Inlägg från: Stefanie |Visa alla inlägg
  • Stefanie

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2010-10-19 17:19:32 följande:
    skrev ju imorse att syrran åkte in till förlossningen-men hon trodde ju hon skulle bli hemskickad. Pyttsan! Hon var öppen 5cm och ca. halv två idag kom hennes lilla flicka till världen! Vet inte mkt mer än att allt gått bra och så. 
    Nu blev man ju inte ett dugg mer sugen på sin egen i magen!
    Är så glad för systers skull. Hjärta 
    Oj, vad roligt! 
  • Stefanie
    delifi2 skrev 2010-10-19 20:18:28 följande:
    Höll på börja gråta på bussen idag, var ju och handlade och då köpte jag även mumsmums, då tänkte jag var jag skulle lägga det i kylen å då tänkte jag att mannen säkert skulle tappa nåt på dom så att dom gick sönder och bara tanken på att mina mumsmums skulle gå sönder och att mannen hadfe gjord sönder dom höll på få mig att börja storgråta på bussen. Har blivit mer å mer känslig nu tycker jag.
    Haha! Förlåt att jag skrattar men jag känner så väl igen mig...

Jag har en serie jag följer och gråter högljutt varje gång, typ hela avsnittet. Sambon skrattar åt mig de gånger han råkar bevittna det, men jag tror verkligen att det är räddningen för mig. De där gråtstunderna ger mig chansen att tömma tårarna lite...

• Stefanie
    Jessika82 skrev 2010-10-19 20:11:57 följande:
    Inget vatten har gått än.... men jag tror att slemproppen har gått
    Men hur var det, har du öppnat dig?

Lycka till i vilket fall!

Det var väl Ninnie81 som hade 3 cm lång tapp när vattnet gick. 
  • Stefanie

Har varit på föräldrautbildning med sambon hela förmiddagen. Det var riktigt trevligt faktiskt!

En grupp med 6 par var vi och nästan alla var ju fantastiskt trevliga och jag började direkt drömma om hur kul det skulle vara om man kunde få bra kontakt med några av dem och börja umgås. Får väl se hur det blev!

Dumt nog drog mina sammandragningar igång efter halva utbildningen, tror att jag väntade för länge med att kissa, så de håller fortfarande igång. VI åt lunch i närheten och kom precis hem, men om 20 minuter ska jag hoppa på bussen igen och åka på lektion. Jag sökte nämligen 2 kurser på dagtid i skolan som håller på fram till jul. Känns roligt för jag vet att läraren är bra, MEN promenaden dit från bussen är inte nådig vilket skrämmer mig, speciellt när jag redan har förvärkar trots att jag sitter hemma i soffan... Dessutom är det ju osäkert om jag ska hinna läsa klart kursen, men det är väl bara att hålla tummarna..!

• Stefanie

Grattis Ninnie81! Vad kul att höra att du har din bebis hos dig nu!

Jag träffade min kille när jag började sjunga i hans band, han spelade trummor. Jag var inte intresserad av honom alls första halvåret, men efter en fyllegrej bestämde jag mig för att jag skulle ha honom och sedan dess har det varit vi. Han blev kär vid första ögonkastet, på en fest som jag var på för att jag var kär i en annan kille...

Jag har i allafall kommit hem nu från skolan och nu kan jag verkligen känna att jag borde ha stannat hemma istället. Helt plötsligt blev foglossningen hundra gånger förvärrad och jag haltade hem halvgråtandes. Har också fått ont i lederna på översidan av händerna igen, det värker och ilar och ingenting hjälper....

Jag har fått en ny tid för ultraljud i morgon för att kolla tappen, men sist fick jag göra en hel genomgång av bebis trots att det egentligen bara var tappen jag skulle kolla på så jag hoppas på det i morgon också.
    Frågan är om jag ska ta chansen och fråga vad det är. Sambon är väl som jag nu, vill och vill inte. Jag vet inte alls. Vill ju så gärna veta, men kanske är det värt spänningen?! Kommer inte att kunna sova förrän jag bestämt mig... 

• Stefanie

Förresten, vad är det ni ogillar med ikeas spjälskydd? Har inte kollat på det annat än på nätet...

• Stefanie
    ludicrous skrev 2010-10-20 21:02:48 följande:
    Neej, ogillas det?? vi som köpt ett.. :/
    Var det i någon annan tråd jag läste det?

Jag har hittat en massa fler trådar att följa nu så jag blir alldeles förvirrad. Någon med bara stockholmstjejer, någon med haningetjejer, någon för julbebisar, någon med folk som är i vecka typ 30-31...
    För mycket helt enkelt! 
  • Stefanie
    Emelle skrev 2010-10-20 21:53:48 följande:
    GRATTIS NINNIE81!!!!

Willesmamma- Det är ett iKea skydd vi köpt. Haha, tycker det var helt ok dock...

Jag och bebis pappa träffades på vårt jobb Tungan ute
    Så härligt som det var då  har det aldrig varit att gå till jobbet innan...
    Var inte alls "meningen" men ju mer vi jobbade ihop desto mer lika märkte vi att vi var och
    nu känns det som om det alltid varit meningen att det skulle vara vi.
    Helt otippat som sagt, men nu mer självklart än allt annat!!!
    Bra, för jag funderar på att köpa det!
  • Stefanie
    delifi2 skrev 2010-10-20 22:18:10 följande:
    Stort grattis till lillkillen

Har oxå för mig att vattnet gick för henne och bebisen kan ju inte vara utan vatten hur länge som helst.
    Stefanie skrev 2010-10-20 21:01:32 följande:
    Förresten, vad är det ni ogillar med ikeas spjälskydd? Har inte kollat på det annat än på nätet...
    jag avskyr ikeas spjälskydd, det är sladdrigt, håller inte på plats osv osv.... nu är det den billiga varianten jag pratar om, den vita. den som är lite dyrare med djur på är mycket stabilare och hänger inte så mycket.
    William brukade ställa sig upp på spjälskyddet och till slut såg det bara ut som en korv där han hade stått, var omöjligt att få rätt på det

GAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

JAG SKA HA EN LITEN TJEJ; ÄR SÅ LYCKLIG SÅ JAG BARA GRÅTER HELA TIDEN

misstänkte nästan det oxå för med pojkarna hade jag inte kramp i vaderna, hjärtljuden var högre med killarna och jag gick inte upp så mycket med dom heller
    Grattis till tjejbeskedet! Vad häftigt!

Jag sitter här och funderar på om jag ska försöka ta reda på om vår Liten är en pojke eller flicka i morgon på ultraljudet. Inte säkert att jag får veta, men sist hade jag chansen och antar att jag får den igen. Sambon låter mig bestämma.

Jag vet inte alls... SÅ nyfiken men samtidigt tar jag ju bort spänningen då. Eller inte. Eller?
  • Stefanie

Bröst+kyla=döden Röra sig+foglossning+förverkar=tårar Ultraljud om en kvart=lycka!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)