Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Fått kallelse till högskoleprovet nu. Ska göra det i matsalen i mitt gamla gymnasie haha. Lite pirrigt! Och jag visste inte alls att det skulle hålla på hela dagen. 8.30-16.20! Är ju en hel evighet ju! Men men.. Blir att öva på gamla test nu!

• Momalicious

April: nä jag vet inte heller, får fråga tandläkaren nästa gång jagär där.

Persikans: ja så såg upplägget ut under provet här med. Har inte övat nåt än men nästa helg blir övningshelg och om jag hinner under dagarna med såklart :)

• Momalicious

Jag hade väldigt dålig kvalitet på mina mjölktänder, går i familjen. Däremot är de permanenta tänderna i ypperlig kvalitet, och det går också i familjen. de permanenta tänderna har jag aldrig haft hål i. Min morfar som fyller 90 (!) i år har alla tänder kvar och de är fina, så det är bra. Mormor som fyllde 81 i år har aldrig haft hål i sina. :)

• Momalicious

Är Anton sjuk? :/

Elliot har ingen vidare matlust idag, men så är det ibland. Kan ju vara den nya tanden men nu känns det inte som att han någonsin kommer börja äta bra igen.

• Momalicious

Usch då. Skönt att han börjar bli bättre! Elliot har hittills aldrig varit sjuk, mer än feber en dag.

Ja alla han tänder har kommit på lite mer än en månad. Får väl hoppas att det blir bättre snart. :)

• Momalicious

Nja, det beror på om/hur mycket han dricker under natten. Vi byter bara på natten om han mot förmodan bajsat. Annars byter vi på morgonen. Klart att den är full men ja, efter så många timmar är det ju inte så konstigt.

• Momalicious

Elliot använder pampers stl 4+. hur mycket väger Marcus?

I natt var Elliot jobbig. Somnade vid 19. Vaknade vid typ 20. Var uppe till 21. Sambon höll på att lägga honom i tre timmar. Sen vaknade han tydligen vid 3 också. Men vi är lite annorlunda här tror jag. Min sambo tar alla nätter. Han behöver inte mycket sömn för att vara utvilad, medans jag behöver mer. Aldrig hört om en pappa som tar alla nätter, hihi. Skönt är det iaf.

• Momalicious

Ja, jag gör likadant. 4+ sitter bra tycker jag, men libero är lite mindre och mindre flexibla så köper vi dom tar jag en större stl. Sparade en av det allra minsta blöjorna och tittade på den häromdagen och oj vad liten den var! Kan inte fatta att Elliot använt de blöjorna och att de faktiskt var för stora!

Visst är det skönt. Jag erbjuder honom varje natt att jag kan ta den men han säger alltid att det är lugnt.

• Momalicious

Kanske beror det på varför de är dåliga? Eftersom vi har dåliga mjölktänder och bra permanenta menar jag?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)