-
Min tapp är också 33, den var 37 i juli och för två veckoir sedan när jag åkte in för förverkar men igår visade det sig att den förkortats.MFJG skrev 2010-10-22 20:13:58 följande:Skönt att allt var bra! Min tapp var 33 ;) -
Fast så det kan vara så att du bara är kissnödig. Jag springer också på toaletten och småskvätter stup i kvarten och i går när jag var på ultraljud fick jag se min urinblåsa och den var verkligen minimal. Då blev det tydligt varför jag springer hela tiden. Min bebis sitter på blåsan...Jessika82 skrev 2010-10-22 20:35:03 följande:Mina värkar har mer eller mindre försvunnit..... men det trycker neråt och jag måste springa på toa jämt .... men oftast så kommer det bara några droppar fast än det känns som man är jätte kissnödig... jag misstänker att jag läcker fostervatten.....
Idag har jag funderat mer på det där och kommit fram till att det inte verkar få plats mer än typ en äggkopp i urinblåsan så när jag dricker typ en kopp te så kan jag gå och kissa för att det känns som att jag ska sprängas. Då töms blåsan (för jag kissar så mycket jag kan och det kommer bara pyttelite i allafall) sedan tar det typ 3 minuter så är jag kissnödig igen och så fortsätter det så. Det är som att när blåsan töms fylls det på med en ny äggkopp och sedan en ny och en ny... Det blir ganska många kissningar på en kopp te!
-
På tal om halsbränna upptäckte jag just att mina novalucol är slut. Inte jättekul en fredags kväll...
Apoteket i morgon, tills dess är det väl bara att överleva!
Fick blommor av sambon idag. Och julmust. Har varit så sugen på det så han överraskade mig med blommor och julmust! Han har sina stunder han, min fantastiska sambo! -
Moma:
Vad skönt att det var lugnt, synd att de lät er vänta så länge...
Fick du några order om vila eller så? -
Jag och sambon ska åka iväg till babyland idag och titta på barnvagnen som jag bestämt att vi ska ha. Sen när jag fått ett godkännande av honom är det fritt fram att beställa! Fast det gör vi på Babyproffsen där min bästa kompis har en kompis som jobbar och nog kan ge mig en skötväska på köpet!
Sedan ska vi köpa en present och ge oss iväg på kalas. Det läskiga är promenaden från bussen till festen sedan, lite längre än jag brukar orka med nu. Hoppas det går bra ändå! -
Börjar med att be om ursäkt för ett långt inlägg. Vill bara skriva av mig lite efter dagens äventyr!
Sitter hemma i soffan efter en lång dag. Kom precis hem med taxi efter en fest för att fira min sambos kusin som fyllde 25 och hans mamma som också fyller år i dagarna.
I början av festen var det lite mer släktkalas och då kom sambons andra kusin som fick en lite kille för 2 månader sedan. Jag fick så klart hålla vilket jag ville, men blev förvånad över min egen nervositet. Jag brukar aldrig har några problem med spädbarn (eller barn över huvudtaget) utan brukar ofta få hålla och tar gärna hand om små bebisar utan att tycka att det är svårt på något sätt. Men jag insåg idag att det här är första spädbarnet jag håller i sedan jag blev gravid och det var jätteläskigt. Jag tror att det var någon slags prestationsångest jag kände. Alla vet att jag snart blir mamma och ska ta hand om en sån där liten sötnos, då vill man göra rätt. Istället blev det fel. Jag blev nervös direkt vilket lillpojken såklart kände och blev därför lite orolig. Jag kunde inte komma på hur jag skulle hålla och provade en massa olika sätt, blev rädd för att göra fel, hålla fel...
Jobbigt var det när det kändes som att alla såg min osäkerhet.
MEN, gud vad mysigt det är med små bebisar. Konstig tanke att det ligger en i min mage..!
Släktkalaset blev till fest och jag lyckades hålla mig vaken och social ändå till kl.01 då vi beställde en taxi hem. Jag fick bästa sittplatserna, blev serverad mat och dryck och blev förhörd av alla tidigare mammor, och alla unga killar som var så himla nyfikna på hur det var att ha en bebis i magen. Alla ville känna på min lilla sprattlande bebis.
Jag fick beröm för att jag var social och satt där på min stol med ett leende trots att folk förstod hur jobbigt det är att vara gravid, ha förvärkar och vara nykter bland en massa festande människor Jag blev så glad för det berömmet, för jag tycker verkligen att jag är bra som klarar av att hålla minen en kväll. Kul att höra att jag inte drog ner stämningen och att folk faktiskt var glada över att jag var där.
Vi var och kollade på barnvagnen idag. Jag visade sambon vilken det var jag vill ha, han körde den lite fram och tillbaka och sade att "det blir väl bra!" och sedan frågade han om det var något annat jag vill kolla på, det var det inte så vi gick. Han har helt enkelt kommit fram till att han nog ska lita på mitt omdöme och förstått att jag inte kommer att ändra mig i vagnfrågan, så JAG VANN VAGNFEJDEN SOM PÅGÅTT SÅ LÄNGE!
Jag ska beställa vagnen i veckan! Han har fått lite mer makt i färgfrågan dock, tyckte att han kunde få någonting att tycka till om i allafall!
Nu ska jag krypa ner i sängen och hoppas att jag kan få sova lite i natt trots att jag fuskat en massa idag med vilan. Antar att det blir fosterställning, vetekudde och alvedon i soffan i morgon som straff för att man hade ganska roligt en kväll!
-
Jag har inte fått någon hormonrand. Tyckte att jag kunde se att en var på g tidigare, men det blev aldrig någon.
-
Klart att du ska gnälla av dig, det behöver man göra. Jag förstår den där känslan av orättvisa, och det där med att man har haft det jobbigt så länge att det har blivit vardag.delifi2 skrev 2010-10-24 15:02:37 följande:fy fan för foglossning.
Fick psykbryt i morse och bara grät.
Nyste några ggr och det gör så himla ont då i bäckenet, vågar knappt nysa för jag vet hur ont det komemr göra när jag gör det. Bara stortjöt och sa att jag pallar inte ha ont mer, kan inte göra ett skit, kan inte sitta, inte gå, inte bära, inte ha sex, inte sova inte ett JÄVLA skit kan jag göra utan att det gör ont. Har gått med skiten så länge att jag har vant mig vid att ha ont hela tiden så jag tänker inte ens på att jag har ont förrens jag ändrar ställning då känner jag smärtan igen. HUr fan ska jag stå ut i några veckor till, hatar det här, vrf ska just jag drabbas av att ha så ont, vrf kan jag inte ha som när jag väntade min äldsta dotter, då hade jag bara lite halsbränna och mådde toppen, har aldrig varit så full av liv som då.
Men nu.....fan vad jag avskyr det här, vill inte mer, orkar inte mer..... vill bara sova EN ENDA natt vrf kan jag bara inte få sova en HEL natt utan att vakna av att jag får så ont när jag vänder mig om i sängen.
Behövde verkligen gnälla av mig lite för det känns som jag kommer bryta ihop snart
Jag skulle kunna skriva om att "du får försöka tänka på det lilla pyret som kommer snart, att det kommer att vara värt det" och allt det där. Men jag brukar inte tycka att det känns bättre när folk säger sånt. När det är sjukt j*vla jobbigt så måste man få gnälla och tycka synd om sig själv. Hade man inte varit gravid hade man ju krävt att få mediciner, bli opererad och VAD SOM HELST för att bli av med all skit, men när man är gravid ska man helt enkelt kunna ta det och inte klaga, för man ska ju få den största gåvan av alla...
Klart det är så, men när man är mitt inne i det så är det inte alltid den tanken hjälper...
Jag tror att man behöver få klaga av sig ordentligt, för mig känns det ibland som att det är det enda som hjälper när det känns jobbigt.
-
En Brio Go. Bara färgen som ska väljas nu!ludicrous skrev 2010-10-24 17:17:12 följande:Stefanie - Vad blev det för vagn??
Jag hoppas jag får hem min snart, vill klämma o känna på den :D
Det enda som oroar mig med det valet är om det blir en kaosvinter i år igen, men jag köper den i allafall! Har förstått att det är värst om det är oplogat och på väg att smälta, annars funkar Brio Go bra trots svängbara hjulen enligt de flesta stockholmsbor enligt mina undersökningar!
Får väl använda bärsjalen när det är som värst annars. -
Vilken vagn väntar du på?ludicrous skrev 2010-10-24 17:17:12 följande:Stefanie - Vad blev det för vagn??
Jag hoppas jag får hem min snart, vill klämma o känna på den :D