Karttikeya skrev 2010-11-20 22:58:27 följande:
Jag har världens finaste man, jag ska snart få ett barn tillsammans med honom, bebis är vad jag vet frisk och kry därinne.. Ändå är jag deppig, utan att veta varför. Jag borde vara lycklig. Men jag vill bara gråta och har känt så i flera dagar nu.. Ser jättemycket fram emot att få bilda familj som vi gör nu och är mer än redo så det kan inte ha något med det att göra. Jag vet verkligen inte vad som är "fel" och det ger mig ännu mer ångest.. Suck..
Man får lov att känna sig ledsen och deppig. Det viktiga är att man får utlopp för sina känslor och inte skäms. Att man inte döljer dem utan vågar prata med någon. Det är en stor förändring att få barn och det är inte konstigt om man undrar och funderar och granskar sig själv.
Jag har flera gånger denna graviditeten tänk. "VA FAN HAR VI GETT OSS IN PÅ!" Vår son är 2 år och krävande. Väldigt krävande och nu ska vi ha en till. Är rädd att jag inte ska räcka till osv. Men sen inser jag att det kommer lösa sig. Det måste det ju göra. =) Jag har också den bästa mannen och kan få dåligt samvete för att jag ryter, gnäller och skäller.