Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Igår gav jag potatismos och fisk till elias men men efter 3 skedar så spyr han upp ALLT Men när jag ger potatis morot osv så är det helt okej. Nu kom jag fram till att jag ska börja ge honom burkmat iatället för och se hur han har det då.

Tror inte hans mage är berädd än att äta fast mat alls :-/ så han får nu bara välling om dagarna + gröt

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Vad ska jag göra ? jag vill inte ha ska ha det så jobbigt.

Eller var det något i potatismosen han inte kunde ha i magen ?

Ska jag vänta ett tag eller ska jag bara ge honom mat iaf ?

Momalicious skrev 2011-06-27 10:35:13 följande:
    2barnsmamma; det är ju inte bra för hans mage om han bara får välling/gröt, blir sjukt ensidigt.
  • 3 barns mamma84

När han var 4 månader gav jag honom ersättning och burkmat då var det maj och potatis + brockoli osv från 4 månader. När han blev 5 månader gav jag honom lite av 6 mån + 7 mån burkar det gick som innan sådär likom. och vällingen kom fram när han var 5 månader då började jag ge honom majsvällning sen gröt som havregrynsgröt och gröt som vi har här i dk vet ej namnet nu.

När jag gav poatis och hade i morötter och frysta öreter osv så var det okej och brunsås och kött älskar han så mkt och det går i och snabbt och sen vill ha bara ha mer och mer igår var det första gången jag gav pulver mos med fisk torsk och han spyr upp som fontän !! jag fick ju självklart panik och tog bort maten och gav honom vällingen stället.

Hans mage är som vanligt fast ibland lite mer geggig då hans sablans tänder håller på men inte diarr'e alls.

Jag har get honom pasta och ris men det gillar han inte när det gäller hemlagat

Jag ger honom potatis och det älskar han

Jag har get honom kött och fisk kött gillar han men inte fisk och kyckling har jag inte testat.

Brunsås älskar han när det är potatis och brunsås med kött

Men det är det är gott all barnen har varit så speciela att sås älskar dom men inte annars.

När jag har ris vad ska jag ha då ?

jag behöver lite hjälp ger ni sås eller ger ni ris exempelt bara så ?

Anairda skrev 2011-06-27 10:39:45 följande:
    Ger du nypotatis? Hört att barn kan må illa av det och få diarré. Välling/gröt sska man ge max 3 mål om dagen. Ge ersättning! och gå sakta fram med smakisar. Funkar det inte kör om från början en smak i taget ngra dagar så ser du om det är ngt speciellt han reagerar på. Lycka till!
  • 3 barns mamma84
    Anairda skrev 2011-06-27 10:39:45 följande:
    Ger du nypotatis? Hört att barn kan må illa av det och få diarré. Välling/gröt sska man ge max 3 mål om dagen. Ge ersättning! och gå sakta fram med smakisar. Funkar det inte kör om från början en smak i taget ngra dagar så ser du om det är ngt speciellt han reagerar på. Lycka till!
    Näh eller ? hmm när jag gjorde potatis så gav jag honom vanliga i påse. nyfotatis har jag inte gavft honom än
  • 3 barns mamma84
    Anairda skrev 2011-06-27 10:59:41 följande:
    Pulvermos? Får man ge det är inte det för starkt för barnens mage? Gör du egen brunsås ellet köpt? Kan ju vara mycket han reagerar på.

Jag brukar koka kyckling och ris och ha i gröna ärtor sen gör jag en sås av kokvätskan. tillsätter oftast lite smör, maizena och lite örkryddor så mosar jag maten och fryser in i burkar :) det brukar gå hem! Men sen är min tös en sån som äter allt så jag har haft en väldans tur!

Har inte get pulvermos innan men detta var en ide från min mvc hon sa att det kunde jag ge honom ! så jag litade på detta och gav honom. vi gör hemlagad brunsås till oss så det går hem här och barnen är tokiga i det

• 3 barns mamma84

Herregud vad har jag gjort !!!!! blir lessen när jag läser detta kønner fruktasvärd dum i huvet

Anairda skrev 2011-06-27 11:09:05 följande:
    Hämtade detta från en källa som används i en annan tråd!

Pulvermos innehåller:

"*E450: NATRIUM- KALIUM- OCH KALCIUMDIFOSFATER kan ge njurskador och njursjukdomar. Störningar i matsmältningsenzymerna. Tarmstörningar.
    *E223: NATRIUMPYROSULFIT (natriumdisulfit) Synstörningar. Svåra allergiska reaktioner. Stumma nerver. Mutagena genetiska skador. Medvetslöshet. Kräkningar. Illamående. Förändringar i tarmarna. Fosterskador. Beteendestörningar. Allvarliga andningsreaktioner, speciellt hos astmatiker. Förstör genernas förmåga att bära genetiska budskap."

"på Felix´s hemsida kan jag läsa att det är till exempel mer salt i pulvermosen än vad det är gräddpulver! Bara det är läskigt!"
  • 3 barns mamma84

Men jag gör också hemlagad men nu blev det likom lunch och då ville jag ju inte bara koka och mosa när ingen annan ville ha just då :-/ vi har ju självklart eget och hemlagad hemmasås men igår gjorde jag ett MISSTAG som min jävla mvc sa att jag kunde göra jag kunde ha dödat honom

linasmama skrev 2011-06-27 11:43:09 följande:
    2 barnsmamma 84: Det var nog för att det var pulvermos som han fick upp det igen, det är ju stark åt honom.. Gillar han inte hemmagjord mat så ge han burkar istället, det är ju bättre med burkar än bara gröt/välling..

Pulvermos och pulversås är ju inte bra för någon! Jag har aldrig köpt något av det. Jag är uppväxt på allt hemmagjort då jag alltid varit allergisk. Och kommer göra samma med mina barn!

Jag har haft tur med mina barn, de äter allt och gnäller aldrig över någon mat..
  • 3 barns mamma84

Jo jag vet du har en poäng där men jag känner mig så dum och så lurad

Mysmamma70 skrev 2011-06-27 12:11:37 följande:
    Var glad istället att han reagerade, annars hade du säkert fortsatt ge honom det
  • 3 barns mamma84

Det är just det om man inte tar chansen så vet man aldrig nääh skoja gumman det behöver inte vara så att nästa får kolik det finns sätt att förfindra det du vet ju nu redan hur det är vad du ska göra osv hur nästa graviditet blir jag gumman det kan bli bättre men du vet redan här också att det finns hjälp att få.

Jag har fyra graviditeter men 3 barn och alla fyra graviditeter har varit olika med symtomer men bara 1 av dom som var jobbigast och det var Elias med foglossningar !! Med ebba var den felfri med Amadeus med näääästan dom andra två fick jag tyvärr inte uppleva längre tid. men jag har tänkt 4 barn kan inte vara jobbigare än 3 alltså 1 barn vad gör det ett till får plats kanske mer jobb om du skaffar nu men jag tänker jag väntar då jag vill ha en som kan gå lite och inte vara som en bebis nu och så kommer nästa jag skulle dö

Momalicious skrev 2011-06-28 08:55:52 följande:
    Har funderat på syskon och sådär. Hur vågar man ta steget och bestämma sig? Tycker det är mycket läskigare att ta beslut om ett syskon än det var med Elliot. Kanske för att man vet att det blir dubbelt med jobb, att nästa barn kanske också får kolik eller att under nästa graviditet kan man inte vila när som helst.
  • 3 barns mamma84
    Jag tänkte vänta tills Elias är minst 1,5 år eller max 2 år då har jag honom blöjfri osv .. och har då en graviditet som jag kan kontrollera. Så jag ska jobba och plugga innan och njuta av att kunna köpa kläder som jag kan ha på mig ett tag till MEN om jag skulle bli gravid innan som jag misstänker så får man vara glad.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)