Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2011-04-15 10:52:59 följande:
    Jag ger inget, bara ammar
    Okej men han som är så stor blir han mätt av att amma ?
    Eller vad har din bvc sagt ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-04-15 13:33:26 följande:
    halleluja! jag har gått här å kämpat som dåre. gungat å vaggat ronja  min famn. så fort hon rörde på sig lite som on skulle vakna reste jag mig och gungade till hon sov säkert igen då satte jag mig. hör å häpna!
    3 timmar och 15 min. det är bamse rekord. hon sover ju aldrig mer än 1 timma på dagen. givetvis så kan jag in te hålla på så här hela dagarna. jag är redan trasig. tanken är att jag ska testa om det är så att hon sover bättre på natten om hon sovit bra på dagen. nu har hon vart vaken en timma och hon är fortfarande glad :) annars brukar hon behöva sova igen efter 1 timma.
    jag har tom hunnit göra mig riktig lunch idag utan att behöva avbryta mitt i för att stoppa i napp eller underhålla för att slippa grin.
    nu stter hon och "ropar " efter smörgåsrån :) hon älskar det. och igr fick hon 1 port gröt ca 1 dl med katrinplommon blandat i. sen g hon i sig 60 ml ersättning med. hon sov från 20-01. fick ers. och sov till 6
    Ja ibland som mamma blir man förvånad att det ibalnd går som man vill.
    Haha smörgåsrån låter mumsigt får jag oxå Tungan ute

Nu vet jag vad jag ska ha från sverige jo jag ska köpa ett par påstar med ostbågar till elias bebis ostbågar det är så gott.
    Kommer ihåg då jag hade det till Amadeus oj vad gott det var haha han åt som en gallning av detta goda sakerna
    KOstar väl för en stor påse ca 10 kr st ..
    Mummsigt detta .
  • 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-04-15 13:51:10 följande:
    du menar majskrokar? ja det gillar dom., så jäkla kletigt. då tycker jag hittils smörgåsrån är bttre och det har ju ett bra syfte med att börja prova gluten
    vart i sverige ska du?
    Ja juste dom åååh men goda för barn men äkligt för oss haha
    Men jäklar vad dom går åt hahaha
    Vad är det för smörgåsrån du ger ?
    Ger du som som är 4:kantiga ? osockriga i röd packet ?
    Som står Smörgåsrån

Jag ska till Älvsjö till min mamma och sen kommer pappa och hälsar på hoppas jag ja han vill väl inte träffa mig men han bor i Haninge
    Sen ska vi hälsa på johans pappa i södertälje med
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-04-15 14:31:13 följande:
    Lillsnurr - läste kanske lite slarvigt, trodde det var uppvärmningen du hade problem med

Vi är ute på Cornelias första långresa, 60 mil med bil och det går jättebra, vi stannade och tankade henne och oss efter ett par timmar. Nu har vi bara en timme kvar och hoppas vi slipper stanna mer

Imorgon ska vi på bröllop!
    Åh vad härligt jag åker om 6 dagar och det är ca 18 tim från danmark till sverige liiiiite pirrigt haha men så orolig hur elias kommer att ta detta.
    1 timme helt okej från danmark till tyskland men shit 18 tim jössenamn jag kommer vara så nervös.

Hur ska jag göra med flaskorna TIPS snälla !!!
    Jag tänkte köpa 2 st temus en med te vatten och en men kall vatten och sen ersättning som jag sen häller i.
    Kommer oxå att köpa klar ersättning till honom och 2 burkar mumms mumms som smakisar med mago pure och blåbär något jag kna hitta.
    Sen ska jag ha med skötväskan och ha hur många blöjor ????
    och hur många kläder ska jag ta med ???
    Vi är bort 5 dagar bara.
    Elias han har aldrig bajsat mkt och bajsar helt normal aldrig över blöjkanten en snäll kille hihi sen så bajsar han inte varje dag utan han vara helt utan 2 dagar och sen bajsar han igen ingen förstoppning men så fungerar han bara

Mer råd snälla vad ska jag tänka på alla tips välkommna
  • 3 barns mamma84

Cissi:
    vad blir det för klänning på har du bild ?
    Hur ska du ha håret ?

• 3 barns mamma84

Tänkte ta med resesängen och babysitter och bärselen till honom och utan vagn så det blir ju bild + vamväng och bakåtvänd barnstol i hans klass .. som är godkännst sen tar vi hem vår babyskydd från sambon syster som ebba hade när bon var liten som är vår som hon lånade från oss 2009 som amadus hade.

Sen en fråga till kan jag ha honom i en klappvagn ? sen vakn där han bara sitter ?

• 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2011-04-15 15:44:24 följande:
    2 st termosar?? ha en termos med vatten i, så att det typ är halvljummet eller hur han vill dricka det. Alltså värm upp det till den tempratur han brukar få.
    Är ju bara stanna på MC på vägen och värma upp mat och ersättning, de har ju vatten där om det skulle ta slut.
    Ha med ett blöjpaket, i skötväskan ca 4-5 st blöjor.
    ha dessutom en termos med lite varmare vatten om han bajsar i bilen och det inte finns nån bra rastplats så att ni kan byta i bilen. Vet inte om du har våtservetter eller inte för då behövs det ju inte.
    Hundbajspåsar, om ni måste byta mitt i ingenstans så finns det ju ingen papperskorg där så det är bra att ha med sig så det slipper lukta i bilen.
    Ta bara med dig det du behöver på resan, vad gör han av med en vanlig dag tex.

När jag åker upp till sthlm 2 dar ska jag ha med mig 20 blöjor för säkerhetsskull, onödigt att köpa nya tycker jag. 
    Ja jag tänkte då har ajg en med varmt vatten och en med kallt vatten men det var väl onödigt haha
    Ja blöjor det är väl bättre och ta en hel pack då istället för att ta med några st och sen köpa där likom.
    Plastpåse e en bra ide som jag INTE tänkt på faktist haha  
    Och sen annvänder jag tvättlappar så det man jag alltid blöda ner och lägga i en fryspåse att ha dem i eller köpa torkservetter och ta med.

En vanlig dag här hemma går det väl åt 10 st blöjor för honom
    Hahaha hund bajspåsar kan inte sluta skratta
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-04-15 15:32:56 följande:
    2 barnmamma - nja, det e ju frågan det. Han äter ju hela nättrna!

BVC tyckte jag skulle prova tillägg en kväll..

Okej men vad tycker du ?
    Vad gillar han bättre ?

• 3 barns mamma84

nu hostade elias så all mat på 125 ml kom ut !!
    han har hostat hela dagen och nyst han e nog förskyld dag att ta temp på honom nu

• 3 barns mamma84

han har 37,1 nu

Svar på tråden December Bebis 2010 :)