Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Är ni andra också heta? Jag springer mest omkring i bara trosorna - eller trosor och BH om tonåringarna är i närheten - till min mans stora glädje

I vanliga fall är jag väldigt frusen och vi har inte speciellt varmt inne eftersom vi har ett hus som slukar elvärme.

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    delifi2 skrev 2010-11-14 22:07:01 följande:
    Här är det tvärtom, jag fryser ihjäl,det enda jag blottar är magen för jag gillar inte att ha nåt på magen som är för lixom, jag vill att den ska vara fri
    Huh då, jag är hellre för varm än för kall Tungan ute
  • Mysmamma70
    Momalicious skrev 2010-11-14 22:09:52 följande:
    OHJA! Förutom just nu när jag har feber, men annars! Hatar verkligen när man har duschat eller badat för då går jag runt och svettas länge efter jag kommit upp.
    Usch, har du feber också, stackare
    MFJG skrev 2010-11-14 22:10:44 följande:
    Har ni sett detta på nyheterna btw på tal om Panodil? Jag är glad att jag undviker smärtstillande in i det sista gravid eller inte..

www.svd.se/nyheter/inrikes/varktabletter-kan-...

Ja, jag har sett det. Tur att jag är väldigt sparsam med mediciner över huvud taget, precis som du - gravid eller inte...
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-14 22:22:00 följande:
    Nu känns det bättre än så länge men fortfarnde öm i ryggen ..
    Få se om mensvärken kommer tillbaks ..
    Nu sägen.
    Godnatt flickor.
    godnatt, hoppas du och alla andra tjejer får sova gott inatt
  • Mysmamma70

MrsH - trist att det inte var på G, men nu är det nog inte så långt borta för dig

Ang. förstföderskor och omföderskor så är det så att man aldrig kan räknas till förstföderska igen om man en gång fött barn, oavsett hur länge sedan det var Men kroppen byter ut samtliga celler vart sjunde år.

Jag har varit på BM-besök idag och det verkar inte bättre än att jag har en HF på G även denna gång. Trycket var 140/92 och äggvita 0,3. Suck. Jag är ju bara i v 34+1 och det är en låååång tråkig väntan med bara vila.

Bebis har vuxit, men inte så mycket, och ligger nu på normalkurvan. Det som var positivt var iallafall att hon vänt sig rätt nu och är ruckbar

Nytt BM-besök inbokat redan på torsdag.

• Mysmamma70

Moma - grattis till körkortet - just in time

• Mysmamma70

Var glada att ni är friska så ni iallafall kan laga mat och annat. Det är ingen höjdare att ligga i soffan...

• Mysmamma70

Om man tycker att man mår bättre av att gnälla ska man givetvis göra det

Själv tycker jag att jag mår bättre när jag fokuserar på allt positivt som finns runt omkring mig - min fina familj och det lilla underverket som snart ligger i famnen Hjärta

• Mysmamma70
    delifi2 skrev 2010-11-16 19:24:35 följande:

Visst ska man försöka fokusera på det positiva men det kan vara nog så svårt när man inte ens vet om man kan ställa sig upp å gå eller inte och känner att man håller på kissa på sig

Det är sant, men en del "fastnar" i gnället och minsta småsak blir jobbig. Men det är ju val vi gör
  • Mysmamma70

Igår den här tiden låg jag på förlossningen och hade fullt upp med värkarbetet med lille Charlie, som fyller 1 år imorgon. Och tänk - ändå så längtar man dit igen

Svar på tråden December Bebis 2010 :)