Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Ingen 4 mån kontroll här inte men får hoppas han iaf får 5 mån kontroll !!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Så nu har jag fått tid till läkaren för vaccin för 5 mån 11 maj

Nu ska jag bara ringa Elias bvc och få en tid till 5 mån kontroll

• 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-05-05 09:49:12 följande:
    Får han inte 5 mån vaccin? Här går vi aldrig ifrån BVC utan en ny tid. Det är bra då har man full koll.
    Skönt att er resa gick bra. Kul att få träffas hela familjen. Är det jobb som tagit er till dk.. Det e ju ett jävla språk liksom haha
    Har måste man beställa.
    Vi har en läkare som jag och familjen har här jag o sambon och våra 3 barn har samma läkare och han har kontroller som vaccin osv ..
    Om Elias ska ha undersökning är det bvc vi ringer och får tid till + läkaren.
    Om Amadeus eller ebba ska ha tid så är det läkaren som har kontroll över det
    Så här måste man ringa.

Det var väl jobb + sambon mamma som ville att vi skulle flytta hit.
    Jag och sambon vi kommer att flytta om några åt igen.Igår fick jag reda på att pappa o hans fru ska sälja sin tomt för 2 milar och kommer att flytta till Eskeltuna så YESS dom kommer att komma och hälsa på oss här i Dk
    Det blir en hus med 2 våningar + bastu i huset + tomt o lekstuga till ebba
    Sen är det med 4 rum

Varför elias inte hade 4 mån kontroll var för att bvc sa till att vi skulle till en grupp möta om att prata om mat osv men jag har ju 3 barn så jag tänkte inte gå alls det var något jag redan visste om likom det var ingen måste precis så hon sa att det inte skulle bli en 4 mån kontroll alls
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-05-05 10:04:14 följande:
    Vet du var i Eskilstuna? Jag kommer därifrån! =)
    Hmm det vet jag inte det är inte köpt än men om dom nu hinner sälja deras hus så får dom denna som deras mäklare har hittat till dem
    Kan alltid ringa o fråga mamma o pappa
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-05-05 11:28:14 följande:
    Jag svimmade nyss två gånger och andra gången slog jag i huvudet i toaletten tror jag. Aj aj aj. Fick visst ringa hem sambon ändå.
    Oj skönt att han kommer/kom hem ..
    Ta något för huvudet och sätt dig ner och ta vatten och saft.
    Lägg dig ner och ta upp benen högt upp.
    Ring in om du mår dåligt eller om det blir värre.
    Låter jätte läskigt !
    KRAM
  • 3 barns mamma84

Så nu har jag ringt och fått tider duktiga jag
    Nu ska Elias ha vaccin 5 mån 11 maj kl 09.30 och sen bvc kontroll 5 mån hos oss som alltid kl 09.30 16 maj

• 3 barns mamma84

Och 1 fråga ni som ger gröt köper ni eller gör ni eget gröt ?
    För när jag pratade med bvc nyss sa hon att man inte skulle ge havregrynsgröt för det inne håller gluten och det var inte bra för dom små än.
    Men att jag kunde ge risgrynsgröt till honom med ersättnings mjölk.
    Men när jag bodde i sverige och hade Didos så kunde jag ge havregrynsgröt med vatten men här får man inte.
    Tur att jag hade mobil och pratade med henne annars skulle hon typ flyggit på mig

• 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2011-05-05 13:47:40 följande:
    Man ska introducera gluten tidigt, har jag fått lära mig.. Så vi kör på med gröt man köper som innehåller gluten. Däremot bör man inte göra egen såhär i början, eftersom barngrötarna är mer näringsriktigt anpassade för barn och innehåller extra järn exempelvis.
    Okej men vad fan är detta då ?
    Jag fick inte ge för det var inte bra.
    Jag gav vanlig havregrynsgröt med vatten ej socker ej smör.
    Men det fick jag inte utan bara affären ELLER risgrynsgröt.
    Jo men jag vill göra eget och inte köpa.
    Ger eget mat med hälst
  • 3 barns mamma84
    Jenni78 skrev 2011-05-05 13:49:56 följande:
    Ja, men havre innehåller ju väldigt lite gluten och i början äter de oftast lite också. Jag började ge järnberikad hemmagjord havregrynsgröt, men tyckte lilla fick för mycket skjuts i magen (och som jag tyckte var lite för grynig trots att jag mixade den) så jag gick över till köpegröt. Netlés havregrynsgröt som det är lite alla möjliga spannmål i har jag för mig.
    Vad är hemma gjort gröt då ?

Okej men då får det väl bli det då ''suck'' att bvc alltid ska bestämma.
    Ibland tror jag att jag är nybörjare för alla säger olika.
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-05-05 16:18:55 följande:
    Hemma från doktorn. Dom körde EKG och sådär men allt var normalt. Han trodde det berodde på att jag har någon slags allergi (kliar över hela kroppen) som gjorde att jag var mer svimningsbenägen. Fick iaf allergitabletter men fortsätter jag svimma ska vi åka akut in till näl för mer tester. Han frågade om jag ville ha remiss direkt men det ville jag inte. Förhoppningsvis blir både den jävla klådan bättre och svimningarna. Svimmade två gånger i bilen till vårdcentralen. Nu ska jag sova lite.
    Herregud detta låter ju allvarligt ja EKO har jag oxå fått göra någgra ggr för att se hur hjärtat har det men ingen allergi har jag utan bara att jag har lågt blodvärde + lågt blodsocker.
    Hoppas din allergi försvinner låter ju ass jobbigt och besvärligt
Svar på tråden December Bebis 2010 :)