• MFJG

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2010-11-20 19:50:33 följande:
    Har alla vattninga flytningar??
    Jag har haft de innan så jag varit tvungen o använda trosskydd,annars skulle ja bli alldeles plaskblöt,men sen ca 2 dagar tillbaka så har jag inte alls så, och behöver inte använda trosskydd längre!??Hoppas bebis håller sig inne lite till! Men jag har med haft vissa dagar med förvärkar,inte alls nice! Men lova o ring om de e nåe Hjärta
    Nej jag har inte haft så vattninga. Jag har mer den där slemmiga trådiga typen av flytning..
  • MFJG
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-20 19:54:53 följande:
    Jag har ne det varierar dag till dag likom.
    Mne här har man haft trosskydd från den dagen jag fick ett + 16 april
    Så ja det kommer.
    Ibland tjocka geggiga slemiga gula flytningar ibland bara vattningar och ingen färg alls och bara rinner.

Och så urin när han trycker PÅ som bara den
    Usch va jobbigt att läcka urin. Det är jag så glad att jag sluppit förra gången och hittills denna..
  • MFJG
    Stefanie skrev 2010-11-21 01:21:16 följande:
    Jag känner igen mig i deppdiskussionen. Ibland fallar man bara i bitar. Inte konstigt egentligen. Vi har stått ut med mycket de senaste månaderna och står inför en stor omställning. Det i kombination med hormoner är ju ingen liten sak att hantera. Klart man knäcks ibland och det tycker jag måste få vara helt okej...

En helt annan sak. Jag undrar om ni har några tips till mig. Jag har nämligen gjort en väldigt hypad gissningstävling kring när Liten kommer att komma ut till oss och om det är en tjej eller kille. 43 personer har gissat hittills och jag vill komma på ett roligt pris till den som gissat närmst!

Tips någon? 
    Jag har en liknande tävling på min blogg. Jag bestämmer priset sen. Beroende på vem som vinner. Om dem har barn osv. Förra gången fick två av dem som gissat rätt påslakan och en av dem fick ett hemma spa kit. =)
  • MFJG
    Karttikeya skrev 2010-11-20 22:58:27 följande:
    Jag har världens finaste man, jag ska snart få ett barn tillsammans med honom, bebis är vad jag vet frisk och kry därinne.. Ändå är jag deppig, utan att veta varför. Jag borde vara lycklig. Men jag vill bara gråta och har känt så i flera dagar nu.. Ser jättemycket fram emot att få bilda familj som vi gör nu och är mer än redo så det kan inte ha något med det att göra. Jag vet verkligen inte vad som är "fel" och det ger mig ännu mer ångest.. Suck..
    Man får lov att känna sig ledsen och deppig. Det viktiga är att man får utlopp för sina känslor och inte skäms. Att man inte döljer dem utan vågar prata med någon. Det är en stor förändring att få barn och det är inte konstigt om man undrar och funderar och granskar sig själv.

Jag har flera gånger denna graviditeten tänk. "VA FAN HAR VI GETT OSS IN PÅ!" Vår son är 2 år och krävande. Väldigt krävande och nu ska vi ha en till. Är rädd att jag inte ska räcka till osv. Men sen inser jag att det kommer lösa sig. Det måste det ju göra. =) Jag har också den bästa mannen och kan få dåligt samvete för att jag ryter, gnäller och  skäller.
  • MFJG
    Momalicious skrev 2010-11-21 09:19:29 följande:
    Vad tråkigt att så många känner sig deppiga. Det jag mår dåligt över är min brist på sexlust. Känner mig riktigt äcklig och ful vilket inte direkt gör att jag är sugen. Är så rädd att jag aldrig ska bli mig själv igen. :( alla ni andra verkar ju ha hur mycket och bra sex som helst. När vi hade sex för nån vecka sen var det första gången på flera månader. Kanske 2-3. innan graviditeten var det varje dag.
    Jag har tvärtom fått tillbaka min sexlust. Vår relation har blivit så mycket starkare och bättre senaste tiden. Alldeles nyförälskad är jag =) Men det har inte varit någon action alls innan, bara sista månaden. Är nog onormalt eller vad jag ska säga ;) För man brukar ju tappa lusten den sista tiden i graviditeten och de brukar ju vara svårare rent fysiskt också när man har en stor mage ivägen ;) 

Är verkligen lite sådär stick i ögonen jobbigt lycklig just nu. 

• MFJG

Vi har sagt att vi ska ha ett uppehåll på nått år nu innan vi skaffar nummer 3 och kanske 4 om vi nu blir så lyckligt lottade..=)

Har en smygande molvärk som kommer och går hela tiden. Fy bubblan va jag är trött på detta nu. 29 dagar kvar till beräknat! 

• MFJG
    ludicrous skrev 2010-11-21 17:05:03 följande:
    När är du beräknad? Kommer inte in på din sida :P

Nu sitter jag med förvärkar igen. eller nått. Fortfarande en enda värk i svanken och sedan sammandragningar/förvärkar i magen. BLÄÄÄ. Antingen får det stanna eller tillta ordentligt!
    OM en EVIGHET ;) Den 20 december är jag beräknad..Kommer man inte in på min? 

Jag håller med dig. Orkar inte med låtsas värkarna som är träning. Nu får det vara the real deal eller inget alls.. 
  • MFJG

Sarashjärta - Hjälp! Jag smälter. Sitter med tårar i ögonen och längtan efter lillebror blev precis galet mycket större! Så fin han är!!!

• MFJG
    Mysmamma70 skrev 2010-11-21 21:26:48 följande:

Hittade den här artikeln angående vattenavgång vid fullmåne - det är ju dags inatt

På förlossningen på Centralsjukhuset i Karlstad hänger en kalender som med gula knappnålar prickar in de datum då månen är full.
    – Myten säger att fler föder kring fullmåne, och det brukar vara lite fler vattenavgångar just då. Här sitter de ju ganska tätt, säger barnmorskan Elisabeth Brynolf och pekar på knappnålarna som visar hur många som fötts under den förra fullmånen.
    Det finns studier som visar att fler barn föds vid fullmåne, men det är inte vetenskapligt belagt. Trots det så väljer många sjukhus att markera månens gång.

Kanska därför jag känner mig skum idag. Haha! Lite sådär varulvs vibbar ;)
    Har haft mycket förvärkar idag..Dessutom har jag nog förhöjd kroppstemp. För just nu sitter jag och små svettas..Vilket jag aldrig gör annars.. 
  • MFJG
    Cissi7006 skrev 2010-11-21 21:35:11 följande:
    Haha, fullmånen drar ut vätskorna - även svetten då

Kanske får vi någon trådbebis inatt?
    Spännande om någon får bebis inatt.
    DÅ vet jag varför jag är så förbaskat varm just nu hehe..;) 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)