• Haligh

December Bebis 2010 :)

Här får man ställa sig i dagiskö tidigt men på de kommunala förskolorna börjar inte kötiden räknas före barnet är 6 månader. Däremot de privata får man räkna direkt tror jag! Fast där å andra sidan kan de välja så tydligen ska man gärna gå och bekanta sig med personalen för att få plats...

• Haligh

Vi har börjat på mamma-bebis-gympa! Jättekul, hade grym träningsvärk första gången... Fikar också alldeles för mycket, men är ute och går ett par timmar varje dag. Längtar så tills våren!!

• Haligh

Skäms också lite för att jag inte älskar att vara mammaledig, alla säger att man ska njuta så mkt men jag tycker verkligen det blir långsamt ibland! Min dotter sover i princip hela dagarna, mkt promenerande blir det. Har inte heller några mammalediga kompisar men har några tjejgäng jag lärt känna som jag träffar men ändå, jämfört med mitt stressiga lärarjobb så har man så mkt tid! Sambon jobbar jättemkt också. Tänker att det blir roligare i vår och att tjejen snart börjar vara vaken lite mer... Men det känns som tabu att känna så!!

• Haligh

September har ju assnygg frisyr, modigt av dig NhjärtaD! Ska börja jobba lite i augusti, 25% och sen heltid efter jul då sambon blir hemma till augusti. Antar att det är en milsvid skillnad att ha småbarn när man får bebis! För mig är det ju första så jag känner mig som att jag har en lååång semester

• Haligh

Mitt hår fullkomligen rasar av också! Har ständigt en hög på axlarna, undrar hur mkt som blir kvar egentligen?!

• Haligh

På tal om dyra kurser, i höstas gick jag på gravidyoga som var jättebra, fick nu erbjudande att gå på mamma-bebis-yoga på samma ställe - 1500:- för 5 gånger!! Aldrig i livet säger jag! Köpt kort på Friskis istället, lite mer human prislapp...

• Haligh

Jag helammar också, aldrig testat med ersättning men köpt hem för att testa. Men jag drar mig lite. Min tös är 2,5 månad nu, det går så fort att jag skulle vilja stanna tiden, så himla mysigt nu!

• Haligh

Här har vi också blivit rysligt morgonpigga Runt 6 sådär, hur pigg som helst ligger och skrattar och tjoar... Förut har hon somnat om ett par timmar men den lyxen verkar vara förbi

• Haligh
    Mysmamma70 skrev 2011-03-12 11:55:39 följande:
    Har sovit åtta timmar inatt i sträck, känner mig som en ny människa
    Grattis, så underbart! Sover så himla dåligt, kan inte skylla bara på min dottern utan det är mina egna sömnproblem som spökar också. KÄnns som att jag bara ligger och slumrar, vaknar stup i kvarten. Men som sagt, jag har haft så i många år till och från, känner mig som en zombie.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)