När han var 4 månader gav jag honom ersättning och burkmat då var det maj och potatis + brockoli osv från 4 månader. När han blev 5 månader gav jag honom lite av 6 mån + 7 mån burkar det gick som innan sådär likom. och vällingen kom fram när han var 5 månader då började jag ge honom majsvällning sen gröt som havregrynsgröt och gröt som vi har här i dk vet ej namnet nu.
När jag gav poatis och hade i morötter och frysta öreter osv så var det okej och brunsås och kött älskar han så mkt och det går i och snabbt och sen vill ha bara ha mer och mer
igår var det första gången jag gav pulver mos med fisk torsk och han spyr upp som fontän !! jag fick ju självklart panik och tog bort maten och gav honom vällingen stället.
Hans mage är som vanligt fast ibland lite mer geggig då hans sablans tänder håller på
men inte diarr'e alls.
Jag har get honom pasta och ris men det gillar han inte när det gäller hemlagat
Jag ger honom potatis och det älskar han
Jag har get honom kött och fisk kött gillar han men inte fisk och kyckling har jag inte testat.
Brunsås älskar han när det är potatis och brunsås med kött
Men det är det är gott all barnen har varit så speciela att sås älskar dom men inte annars.
När jag har ris vad ska jag ha då ?
jag behöver lite hjälp ger ni sås eller ger ni ris exempelt bara så ?
Anairda skrev 2011-06-27 10:39:45 följande:
Ger du nypotatis? Hört att barn kan må illa av det och få diarré. Välling/gröt sska man ge max 3 mål om dagen. Ge ersättning! och gå sakta fram med smakisar. Funkar det inte kör om från början en smak i taget ngra dagar så ser du om det är ngt speciellt han reagerar på. Lycka till!