December Bebis 2010 :)
Hur gjorde ni när er mammaledighet tog slut? Satte ni er 3-5 mån bebis på dagis eller hade ni turen att kunna vara hemma?
Jag är tillbaka sen 3 maj men jag får nog sparken nu för det funkar inte då jag fortfarande vägrar sätta oliver på dagis. Tar hand om ett bb och ägaren vill inte att jag ska ta med mig oliver när jag tar emot gäster och att ta med mig honom när jag skall städa rum funkar inte, har testat.
Eftersom de är totalt beroende av mig då ägaren tydligen funderar på att stänga stället om inte jag kan jobba så nu funderar hon allvarligt på det.
Innan jag blev gravid skötte jag nästan hela ruljansen, tog emot gästerna,städade rummen,fixade frukost, contabilita' etc. Jobbade 7 dgr i ve och tillgänglig 24 Tim/dygn, även om jag max verkligen jobbade ca 25 Tim/ve.
Nu när jag fått barn kan jag inte vara tillgänglig jämt och jobba oregelbundna tider jämt etc. Även om oliver gick på Nido stänger de ju vid 17 eller så. Men jag kan verkligen inte tänka mig sätta han på Nido när han bara är 5 mån gammal!
I sverige är det ju 1 år som gäller till dagis
Här i dk så får man ta vid 4-5 mån men jag har sagt att jag vill lämna honom till dagmamman i jan och inte i dec.
Och sen så får barn här UNDER 3 år inte komma till dagis så man måste vara 3 år innan man lämnar på dagis så först är det dagmamma som gäller.