Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Delifi - vi har köpt en likadan syskonvagn som du. Verkligen prisvärd

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    delifi2 skrev 2010-11-17 20:42:04 följande:
    vilken då?
    Graco duo eller stadium? jag har bara kollat på dom i en katalog och pratat med dom i affären, dom kunde inte ta in någon av dom för de skulle flytta, så nu i helgen ska vi dit och be dom ta dom så jag kan välja.
    Är den bra?
    känns den bra att köra? TELL ME
    Det är en Stadium Duo, den andra fanns inte hemma så jag vet inte riktigt skillnaden. Vi har inte hämtat ut den än, men den var jättesmidig att köra

Men de har tänkt lite fel när det gäller mjukliften till bebisen. Den skulle man ha så bebisen ligger med huvudet framåt, dvs utanför sufletten oskyddad från väder och vind. Så vi beställde en Carena mjuklift istället som går att lägga rätt med en liten kil eller filt under fotändan. Carena-liften kostade runt 500, samma som Graco-liften.

Vi ska hämta ut den nu i slutet av månaden
  • Mysmamma70
    ondar skrev 2010-11-17 20:55:01 följande:
    Idag var jag o Pappan hos familjerätten och fastställde faderskapet och ansökte om gemensam vårdnad. Grymt nedvärderande. Vi särades på och fick på varsitt håll svara på frågor om vårt sexliv, hur vi känner varann osv. Var väldigt mkt som jag kände att jag inte alls hade någon lust att prata med en främling om.
    Fy så förnedrande
  • Mysmamma70
    Saliva123 skrev 2010-11-17 21:54:54 följande:
    Mrs
    Låter absolut som att din kropp jobbar på och det är nära nu!

Själv måste jag in på koll imorgon på spec.mvc, läkaren ringde efter att jag varit där igår, och i kombination blodtryck på 150/100 (trots medicinering), 1+ i urinen och tydligen lite risiga trombocytprover blir det nya koller. Suck, hatar sjukhus och mår bättre idag. Antar att det är bra att hålla koll, men det tar på krafterna att åka in.

Liiite slempropp lossnade här idag! Blev lite glad även om jag vet att det inte betyder ett skit. Den lossnade i omgångar tre veckor innan min dotter, men nu känns det som att det iaf händer lite grejer i kroppen Bebis fixerad också. V. 35+4 idag. 
    Håller tummarna för att det ser bra ut imorgon!
  • Mysmamma70
    delifi2 skrev 2010-11-17 23:09:59 följande:
    SÅ man kunde ha lift i den? för till mig sa de att man inte kunde ha en lift i den men jag sa att jag iaf ville kolla. tänkte ta med mig vår lift och kolla hur den får plats då. Det tar ca 1 vecka från det vi bett att de ska ta in den tills den kommer så till helgen ska vi dit
    Det kanske inte var tänkt att man skulle ha lift i den, affärsbiträdet la i allafall i en Graco lift och den kändes ju helt felvänd. Men utan lift kan man ju inte använda den till bebis... hoppas er lift passar
  • Mysmamma70
    MrsHelgesson skrev 2010-11-18 13:09:19 följande:
    Vilken vecka? Jag är i vecka 37+4. Ska hämta dottern på dagis om en stund så då får jag ju en liten promenad i alla fall. Sen har vi ju en trappa i bostaden som jag kan gå upp och ner för :) Någon annan som har erfarenhet av hinnsvepning? Jag förstår att det inte alltid hjälper med en sådan men det beror väl på hur moget allting är.

Jag blev igångsatt förra året när jag väntade Charlie pga HF. Först satt de ett gel och sedan gjorde BM en hinnsvepning. Efter några timmar började värkarna så jag kan inte säga om det var hinnsvepningen eller gelet som startade det hela. Tyvärr blev det många timmar av pinvärkar innan jag började öppna mig, och det kan ju vara nackdelen med hinnsvepning - att man får värkar som inte ger något resultat. Men jag hoppas det går bra för dig och att din väntan snart är över

Min BM hade lovat mig en hinnsvepning i v 40 om det inte hade satt igång innan dess, men jag blev inlagd på BF.

• Mysmamma70
    MrsHelgesson skrev 2010-11-18 14:09:03 följande:
    Jag behövde ju ingen gel eftersom livmodertappen redan är så mjuk som den är, sen är jag ju redan öppen 4 cm :) Så kanske går det snabbare för mig. Men först om främst ska vi se om hinnsvepningen ger något resultat.
    Det går säkert betydligt fortare för dig. Du har ju börjat öppna dig spontant, det hade ju inte jag
  • Mysmamma70
    delifi2 skrev 2010-11-18 17:35:10 följande:
    Frågade min bm om GBS oxå, har läst att om man får tidiga sd och förvärkar så kan det vara ett tecken, trodde hon skulle säga emot mig ller bara säga att det inte var någon fara men hon höll med mig om det och gav mig ett rör och en remiss till labb så imorgon ska jag lämna prov, känns bra att få det kollat oxå faktiskt eftersom man har läst så mycket om det
    Ja, det är bra att de kollar så du inte har GBS! Fast min BM säger att det i sig inte orsakar tidiga sd, men det råder tydligen delade meningar om det.

Mina tidiga sd försvann iallafall när jag fick penicillin mot GBS:en.
  • Mysmamma70
    MFJG skrev 2010-11-18 18:05:08 följande:
    Är det bara jag som är helt slutkörd? Jag är så förbaskat trött. Mina värden är bra och ändå är jag helt slut. Jag har stickningar och domningar i händerna. Har svullnat massor bara det senaste dygnet. Det är tungt nu..
    Nej, du är inte ensam. Jag är som en disktrasa och saknar min vanliga energi
  • Mysmamma70
    Stefanie skrev 2010-11-18 18:22:28 följande:
    Jag är likadan. Helt slut. Men ser tydligen pigg ut. Själv känner jag mig uppblåst och likblek...
    Ja, haha, min BM sa idag att jag såg jättepigg ut när jag kom dit helt slutkörd och ganska nygråten, så skenet kan bedra

Fast jag har lite solbränna kvar från sommaren, kanske det som gör att jag ser piggare ut, fast jag själv känner mig blek Tungan ute
Svar på tråden December Bebis 2010 :)