Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Ja, det är svårt nog att lyfta upp lilleman ur spjälsängen just nuTungan ute

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    Emelle skrev 2010-11-18 19:01:23 följande:
    HUR har du lyckat behålla brännan från sommaren
    Skulle gärna vilja ha det knepet!

Själv känner jag mig gråare och tröttare än någonsin. Så nån pigg och fräsh kommentar lär ag knappast få höra...
    Jag har fått mörkare och mörkare pigment för varje år, ser snart sydländsk ut - börjar tvivla på om jag har rätt pappa
  • Mysmamma70

Någon som vill köpa en tonårsdotter.... billigt Demon

• Mysmamma70
    MFJG skrev 2010-11-18 19:43:25 följande:
    Jag har bara kört på bekvämt. Leggings, mjukisbyxor (från HM) amningsbehåar + toppar. 
    Samma här. Vi får inte heller ta emot besök på patient-hotellet.
  • Mysmamma70
    delifi2 skrev 2010-11-18 20:25:49 följande:
    Japp, det är 3 gången. Tycker de är toppen. Vet inte om det kan bero på att varje gång vi har åkt in dit så har vi varit ensamma där
    Var en bm när jag var där med Elliot som var lite hårt tycker jag och jag tyckte inte om henne riktigt men det var nog bara föratt de hade sätt igång mig och jag var inne på 3 dygnet och hon tyckte det var nog och han skulle ut nu Så här i efterhand tyckte jag att det bara var bra att hon tog tag i det hela.
    Hade jättebra läkare sist oxå, hade 2 läkare, 1 bm och 1 usk i rummet för att kolla hur det var med mig, för William låg snett. Kändes lite konstigt att alla var i rummet men efterhand var det ju bara bra eftersom han itne återhämtade sig efter värkarna så alla höll koll på mig.

Tar bb-trosor de är så sköna tycker jag stora och sitter inte åt. Sen en stor t-shirt.
    Kläder så bekvämt som möjligt kör jag på.
    Har ni förresten sett reklamen för Ystad BB på TV? Är det inte lite märkligt att man lägger våra skattepengar på att försöka konkurrera med varandra mellan olika BB?
  • Mysmamma70
    delifi2 skrev 2010-11-18 20:29:18 följande:
    japp den har jag sett, tycker det är kosnitgt faktiskt, men det kanske är för att det inte är så många som åker dit och för att behålla det så gör de reklam för det. Mysigt är det där iaf
    Ja, det ser jättemysigt ut, och det är ju känt för att vara väldigt trevligt också. Hade jag inte haft så långt (10 mil) hade jag gärna åkt dit
  • Mysmamma70
    linn78 skrev 2010-11-18 21:02:40 följande:
    hittade själv info på hemsidan. Pappan och syskon hade fri besökstid. Så då löste det sig lite ändå, fast sonen är hos mormor och morfar så det är ju ett jäkla körande för gubben bara för att hämta sonen för nån timme...
    Ja, syskon och pappa får såklart komma
  • Mysmamma70
    delifi2 skrev 2010-11-18 21:00:34 följande:
    De har 5 förlossningsrum där så det är väldigt litet men väldigt mysigt.

Ja 10 mil är lite i saftigaste laget när man har närmare.
    Jag har prioriterat det så här
    1: Ystad
    2: Lund
    3: Helsingborg
    4: Malmö

Så jag hoppas nån av de 3 första har plats för mig när det väl är dax för till Malmlö tar jag bara om det ä riktigt riktigt kris
    1. Lund
    2. Helsingborg
    3. Malmö

Kristianstad vill jag helst undvika, kändes väldigt omodernt när jag var inlagd där för blodtryckskontroll förra året... Tungan ute
  • Mysmamma70
    MFJG skrev 2010-11-18 21:23:51 följande:
    Vi kör 
    1)Malmö
    2)Lund
    3)?

Många skåningar här - vi får ta en bebisträff sen när våra guldklimpar tittat ut
  • Mysmamma70
    linn78 skrev 2010-11-18 21:33:34 följande:
    ja, det lät lite fel=) Jag menade ju att det varit mycket lättare om mormor & morfar kunde komma och hälsa på med sonen istället för att sambon ska behöva köra fram och tillbaka...

Jag har inte funderat alls på var jag ska föda om det skulle vara fullt i Lund. Nr 1 blir ju Lund iaf för det är närmast. Har ni varit runt och kollat eller vad har ni grundat era val på?
    Ni kanske kan träffa mormor och morfar i restaurangen på patienthotellet? Där är de ju välkomna!

Om det är fullt i Lund så är det deras ansvar att ordna plats på annan förlossning. Jag har hört mkt gott om Helsingborg och vi har ungefär lika långt dit som till Malmö, därför har vi dem som tvåa.

Men jag tror inte risken är så stor att det är fullt nu, det brukar vara lugnt kring jul
Svar på tråden December Bebis 2010 :)