Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Han tog för övrigt sovmorgon idag med! Tredje dagen i rad tror jag :) 8.30 vaknade han :)

• Momalicious

Nej, gratis tandvård fram till året man fyller 23 är det nu :) väldigt bra!

Elliot vaknar 1-2 gånger på kvällen/natten, äter en gång. Oftast vid 22-23 vaknar han och äter och sover sedan till morgonen, vilket senaste dagarna varit mellan 8-9. Men det blir nog som vanligt snart igen, så bra kan det ju inte fortsätta ;)

• Momalicious

Elliot gillar naturell yoghurt om man mosar i jordgubbar. Annars kör vi osötad vaniljyoghurt, joggelino som thegoddess skrev eller såna barnmatsburkar med frukt och yoghurt.

• Momalicious

Nu har vi efter samtal oss emellan, med fk och sambons chef bestämt att jag ska vara sjukskriven på halvtid och således min sambo vara hemma på halvtid.

Mår inte alls bra just nu och detta känns så skönt. Sambon kommer jobba måndag, tisdag och halva onsdag och sedan vara hemma resten av veckan. Så på måndag blir det att ringa vårdcentralen så jag får ett sjukintyg.

• Momalicious

Vi åkte in vid 21, var inne vid 23 typ. Vattnet gick i bilen 200 meter från förlossningen. Var öppen 2 cm men fick stanna kvar, och tur var ju det eftersom jag hade fött hemma annars. Var öppen 4 cm 03.15 och 03.46 var han ute ;)

• Momalicious

Jag fick ingen bedövning förrän jag började krysta, då fick jag lustgasen. Men då behövdes de ju inte längre.

Tyckte ni förresten krystvärkarna gjorde ont? Jag tyckte det var jätteskönt att krysta. Hade inte alls svårt för att sluta krysta när BM bad mig som jag läst överallt att det skulle vara. Kände inte heller att nåt kom ut förrän axlarna var ute och resten gled ut, kände väldigt tydligt att det var hans ben då men innan - ingenting. Knäppt!

• Momalicious

Ja det gick jättefort i slutet!

Jag kände jättekraftigt när jag behövde krysta. Som vågor i hela kroppen, vid varje värk. Behövde inte göra så mycket, kroppen jobbade på bra själv. :)

Jag tyckte det var skönt att krysta. Som att bajsa när man är riktigt nödig hahaha.

• Momalicious

Här är det fullt pådrag, på helgerna brukar folk köra streetrace i industriområdet och nu var det en olycka så det är ambulanshelikoptrar som flyger omkring över vår lägenhet. Lyssnar på ljudbok för att slippa ljudet, låter ju rätt högt.

• Momalicious

Jag kommer så väl ihåg vad jag tänkte efter min första krystvärk när det var konstaterat att jag faktiskt FICK krysta för det visste vi ju ute då, trodde jag fick krystvärkar vid 4 cm. Iaf så tänkte jag "okej, nu gäller det. Nu är han snart här. Snart är jag mamma". Sen hann jag inte tänka mer förrän jag fick nästa krystvärk :)

Gud vad det ska bli kul att göra om det någon dag.

• Momalicious

Haha, sappade nyss förbi ensam mamma söker och upptäcker att en gammal skolkompis till mig dejtar hon brunhåriga. Snacka om chock!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)