• MFJG

December Bebis 2010 :)

Ondar - Fy vilket sätt att bli bemött på!

Till er andra så kan jag säga att när vi skrev papper när jag väntade vår son så var det inte alls så farligt. Dem ställde lite frågor som jag inte alls tyckte va kränkande. Vi fick skriva under och sen var det klart. Då hade vi bara varit tillsammans och sambo i 1 år ungefär. Bara så ni vet =) 

• MFJG
    Momalicious skrev 2010-11-18 09:01:39 följande:
    Jag har en fråga, IGEN
    Ska man använda puder på lilla rumpen? Hör olika bud hela tiden. Å ena sidan är det dom som säger att det är farligt för bebisen kan andas in partiklarna å andra sidan är det de som säger att det är jättebra och att det minsann gick bra när vi växte upp. Hur vet man vad som är "rätt"? Så jäkla jobbigt att det står olika ÖVERALLT! 
    Vi har använt inityol och bepahnten (stavning?) och det funkar utmärkt. Mycket bättre än puder enligt mig..=)
  • MFJG

Bephanten är för övrigt super bra att smörja in sprucka bröstvårtor med!! ;)

• MFJG
    Emynem skrev 2010-11-18 12:25:10 följande:
    Ett bra tips som jag kan ge er som ska amma är att innan barnet ska suga på bröstet så tryck ut lite bröstmjölk och smörj in bröstvårtan med och sedan efter att barnet ammat färdigt så gör du samma sak igen.
    Jag fick detta rekomenderat till mig och fick aldrig sår eller någonting på brösten! Super skönt,
    öm var man väl precis som alla andra men de sprack inte eller så.

Ska köra samma sak den här gången och hoppas på att det fungerar lika bra igen! :) 
    Japp det funkar det med. Men jag fick sprickor ändå och då är bephanten räddaren ;)
  • MFJG

Är det bara jag som är helt slutkörd? Jag är så förbaskat trött. Mina värden är bra och ändå är jag helt slut. Jag har stickningar och domningar i händerna. Har svullnat massor bara det senaste dygnet. Det är tungt nu..

• MFJG

Jag vill kunna röra mig som jag vill. Kunna sitta på golvet och leka med min son. Få tillbaka känseln i händerna. Kunna böja mina fingrar ordentligt. Ja jag är lite lagom gnällig  idag ;)

• MFJG

Från noll flytningar till hur mycket som helst. Gick GENOM trosorna så jag fick en fläck på mina gråa mjukis. URK!

• MFJG
    Stefanie skrev 2010-11-18 19:41:38 följande:
    Sitter och funderar på om jag har allt som ska packas ner i bb-väskan.

Vad tänker ni ha med er för kläder till er själva?

Jag har bara ett par mjukisar som jag inte kan ha på mig nu för att de sitter för tajt i magen även om jag drar ner dem. Hemma har jag ofta på mig strumpbyxor och sköna klänningar (enkla bomullsvarianter) men kan tänka mig att det känns totalt fel med världens största trosor och bindor.

Jag antar att mjukisarna kommer att göra ont även efter förlossningen för även om den mesta magen försvinner så lär man väl vara svullen och öm. Kanske ska köpa ett par enkla mjukisar storlek skönare på hm (såg att de har billiga)... Jag känner bara att jag skulle vilja ha på mig något halvsnyggt när jag åker hem för jag vet att jag brukar känna mig så mycket friskare och fräschare om jag har på mig bra kläder än fulkläder.

Amningsbh, stora trosor, någon kofta, tofflor, strumpor...

Berätta hur ni har tänkt!
    Jag har bara kört på bekvämt. Leggings, mjukisbyxor (från HM) amningsbehåar + toppar. 
  • MFJG
    ludicrous skrev 2010-11-18 19:52:06 följande:
    Jag är sjukt jäkla trött. Jag har ingen ork alls vissa dagar. som den här då.. :P Bara ligga i sängen, inte göra ett skit..
    Stefanie skrev 2010-11-18 19:41:38 följande:
    Sitter och funderar på om jag har allt som ska packas ner i bb-väskan.

Vad tänker ni ha med er för kläder till er själva?

Jag har bara ett par mjukisar som jag inte kan ha på mig nu för att de sitter för tajt i magen även om jag drar ner dem. Hemma har jag ofta på mig strumpbyxor och sköna klänningar (enkla bomullsvarianter) men kan tänka mig att det känns totalt fel med världens största trosor och bindor.

Jag antar att mjukisarna kommer att göra ont även efter förlossningen för även om den mesta magen försvinner så lär man väl vara svullen och öm. Kanske ska köpa ett par enkla mjukisar storlek skönare på hm (såg att de har billiga)... Jag känner bara att jag skulle vilja ha på mig något halvsnyggt när jag åker hem för jag vet att jag brukar känna mig så mycket friskare och fräschare om jag har på mig bra kläder än fulkläder.

Amningsbh, stora trosor, någon kofta, tofflor, strumpor...

Berätta hur ni har tänkt!
    Jag har tänkt mjukiskläder och amningskläder. Tänkte köpa nått pack trosor, vanliga tråkiga trosor, på typ åhléns eller nått att ha med, eftersom man inte vet hur mkt blod det blir faktiskt :/
    Jag kommer köra på kasslertrosorna man får inne på BB. Dem är THE SHIT! ;)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)