Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Stronza simpatica skrev 2011-05-15 18:44:04 följande:
    Ciao bonazze:),
    Hur gjorde ni när er mammaledighet tog slut? Satte ni er 3-5 mån bebis på dagis eller hade ni turen att kunna vara hemma?
    Jag är tillbaka sen 3 maj men jag får nog sparken nu för det funkar inte då jag fortfarande vägrar sätta oliver på dagis. Tar hand om ett bb och ägaren vill inte att jag ska ta med mig oliver när jag tar emot gäster och att ta med mig honom när jag skall städa rum funkar inte, har testat.
    Eftersom de är totalt beroende av mig då ägaren tydligen funderar på att stänga stället om inte jag kan jobba så nu funderar hon allvarligt på det.
    Innan jag blev gravid skötte jag nästan hela ruljansen, tog emot gästerna,städade rummen,fixade frukost, contabilita' etc. Jobbade 7 dgr i ve och tillgänglig 24 Tim/dygn, även om jag max verkligen jobbade ca 25 Tim/ve.
    Nu när jag fått barn kan jag inte vara tillgänglig jämt och jobba oregelbundna tider jämt etc. Även om oliver gick på Nido stänger de ju vid 17 eller så. Men jag kan verkligen inte tänka mig sätta han på Nido när han bara är 5 mån gammal!
    var någonstans i sverige bor du ?
    I sverige är det ju 1 år som gäller till dagis

Här i dk så får man ta vid 4-5 mån men jag har sagt att jag vill lämna honom till dagmamman i jan och inte i dec.
    Och sen så får barn här UNDER 3 år inte komma till dagis så man måste vara 3 år innan man lämnar på dagis så först är det dagmamma som gäller.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Hej nu har bvc varit här
    Elias väger 8000g och är 67,5 cm stora killen
    Hos läkaren vägde han ju 7470g och 67cm så han har växt på

Han har fått höra att jag får ge
    ris
    kyckling
    fisk
    kött (köttfärs oxå)
    gröt
    havregrynsgröt
    risgröt
    smör olja i olika slags
    och massa mer
    Och jag får ge mjölk och massa andra mjölkprudukter
    osv
    och jag får ge lite salt och socker för o ge smak osv och andra saker som grillkrydda osv osv ..
    Och sen här i dk gör man gröt också av mörk bröd så de ska jag ge

• 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-05-16 12:07:25 följande:
    här sa dietisten att mjölk får vi inte ge så vida det inte är järnberikat så som ersättningen och gröt. mjölk hindrar upptaget av järn
    Ja alla säger olika jag vet.
    LillSnurr82 skrev 2011-05-16 12:15:02 följande:

Här sa dietisten att salt och blandkryddor ska man inte tillsätta i maten. Typ persilja och dyl funkar bra. Det räcker med det salt som finns naturligt i maten.

Oj vad snurrig man blir på allt man hör från höger och vänster, vet ju inte vem eller vad man ska lyssna på..Obestämd

Tror du inte jag blev paff ..
    Men hon sa det var helt okej att ge.
    Och mjölk och grädde och allt det kunde man ge men i små små mängder för att ge lite smak osv.
    + salt och socker.
    Så äppelmos i burk har ju socker helt okej att ge och salt i mat osv.
  • 3 barns mamma84
    Stronza simpatica skrev 2011-05-16 12:22:41 följande:
    Det är väldigt olika vad de får äta pga landet du befinner dig i.
    Håller med och vi befinner oss i dk
  • 3 barns mamma84

NI vet findus file med saker över som man lägger i ungn.
    Helt okej att ta om man skippar det som finns över.
    Så idag ska jag koka ris och så dka han få fisk + lite chremfrase i
    Sen svamp och sådanna saker fick man åxå ge
    Och pasta osv ..
    Så jag har fullt upp nu hihi massa mat ska jag laga och ge honom nu är det roligt

• 3 barns mamma84

Jag kommer inte ge salt med tsk precis men kommer lägga lite i maten o sen har smör salt i

• 3 barns mamma84

Haha näh inte precis isf kan jag hälla hela salt skålen på maten näh skämto sido

• 3 barns mamma84

Då är det bara jag som är en durasell kanin jag är jätte sugen på sex och skulle dö om jag inte fick sex
    Men när jag fick Ebba så dröjde det då jag blev sydd bak o fram + fel
    Med Amadeus dröjde det oxå då jag fick snitt och mådde kass
    Med Elias dröjde det till avslaget och mensen tog slut hade sex hmm jag kom hem dagen efter snittet och avslag ingenting så jag hade sex försigtigt ca 1 vecka efter
    Och sen kom allt smått.

Nu har jag fiskgratäng inne i ungnen och ska koka ris sen blir det fisk + ris till elias och en smörklick till
    Men än ligger han och sover

Svar på tråden December Bebis 2010 :)