Inlägg från: Stefanie |Visa alla inlägg
  • Stefanie

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-10-26 23:11:06 följande:
    var jätteförsiktigt, man kan faktiskt råka göra en omskärning på sig själv om man slinter.
    Min man brukar hjälpa mig annars funkar det inte, det värsta är att han blir lite till sig då och de kan jag ju förstå. Fan vad jag saknar att ha sex!!!! förhoppningsvis hoppas jag kunna ha sex i december eftersom mitt avslag brukar försvinna väldigt fort så jag hoppas det blir så den här gången oxå
    Klart jag är försiktig Glad 

Jag har försökt övertala sambon, men han är av någon anledning inte alls sugen på det.

Jag saknar också sex, får inte för läkarna. Vi har fuskat någon gång men insåg ganska snabbt att det inte är värt det för magen börjar krampa på en gång... Det värsta är att det sätter igång bara av tanken på sex, och den har jag svårt att tvinga bort.

Jag räknar inte med att kunna ha sex förrän i februari efter förlossningen. Jag har gjort två operationer på livmodertappen och i livmoderhalsen och efter både de operationerna sade läkarna att man brukar blöda som längst en vecka, jag blödde i över en månad, rikligt, båda gångerna... Har väl förmodligen inte det bästa läkköttet i den regionen.

MEN i december ska jag har sex! Så fort Liten är tillräckligt stor för att det ska vara okej att komma ut i verkligheten så..!
  • Stefanie

Liten håller på och bökar nå galet sedan i förrgår kväll. Jag undrar om det är så att någon är på väg att vända sig om. Det kittlas och gör ont om vartannat...

Har ni känt av när era små vänt sig? Alltså, jag menar ställt sig på huvudet. Glad 

• Stefanie

Kom på en annan fråga också. Både igår kväll och idag har jag när jag lagt handen på magen där bebisen varit och tryckt ut en hand eller något hört ett konstigt ljud. Låter lite som ett klickljud och kommer ifrån magen precis där jag känner litens kroppsdel (olika olika gånger vilken del).

Jag undrar vad det är för knäpp, vad tror ni? Har ni hört ljud från era bebisar? 

• Stefanie
    delifi2 skrev 2010-10-26 23:28:21 följande:

Konstigt, eller tja... jag menar de flesta killar jag har träffat på har de varit typ deras stora dröm att få raka en tjej

vår lilla vänder sig om rätt mycket ibland, ikväll har hon hållt på som bara den, men vissa dagar är hon helt still

Jag blev också lite förvånad.

Han säger att det är lite för mycket intimhygin över det. Lite som att borsta mina tänder, känns inte särskilt sexigt helt enkelt.
    När jag läste vad du skrivit nu sade han att killarna du träffat på kanske egentligen drömmer om en rakad tjej, men han har redan en rakad tjej. Glad

Fast nu sade han att om jag verkligen tycker att det är hemskt och det verkligen inte går så kan han väl kanske hjälpa mig, men det är inte som att han skulle njuta av det.

• Stefanie
    Momalicious skrev 2010-10-27 05:57:01 följande:
    Håller på att få ett nervsammanbrott eller nåt. Får inte sova. Antingen måste jag kissa eller så ligger jag obekvämt (går ju för fan inte att ligga bekvämt) eller så har jag värk någonstans.. Inte speciellt kul när man ska upp nu och fastän jag la mig vid nio och var svintrött så har jag inte sovit mer än 4-5 timmars avbruten sömn.
    Jag får inte heller sova. Och de korta stunderna jag faktiskt sover drömmer jag att folk dör.

Jag kissar 8 gånger per natt och Liten håller på och bökar OAVBRUTET. I vanliga fall brukar det vara lugnt ett par timmar på natten, men nu har det bökats hela tiden...

När h*n kommer ut kan man i alla fall be sambon ta över ibland! Ser fram emot det måste jag säga...
  • Stefanie

Oj, vad ni har skrivit! Jag har läst igenom allt nu, men det var alldeles för mycket för att kommentera allt jag ville...

Jag skriver alla kommentarer så här utan att alltid komma ihåg vem som skrev vad:

Välkommen Idlur! Jag har BF 28 december, första barnet.

Skrattar åt wienernougaten och den roliga drömmen om oss!

Och tack för informationen om  klickljuden. Har verkligen funderat över det...

På tal om fanta och allt vad det är...

Det slog mig att jag aldrig ätit så lite choklad som jag gjort under graviditeten. I vanliga fall är riesen det bästa som finns men jag har inte ätit en enda sedan jag blev gravid. Jag har missbrukat;
    Morötter
    Sura äpplen
    Piggelin
    Chaite
    Apelsiner
    Julmust
    Clementiner

Och så har jag varit extremt sugen på RÖDVIN.

Alltså mest fräscha, sura saker. Morötterna, äpplena och piggelinen var guld värt först månaderna när jag mådde så hemskt illa. Det var det enda jag fick i mig utan större problem.

• Stefanie
    MFJG skrev 2010-10-27 12:20:00 följande:
    Lussebullar bakade jag för några dagar sen! GOTT!! Men dem tog slut dag 2 ;)
    Ska baka saffranskladdkaka idag och kladdkakemuffins..=) 
    Åh, lussebullar! Har också varit galet sugen på det. Undrar om jag ska försöka komma ihåg att handla lite saffran när jag ger mig iväg till ICA och handlar...

Förresten firar jag och sambon 4 år idag!  
  • Stefanie
    ansi skrev 2010-10-27 12:50:36 följande:
    Jag är okså mest sugen på fräscha, sura saker och känner mycket väl igen sakerna på din lista! Eftersom det alltid är lika roligt att spekulera - Vet du vilket kön din bebis har?
    Vet ju inte det. Jag har gjort en massa tester på nätet, men det blir ofta väldigt jämnt resultat...

Är jättenyfiken. De flesta tror pojke efter att ha sett mi mage, men jag är lite mer osäker. 
  • Stefanie
    Jessika82:

Grattis! Ser fram emot att höra resten av berättelsen! Hoppas ni mår bra!

Sara klippan:
    Bröstvärmare kan man köpa på apoteket.se såg jag idag. Jag ska också införskaffa ett par.

Min sambo följer med mig på föräldraträffarna. han vill först inte, men följde med i allafall. Tack och lov, för i vår grupp är det ingen som går ensam! Det var mycket roligare än både han och jag trodde och vi ser fram emot nästa gång!

Är det någon som vet om man kan få mjölkstockning innan man börjar amma? Det är itne så att jag misstänker något, bara kom på att jag inte vet.

Tack för gratulationerna förresten! Vi har ätit kinamat (tidig middag) och köpte hem grejer för att kunna göra toast med räkor ikväll (toast skagen för sambon och med gräddfil och kaviar för mig). Köpte också en STOR julmust! Sist hade de bara nygårda i glasflaskor, idag hade de fått in flera märken!

Blev otroligt sugen när delfi2(tror jag det var) nämnde julskinka. Det är farligt när man fått sug på något, kommer väl sluta med att jag ser till att få tag i en skinka och står här hemma och griljerar!

• Stefanie

Kanske får skylla mig själv när det gäller alla mina sammandragningar (sedan vecka 15)...Glad

Läste i en tråd om tips för att sätta igång förlossningen:

"Kanel
    Kanel har även det en starkt sammandragande effekt och kan med fördel även det användas inför en förlossning. 1 tsk per kopp 2-3ggr dagligen.
    Kanel kan användas som krydda i maten tidigt i graviditeten och kan i te drickas sista 2-3 veckorna för att sätta igång eller bättra på värkarbete för att det kan orsaka livmodersammandragningar, använd ej kanel tidigare i graviditeten." 

Själv äter jag gröt med en hel del kanel på varje morgon. Mycket kanel...
    Varför är det ingen som skriver om sånt i broschyrerna?  

Svar på tråden December Bebis 2010 :)