Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Måste fråga innan jag köper !
    Vad är mättaste Ersättning eller välling och vad för välling upp till 6 mån är det okej ?
    Tror vi har risvälling majsvälling och fullkonsvälling
    Tänkte ta båda två likom.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Jag kommer att plugga till fotograf och ha extra jobb som usk
    Jag är förmodligen bara skenis så jag har en dröm jag vill nåh än jag skaffar en till
    Men vore inte illa o bli gravid nu och bara vara hemma

• 3 barns mamma84

Jag köpte ersättning som vanligt och gröt för 4 mån øllebrød man kan göra eget men jag köpte istället.
    Något ni nog inte har i sverige.

• 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2011-05-18 21:20:42 följande:
    Försöker ge min lilla tjeja majsvälling här på kvällen... INTE populärt kan jag loooova.. galen blir hon!! Hon tom ammar sittande (som hon total vägrat i flera månader) hellre än äter det,,tokunge! Hur ska man få henne att gilla det??
    Prova dig/henne fram.
    Jag gav ju gröten jag köpte idag oj herregud han fick spyreflexer INTE poppis här inte haha
    Han hatar mat jag lagar till honom men nu har jag hittat felet.
    Han gillar inte potatis alls
    Så jag väntar med potatis och med gröten så ger jag honom lite för o ''smaka'' sen får han ta ersättningen.
  • 3 barns mamma84

Premiär igår med att sitta och gunga och det var roligt enligt vår Elias
    Elias äter också 3 flaskor Ersättning på 24 tim så han äter mkt mat och gröt nu och flaska på natten och på morgonen och sen gröt osv
    Han äter jätte bra och han ÄLSKAR potatis och brunsås och kött det är hans favorit han tycker inte om något annat inte om det inte är hemlagad

• 3 barns mamma84
    sweet86 skrev 2011-05-21 16:18:48 följande:

För att göra hela historian kort så vill vår son inte sova på nätterna, det har varit så ända från födseln och nu håller jag på att gå under snart,känns som det knakar rejält i vårat äktenskap åxå..
    Under dagarna har jag världens goaste å gladaste unge men på nätterna är han ett månster!! han är 5 månader i dag och jag vill inte ens lägga mej om kvällarna längre. det tjänar liksom inget till känner jag,
    Jag helammar,började med gröt för ca 1 mån sedan rekomenderat från bvc ihopp om att han skulle kunna sova bättre på natten, men inte då! Gröt tycker han inte om,hur jag än försöker mixtra med olika frukter/pureer så äter han bara nån tesked. Tänkte prova välling, men vad är det jag kan ge?
    Han vägrar sova i egen säng så han ligger mellan oss. Det ända stället han sover på är om man går ut med honom i vagnen, men då måste man gå helatiden annars vaknar han.

Jag har fått magsår å börjar må psykiskt dåligt, Vad är det jag gör för fel????????
    Är inte en sådan som klagar på saker igentligen men nu har jagfått nog, JAg vill SOVAAAAAA.

Snälla snälla kan ni ge lite tipps på hur vi kan försöka göra.
    i natt sommnade liam 21.15 sov till 23 då jag la mej å sedan var han ledsen i omgångar tills kl 01 då han fick mat, sedan åt han 8 ggr fram tills kl 06 då vi gick upp.. ungefär såhär har jag det om nätterna.

hoppas någon av er har nå bra tipps till lilla mej:) kram

Barn på 4-5 månader sover oftast nu till ca 5-6 timmar och ca 2-4 timmar på dagen beror på.
    Detta är en utveckling som våra barn går igenom just nu och det händer massa saker omkring dom hela tiden.
    Detta man nu ska skippa är vaggande och gungande och daltandet då ett barn ''lär'' sig och vill ha mer.
    Det är viktigt att ha fasta rutiner just nu och att barnet kommer till ro när det gäller sovstunderna så han förstår att det är verkligen dags att sova nu och inte leka och ha roligt.
    Det är inte lämpligt än att ''sluta'' ge nattmål då det fortfarande är viktigt för våra små att få.
    Om du ammar så är det ju så att man ska anpassa men om man ger ersättning kan man alltid dela sig av med just detta så båda två får god somn det man behöver.
    Man ska inte (överskatta sina egna krafter)
    En snutta eller liten kram djur och napp är ett ''trygghet'' för våra små så om han inte har så ge honom något som han skulle kunna känna sig trygg med om natten.
    Du kan oxå ha en liten nattlapa som ger blått ljus det är något som ger ''ro'' och harmoni i barnens kropp.
    Låter knäppt men det är faktist sant.
    En speldosa kan ''störa'' till min Elias han gillar INTE speldosa då han blir vad man nu säger lite irriterad och han kan inte hitta ro då.
    Och sen ska du inte vara rädd om att fråga efter passning och någon som kan hjälpa till på natten.
    Se till att ha samma rutiner hela tiden så barnet inte blir förvirrad av just olika tider på dagen och natten.
    Skriv ner tider som han nu har och ÄNDRA till andra tider och ge honom mer om han nu skulle vilja ha mer och tveka inte du är en JÄTTE bra mamma och du ska bara våga ha mer hjälp av mannen din eller någon nära person.
    Hoppas det blir bättre för dig/er snart kram gumman

• 3 barns mamma84

aaah shit haha idag var det bara 2 st flaskor med ers elias fick så det är skitbra ju han tar flaska då han behöver som senare på dagen och kvällen/natten
    Annars får han bara mat och gröt + vatten
    Han somnade kl 19:30 och lägger än och sover så nästa matning för honom blir kl 00 slaget ca

Hur många ggr får era ers ?
    och vad ger ni annars än bara ers ger ni mat + gröt o vatten ?
    Jag ger inte välling alls

• 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2011-05-21 21:01:13 följande:
    hahaha tryckte på fel knapp

nåja här kommer bilden

men vi köpte vår på biltema, så nu ska Elliot äntligen lära sig cykla å jag kan cykla med Olivia å William, Olivias hjälm såg gigantiskt ut på henne men hon satt rätt bra i den här, så imorgon ska jag prova cykla med dom för första gången, så kan man äntligen ta det lite lugnare på morgonen och slippa passa bussar och släpa med vagnen
    Dom är jätte smidiga har en sådan till ebba och amadeus men nu cyklar ju ebba och amadeus men om det blir en lång tur är Amadeus i men snart när elias kan så ska han oxå men än e han liten för just detta.
    Har också en vanlig sitt bakom min cykel oxå
  • 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2011-05-21 21:10:32 följande:
    jag tänkta oxå ha en vanlig sits bakom mig men sen så strunta jag i det, vi åker ju bara fram å tbx till dagis å skola.
    Har börjat gå till skola/dagis å innan jag kommit hem så har jag helt plötsligt arit ute å gått i 1 1/2 timme ungefär så mina fötter tar stryk av det eftersom jag inte har några bra skor så då tänkte jag att jag köper en sån ist, skulle gå på lika mycket som ett par bra skor, helt sjukt egenltigen 
    Ja jag vet men jag har sandaler jag har på mig och amadeus dagmamma ligger från oss bara 1 min så det är inte så långt
    Och Ebbas dagis är med vagn ca 10 min och cykel ca 5 min
    Så jag har själv inte så långt men jag kan förstå dig helt och hållet.
    Har du igen genväg ?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)