• nikka

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2010-12-16 11:53:57 följande:
    Får man vara med i klubben för oss gravida som tröttnat på att bebbe är INNE i magen, å inte PÅ den ist???
    Jag ansluter mig till den klubben oxå Glad
  • nikka
    ullabella sekreterare skrev 2010-12-16 12:17:00 följande:
    Nej jag har typ inga känningar :( har läst om er som haft nmassa sammandragningar o förverkar. Inget jag känner igen mig i. Vill så gärna att barnet ska komma innan julafton och vi e hemma då.
    Känns som man har press på sig för att man har passerat det jäkla datumet. Dock var sambon ur gullig igår och ägnade hela dagen åt mig o servade mig. Vi låg i soffan från morgon till kväll o såg film förutom när vi åt.
    Är så rastlös i kroppen men orkar inte ta tag i något, och nerverna e på helspänn.
    Gillar inte att jag känner mig gnällig, upplever mig annars som en väldigt glad och positiv tjej.

Men sanrt ska det bli VÅR tur :){#emotions_dlg.flower}
    Jag känner precis som du. Vill oxå att barnet ska komma innan julafton så man får vara hemma och mysa.
    Min sambo frågar mig alltid då han kommer hem från jobbet varför jag ser så lessen ut. Men jag har som inget bra svar förutom att jag är less på att vänta. Tycker att det tar väldigt mycket på humöret att gå omkring och vänta på att nåt ska hända.

Men den som väntar på något gott Hjärta
  • nikka
    Cissi7006 skrev 2010-12-16 12:57:02 följande:
    Är det vi som är kvar nu? Uppdatera gärna så ser vi vilka tappra som kämpar vidare

9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    14/12 nikka (25 år) första barnet, Västerbotten
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), Skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • nikka
    Cissi7006 skrev 2010-12-16 14:08:10 följande:
    Så - då är nikka med också

Ska bli spännande att se vem som blir nästa på tur

9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    14/12 nikka (25 år) första barnet, Västerbotten
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), Skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
    Va bra! Tack {#emotions_dlg.flower}
  • nikka
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-16 16:01:28 följande:
    mamma smurfen & ullabella & nikka
    Nu måste era små ut ju tror dom är mogna att komma ut men tror det är snö vädret som ställer till allt många barn vill ju ut när det är varmt men kanske säga att tomten kommer med något roligt om dom kommer ut
    Jag hoppas att den vill ut snart Glad Är så nyfiken!
    Haha ja jag kanske ska säga det istället för att säga att den får skylla sig själv om den kommer ut på julafton Glad
    För snart har jag verkligen försökt allt. Nu har jag ändrat taktik och ligger mest på soffan hela dagarna. Kanske går att vila ut bebisen.
  • nikka
    ullabella sekreterare skrev 2010-12-16 17:42:43 följande:
    Ja jag försöker muta den med att vi har så mycket kärlig att ge.. Jag äter kanske för mycket gott ha ha
    Det kan starta nu el lite senare. vi har haft full snöstorm ute men verkar lugna sig nu.. Vi får ta en färdknäpp ikväll..
    Sambon tror nog han e i himmelriket.... Oskyldig
    Min sambos chef frågade vad han gjorde på jobbet idag. Chefen tyckte allt att det vara bara hem och ha sex så att bebisen ville komma ut. Haha Glad
    Skratta så jag fick ont i magen då sambon berättade det  vid middagen Glad
  • nikka

God Morgon Glad
    Har iofs varit vaken ett bra tag men har inte hunnit sätta mig här.
    Idag är det BF+3 men det är så lugnt.
    Har varit ute och skottat snö i tron om att det ska sätta igång det hela. Så nu tar jag en paus för att gå ut
    och fortsätta sen. Fast det enda som verkar hända är att bebis bara busar runt i magen Glad

• nikka
    ludicrous skrev 2010-12-17 09:43:35 följande:
    nikka skrev 2010-12-17 09:40:17 följande:
    God Morgon Glad
    Har iofs varit vaken ett bra tag men har inte hunnit sätta mig här.
    Idag är det BF+3 men det är så lugnt.
    Har varit ute och skottat snö i tron om att det ska sätta igång det hela. Så nu tar jag en paus för att gå ut
    och fortsätta sen. Fast det enda som verkar hända är att bebis bara busar runt i magen Glad
    Starkt kvinna ;) Jag tänkte också ge mig ut och skotta snö sen, men min sambo blir galen på mig då :P
    Min sambo lär inte direkt blir nöjd men han är lix på jobbet så han kan inte säga nåt!
    Gjort är gjort Glad Fast här blåser det så mycket att om några timmar så kommer det att se likadant ut
    som det gjorde då jag började.
  • nikka
    LokesMammi skrev 2010-12-17 09:59:23 följande:
    Jag ska reta er gravida som vill ha ut bebis nu! =)
    En kompis som var beräknad till 6:e januari fick en dotter igår! =) Så kul för dom. Ett år för tidigt! =)
    Hoppas inte min ploppar ut iår! =) Fast man är redigt less på o vara gravid nu! =)
    Tsss tack det värmde Glad Har som taktik idag att skotta ut bebisen.. Undrar om det funkar?
    Men du allt kan ju hända även för dej Flört
  • nikka
    Haligh skrev 2010-12-17 11:10:55 följande:
    Gud den här juldiskussionen bara fortsätter; pratade med min familj nyss som bor en timmes resa härifrån (med tåg, vi har ingen bil). "Hoppas bebisen kommit så ni kan ta med den!!", jag svarade att vi åker ju inte iväg med en bebis på några dagar? Helt oförstående och "varför inte DET?" ska ni sitta själva då hela julen?

Hade man haft en bil så kanske, men när man måste ta sig med tunnelbana och tåg i snöoväder så känns det för min del helt uteslutet, är jag hellarvig??? Och har bebis inte kommit så är diskussionen ungefär densamma, har ju sagt att vi får se om vi kommer då. Men då har de räknat med det och att vi ska sova kvar! Jag vet att de bara menar väl men det känns som en press, har veklkigen ingen lust at släpa kassar med julklappar på tåget. Nej, kanske bäst att man föder ett par dagar innan, då är man väl rätt ursäktad....
    Vi har gjort så att vi ska fira jul hemma vad som än händer. Vi vet ju inte om det har kommit en bebis eller ej.
    Och då sa vi till mina föräldrar och sambons föräldrar att vill ni får ni komma till oss men då är det knytkalas som gäller. Jag ställer mig inte och gör en massa julmat.
    För vi kände att vi vill bara vara hemma och mysa och känna lugnet.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)