Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

thegoddess skrev 2011-05-08 12:22:12 följande:
    Är det mors dag idag?? Hmm har missat detta isf

Gud vad Ronja sovit duktigt nu när vi vart hos mina föräldrar sen i tors. Inte vaknat före 4 på natten. I morse vaknade hon halv 5 Sov från halv 9.

Men krånglas mer och mer med maten. Hon vägrar äta om hon inte får när hon precis vaknat. gröt nej, ers nej!!! Inte nåt passar. Grinat hela morgonen. E nog magen. Igår var hon jätte hård. Sen vill hon inte ha napp helt plötsligt. Idag har hon blivit arg när jag gett det och efter många om och men somnat utan. Undrar om hon längtar efter sin far hihi
    Jepp idag i danmark och findland
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-05-08 16:31:39 följande:
    Elliot somnade nio igår kväll med, helt fantastiskt!
    Idag sitter jag på toa, är sinnessjukt dålig i magen. Skulle fisa förut men det kom mer än så.. Pinsaamt. Tur att man var hemma iaf ;)
    *Skrattar* det har hänt mig med men tur så åkte jag bara hiss ner från mamma och var tungen att åka upp igen och gå in på toalett och byta trosor
    Men ej dålig i magen utan gravid

Hur är det med dig är det magsjuka eller en ny graviditet ?
    Själv är jag konstig i magen nu + fiser som en karl haha och mensen hmm ja nidblödningar ska man säga så ? hmm ja konstiga MKT konstiga..
    Men jag ska ta ett test hos läkaren nästa vecka iaf.
    Få se vad som vissas.
    Oansvariga jag.
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-05-08 18:14:41 följande:
    Nä jag är bara dålig i magen, vi skddar oss så blir väldigt förvånad om jag är gravid :P
    Haha man vet aldrig små retas
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2011-05-08 21:47:15 följande:
    Åhh, vi har haft en underbar helg ute i stugan. Den ligger på en ö, vi är de enda på hela ön.. Utedass med annars har vi el som laddas av solceller och vatten tar vi med hemifrån och har en pump så vi får rinnande vatten i köket! Det är så tyst och lugnt, man får verkligen ny energi när man varit där en hel helg, bara tänka på varandra och inte ha ett enda måste!

I torsdags blev Sixten 5 månader och vi var då på bvc, spruta tar de på 6-månaders kontrollen.. Han vägde 9535 g och var 71 cm lång. Han har gått ner en kurva på vikten när han var sjuk så vi skulle börja ge smakportioner nu så han inte fortsätter nedåt.. Så nu får han ½ dl havregryn med paltbröd och olja morgon och kväll, började med potatis igår också, vilket han verkligen gillade
    Ger du olja i maten eller vällingen eller ersättningen ?
    Rapsolja va ?

Jag hade så med amadeus med när han gick ner så jag fick hårda regler om att ge mat mat mat och inga smakisar alls.
    Rapsolja i ersättningen med o vällingen o sen i maten.

Var bor du som får ta vid 6 mån ?
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2011-05-09 08:17:18 följande:
    Han får raps eller olivolja i gröten. Välling får han inte än, han har så känslig mage så får ta det lugnt med allt nytt..

Jag bor i Falun. Det är två sprutor de ska ge och det är ju läkarundersökning vid 6 månader så då kan de ta varsin spruta sköterskan och läkaren.. 
    Okej
    Jaha ja där ser man att det är så olika.
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2011-05-09 10:38:57 följande:
    Allt går bara man vill! Har du inte fått mens än eller?
    Nä jag hade blödningar en röd blödning 1 dag + papper och sen bruna flytningar som kom och gick och allt sammanlagt 3 dagar.
    Började 26 slutade 28:e ca om inte 27 då det bvara var brunt. som små dröppar + torkade.
    Men har jag kraftigt i 2 dagar max och blöder i 7 dagar så hmm något e koko ..
    Senaste mens var ca 14-15 april

Nu har jag beställt hem 1 test kommer hem imorgon beställde nyss
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2011-05-09 10:38:57 följande:
    Allt går bara man vill! Har du inte fått mens än eller?
    E så orolig jag vågar inte berätta för någon.
    jag har ju sagt till smabon att om jag blir gravid blir det inte ett abort så mitt ma var så jävla jobbigt för mig och honom innan elias bosatte sig i magen.

Har aldrig haft detta innan o det gör mig mer knäpp.
    Nu har man likom svullen mage o mensvärk då o då som jag har bara då jag e gravid för min mensvärk försvan ju efter jag födde ebba.
    O då märker jag inte av när mensen kommer likom.
    Och hur kommer min livmoder klara av att bli gravid nu då jag har 2 snitt bakom mig ?
    Nu håller jag detta hämligt och testar mig i smyg och se vad det vissar imorgon om den kommer då.
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2011-05-09 20:20:05 följande:
    Sixten är sjuk igen Han har fått ögoninflammation och är jätte snorig.. Han är snäll och glad iaf. Men jag har varit hemma med honom i 3½ vecka för att han varit sjuk och nu tar det om igen är sjukt less på det.. Jag vill ut och träffa folk och gå på öppen förskola osv, inte bara sitta hemma.
    Aj då snor kan ju leda till ögoninflamation amadeus hade många ggr samt ebba.
    Men nu får du rensa med jummen vatten och inte mot näsan utan utåt och slänga och ta nytt.
    Sen får du ta salva som du får från läkaren.
    Koksalt kan du oxå ta några ggr dagligen.
    Men se till att ta ut och inte mot näsan när du rensar.

Jag förstår dig men med syskon blir det så.
    Jag hade sjuka barn heka tiden trodde jag skulle bli galen om inte förskylning så ögoninflamation om inte det så munsår (barnsår) om inte det så vattkoppel haha sjukt detta är och om inte det så något annat dom magsjuka.
    Men i många fall så klarade amadeus sig då han var så stor.

Ja imorgon hoppas jag testet kommer
Svar på tråden December Bebis 2010 :)