Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-20 11:27:23 följande:
    ååh vilken knubbis
    Ja, 51 cm på det, så hon var inte så lång heller Tungan ute
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    ludicrous skrev 2010-11-20 11:47:09 följande:
    Flytningar torkar ju /stelnar. Det lär inte vatten göra, eller? Så hur blött det än kan bli i trosorna så om det bara försvinner borde det vara vatten, annars är det flytningar..
    Jag har vattniga flytningar som inte stelnar. Om jag inte använder trosskydd skulle jag få gå med blöta trosor hela tiden Tungan ute
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-20 11:55:51 följande:
    Samma här jag går dagligen med trosskydd och det är ibland vattningar flytningar och ibland geggiga misstänker slempropp i omgångar.
    Men om jag går naken hmm ja på natten när alla sover så kan det komma rinnandes mellan benen.
    Ja, det är precis samma här
  • Mysmamma70

De rejäla slemmiga flytningarna började för mig förra året tre veckor innan Charlie föddes, så jag hoppas det är samma nu (har ju hela FEM veckor kvar till BF annars)

• Mysmamma70

Här ska det bli 1-årskalas idag, lille födelsedagsgrisen sover sött nu medan mamma och pappa (mest pappa) förbereder för kvällens gäster som ska få Boef Bourgignon och jordgubbstårta och lite vin

• Mysmamma70
    luvpillow skrev 2010-11-20 14:40:34 följande:
    Jag har också massa förvärkar.. kan inte sova på nätterna då det moler så.. :/
    tog en alvedon inatt och kunde tillslut somna.

Har ni några tips när man förvärkar så? Jag bara gråter för jag vill sova.. :P
    En varm dusch eller hett bad hjälper mig, har du provat det?

Vetekudden lindrar också.
  • Mysmamma70
    2barnmamma - ett budgetalternativ är att titta efter en mjuk katt- eller hundbädd på någon av stormarknaderna
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-20 16:48:30 följande:
    Hahaha ja om inte vår katt tar den då
    Mne har du bilder på något av detta då ?
    Vore intressant för Budget likom
    Haha, isåfall tar nog katten babynestet också

Hinner inte leta bilder nu, det var någon annan (i denna tråd?) som la upp det tidigare.

Nu kommer våra gäster till 1-årskalaset snart! {#emotions_dlg.flower}
  • Mysmamma70

Mitt humör svajar också lite upp och ner, jag som brukar vara positiv och glad i alla lägen upptäcker plötsligt att jag börjar bli gnällig

Jag sa till min man att jag inte tycker om den här förändringen, men han är lika kärleksfull och förstående som vanligt och säger "jag älskar dig lika mycket när du gnäller, då har jag dig här. Hellre en gnällig Cissi än ingen Cissi alls" Hjärta

Fast igår var jag snäll hela dagen

• Mysmamma70
    Haligh skrev 2010-11-21 14:02:36 följande:

Angående det där med täcke och kudde (jag vet att det har diskuterats tidigare men jag måste bara fråga). Är det viktigt att täcket inte är för stort, så att det blir korvigt? Har inte provbäddat vår bebiskorg förrän idag; och täcket (vagg-täcke) blev alldeles knöligt och täckte lite mer än hela botten på korgen. Är det riskabelt? Sedan tyckte jag täcket var lite väl tjockt...är det bättre att ha en fleecefilt och klippa till än ett riktigt täcke..?

Du kan rulla ihop eller vika ihop den överflödiga biten av täcket i början.

De första veckorna har bebisarna svårt att hålla kroppstemperaturen, men om man ska ha täcke eller filt beror också på hur varmt man har i sovrummet. Det får inte bli för varmt, så man kan behöva prova sig fram eller rentav prova med en termometer om man är osäker.

Händerna kan kännas lite kalla även om resten av kroppen är lagom varm.

Vi har svalt i sovrummet och har använt täcke första tiden, sedan filt. Nu är Charlie så varm så han sover bara i pyjamas och ett påslakan eller med tunn filt.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)