Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2010-11-18 21:35:00 följande:
     BM frågade hur jag skulle sammanfatta min graviditet med ett ord, Hemsk var det första jag sa. Men det är tyvärr sant..
    det lät ju inget vidare Rynkar på näsan
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    linasmama skrev 2010-11-18 21:55:28 följande:
    Nej, men jag har inte mått bra mer än ett par dagar i rad sen jag plusade.. Först illamående, sen foglossning i v.15, ischias som spökar, förvärkar och sammandragninger, halsbränna osv osv. Har haft ont och mått dåligt sen v. 5
    Vilken jobbig resa... tur att du snart har belöningen i din famn!
  • Mysmamma70
    gwendylin skrev 2010-11-18 21:58:17 följande:
    I Kristianstad har dom totalrenoverat hela bb.. ska tydligen va jätte fintGlad man får eget rum med toalett och tv, och dom har badkar för dom som vill ligga i det.. har inte varit där själv men vi bor precis utanför så det är dit vi kommer åka när det är dags.

När då? Det är bara ett år sen vi var där... både på förlossningen och BB. Blev hänvisad dit då det var fullt i Lund.

Men det var inte bara lokalerna som var omoderna. I Kristianstad följer de inte samma rutiner som Lund när det gäller blodtryckstagning, toxprover mm. De missade ett stigande njurvärde som jag hade som indikerade på begynnande havandeskapsförgiftning. Det upptäcktes när jag fick ta prover hos min ordinarie BM veckan efter. Dessutom var inte personalen på förlossningen särskilt trevliga, kände mig mest till besvär. Läkaren var ny, nervös och oerfaren.

Däremot på BB, där jag låg ett dygn senare för övervakning, var personalen jättegulliga.

Men kanske hade jag bara otur med min upplevelse av förlossningen på Kristianstad

• Mysmamma70
    MFJG skrev 2010-11-18 22:03:59 följande:
    Jag var super duper nöjd med malmö. 
    Bråk? vad för bråk? 
    Det var en hel familj på 8-10 pers som ville besöka en kvinna som låg på perinatal. Personalen bad dem gå eftersom lokalerna bara var anpassade för max 2 besökande. De vägrade gå, så polis fick tillkallas och dessa fick använda tårgas för att de skulle avlägsna sig.
  • Mysmamma70
    ondar skrev 2010-11-18 22:08:54 följande:
    Ser att många redan verkar ha packat ner detta så min stora fråga;)
    Hur vet man vilken storlek på amningsbhn man ska ha? Brösten svullnar väl rätt mkt efteråt om nu allt går rätt till?
    Jag har inte köpt någon just av den anledningen men det hade ju absolut vart skönt o ha sen om nu amningen funkar som den ska.
    Förra året köpte jag två i förväg, men de passade ju inte alls sedan. Nu väntar jag med att handla amnings-BH tills mjölkproduktionen är i full gång. Tills dess funkar det bra att använda vanlig BH
  • Mysmamma70
    Licebe skrev 2010-11-18 22:10:20 följande:

Är det ingen fler som har dåligt järnvärde?

Jag låg på 148 i vecka tio, men sen dalade det ner till 112 och sen upp till 114 och 117,
    sen ner till 114 nu sist.

Och då äter jag ändå tre järntabletter varje dag, plus en "kvinna"tablett som också innehållet järn.Äter även mycket leverpastej, messmör och broccoli.
    Något mer tips om vad man kan göra eller äta för att få upp värdet?

Åh, igår fick jag sytta en tvåveckorsbebis, så söt=)
    Sen hörde jag idag att dom bara fått sovit i två timmar inatt, så då kändes det genast lite skönare att ha bebis boende i magen ett tag till=)

Det är väl ändå inte så dåligt så här i slutet av gravditeten?

Järnupptaget ökar om du äter frukt direkt efter måltiden.
  • Mysmamma70

Theracough är nog det enda receptfria, tror jag.

Jag har också mått illa hela natten och mitt blodtryck var för högt imorse så jag ringde specmödravården. Hon sa att man kan bli illamående av slemmet (som jag hostar upp).

Ang när bebisen ska födas så tror jag inte att det finns några exakta vetenskapliga studier på det.

• Mysmamma70
    sarashjärta skrev 2010-11-19 20:24:27 följande:
    Nu är Lillebror här tjejer! 3398 gram och 51 cm lång. Jag är kär! Vilken dag! Han tog mitt hjärta direkt!
    Och Jag älskar mannen i mitt liv, ÄNNU mer! Hur Är detta möjligt?
    Grattis!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Mysmamma70
    willesmamma - bra att du åkte in och fick bekräftat att allt var som det ska!
  • Mysmamma70

Jag har en vän som födde igår 40+2, flickan vägde 4850, snacka om knubbiga armar, men allt gick fint, hon klarade det med bara lustgas (epiduralen hanns inte med)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)