Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

När jag åker till sverige tänkte jag köpa välling stor pack med 4-5 st i lådan och sen nattvälling med
    Så nattvälling + havrevälling och majsvälling ska jag ta med mig
    Nattvällingen hade amadeus och GUD vad den hjälpte så nu blir det så med elias med.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Igår hade elias 39,4 jag ringde in på kvällen till barnakuten och berättade att han var varm men han hade kalla händer och fötter men åt som han skulle och sov och kissade massor.
    Dom sa till mig att om det SKULLE bli högre skulle vi åkte in på direkten.
    Så jag gav honom barn alvedon som dom sa till min en tsk och sen gav jag honom ersättning och hade boddy på fönstret uppe vaddade honom och han somnade tryggt i sin vagga.
    Idag har han ingen feber längre han är vanliga gammla elias nu
    Åh mammas hjärta mår mkt mkt bättre nu.
    Han sa också att om han skulle närma sig 40, något skulle han in för då kunde kramperna komma men alla barn behövde inte få kramper och att han hade en infektion innan i hans lungor som han fick äta antibeotika för.
    Men vi ringde iaf in och frågade efter råd och dom tog mig på allvar och sa om det skulle bli högre skulle han in.

• 3 barns mamma84

Mensen kom igår lite besviken men så jävla glad jag skulle inte orka ha 2 bebisar födda och fyller år samma år det skulle va ass jobbigt.
    Nu ska vi skydda oss och jag ska njuta av vår lilla pojk + 2 stora barn
    Om 2-3 år får det bli en ny men INTE nu

• 3 barns mamma84

Ni som har snuttefilt hur ger ni dom och hur har dom dem ?

När elias har snutte filt har han den då han ligger på sidan och har den då mellan sina armar som täcker att nappen inte ramlar ut

Amadeus hade samma sak sen kunde han somna snuttan över ansiktet men idag har han den

• 3 barns mamma84
    didos sover
    Så har både Amadeus och Elias sin snutta
    Detta är amdeus då han var 1 mån
    Men ÄN idag har han den som är hel och ren tvättar men han skitar ner
  • 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-04-13 10:32:05 följande:
    Suzzy.. Man har ju hört att dom äter upp sig på kvällen men har du provat att göra likadant kl 19 som kl 21. Ronja ligger och jollrar och grejar ned händerna typ 30 min innan Jon somnat för natten

2 barns mamma.. Skönt att mensen kom. Jag skulle inte heller orka ha 2 barn så tätt. Vill att ronja ska vara minst 2 år. Vad blir det för skydd nu då?
    Jag ska ha hormon spryta just nu håller bara 3 mån men är just nu billigare
    Slipper också mensen

Åh så gulligt med snutta ja elias älskar också att ha något att mysa med när han sonar
  • 3 barns mamma84

När ni pratar om händerna inne i munnen haha jora här e det fullt han försöker flera ggr ta in hela sin hand men får spy reflex lika snabbt men sen göra man ''smak smak smak'' och allt dreggel bara rinner ner haha

• 3 barns mamma84

Vi somnade kl 22 igår vi var nog trötta haha sen som vi elias från 19.00 till 01.00 och fick ersättning sen vaknade han 07.40 och ville ha ersättning igen sen sov han till 08.00 när jag fick ta upp honom när barnen skulle lämnas på dagis
    Nu ligger han i sin säng och sover

Vi har tagit bort overallen nu så nu har han mössa vantar = stickade och sen jacka tjock jacka som amadeus hade när han var bebbe sen ligger han i sin åkpåse och täcke på

• 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2011-04-14 09:57:20 följande:
    Jag brukar alltid somna vid 22, hade aldrig orkat annars

Brukar han frysa? Sixtren har bara en vårjacka, bomullsmössa och stickade vantar och sockar i vagnen, ibland har han ha en fleecefilt på sig också. Han är väldigt varm av sig min pojk :-P
    hihi vi går i säng kl 00-01
    så kl 22 var omg haha tidigt

näh men  det har vart så kallt och så varmt så jag har inte kännat att jag vågat ännu
    Både ebba amadeus o elias är varmblodiga av sig och älskr att sova i kallt + fönstret öppet men sen har ju elias haft förskylningar infektion i lungorn och feber så jag har bara haft honom varmt på då.
    men nu går det bättre
    han var så svettig varje gång man tog upp honom ur vagnen men nu e det bättre med jackan på

vi har ju en annan temperatur här i danmark luften är likom mer fuktig här än i sverige
  • 3 barns mamma84

Haha era som får flaska vitt är dom hysteriska innan man stoppar in flaskan i munnen ?

Shit elias är så galen han vet flaska vitt kommer men omg säer jag bara han är vildig men så fort flaskan är inne är han lugn igen

Svar på tråden December Bebis 2010 :)