter han somnat. Sen när vi får 2an har vi planer på att ta bort spjälsängen helt och istället ta dit en till 120 madrass så vi får 3m säng över sovrummet Flört
  • April barn
    Momalicious skrev 2011-09-27 13:26:04 följande:
    Vi hade Elliot inne hos oss när hans rum blev tapetserat och fy vad jobbigt det var. Vi fick smyga in i mörkret och försöka vara tysta. Vi brukar alltid ligga och prata innan vi sover liksom, så det var ingen hit. Vissa kanske inte stör sig på det, men både vi och Elliot sover mycket bättre i separata rum. Dessutom behöver man inte vara tyst vid sex ;)
    Marcus vaknar inte även fast vi pratar rör oss eller har sex, han är van med ljud :)
  • Stronza simpatica

Oliver sover fortf hos oss i sin spjälsäng bredvid vår men två månader innan bebis nr 2 kommer och vi precis har flyttat till Sardinien så skall han flytta till sitt egna rum. Där vi bor nu har vi tre sovrum så rum finns, kan inte ha sex i samma rum som oliver ligger i, jag vet kanske är löjligt men jag kan inte slappna av. Men vi har sex i något av de andra rummen så det är inga problem.
    Nu när vi ska leta lägenhet där så måste vi ha minst en trea, går inte annars för oss. Ny skrikande bebis, oliver skulle inte få en blund. Plus att jag tycker det är viktigt att separera barnliv/föräldrarliv med parliv. Sen när man ammat klart och nya bebben sover på nätterna kan hon och oliver dela rum. Kan nog bara vara kul då de blir så nära i åldern.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)