• ondar

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-09 12:12:13 följande:
    Om dom du misstänker den är i vanliga postion som innan så är det nog så att bebben trivs där än så länge och kanske vänder sig själv när det är dags.
    Ingen som vet.
    Men skönt att allt gick bar du är en toppen brud jag skulle inte klara då jag är kännslig för att få illa och känna mig yrr fy 17.
    Men som du säger inte vill man göra om för att stressa lillen likom.
    Precis:) den gillar nog å ligga i tvärläge den där lille envise:).
    Nä vi lär ju märka vad den bestämmer sig för tillslut:)
    Tack va du e rar, usch ja de där bricanylet va verkligen ingen höjdare.
    mamma smurfen skrev 2010-11-09 12:17:56 följande:
    Ondar:  Skönt att allt gick bra för er idag=)  

Mindre "kul" att din bebbe verkar vara envis med att "sitta" i din mage*ler*
    Men som du skriver, ett vändningsförsök e kanske lagom....
    kanske inte kul att bli "snuvad" på en vanlig förlossning, men du vet ju om det ganska tidigt, så du hinner "ställa om dig" kanske? 
    Tack:).
    Nä  precis, det känns ju verkligen så- att man blir snuvad på förlossningen. Men den har legat i tvärläge "hela tiden" så jag har ju hunnit mentalt förbereda mig för ett kejsarsnitt som du skriver och det e ju iaf skönt att man kan vara inställd på både och:).
  • ondar

SaraKlippan: Skönt att ni är hemma igen o att allt går så bra :)
    --------

Idag har jag gått 36+0 :). Tänk vad nära det är nuHjärta

• ondar
    alberta77 skrev 2010-11-14 15:12:36 följande:
    Svängde in vid en affär idag som ska läggas ner. Hittade den här bodyn där för 100 kr. Samma kostar på linus o lotta över 300! Tycker den är så söt

åå va fin!! vilket kap=)
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-11-15 19:47:03 följande:
    Åh fusk, vill också bo nära er så man har lite gravida att umgås med.

mäh! Vi är ju några som bor nära här med;)
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-11-15 20:23:46 följande:
    ja, men det känns som hela tråden bor där borta haha. men ja, vi får köra en mamma/gravidträff vi också! köra uddevalla/orust/kungälv/göteborgs-tjejer. 
    absolut=)
  • ondar

Var hos barnmorskan för 37veckorsbesöket idag:). Är i 36+6 :).
    Först tyckte hon sig känna ett säte (igen) så hon kallade in en annan barnmorska som även hon klämde och kände länge och väl, under tiden hon kände så flyttade bebis på sig och hamnade med huvudet neråt Glad. De sa att det kändes väldigt brett och jag kände hur jag blev lite nojjig men de lugnade mig med att den förmodligen bara låg lite konstigt:P.
    När andra barnmorskan hade gått och min BM skulle lyssna på hjärtljud så rörde sig bebis så kraftigt att det "ekade" i micken haha. Mamma som var med idag tyckte nog att det var häftigt och få höra sitt barnbarns hjärta Hjärta. Barnmorskan skrattade åt min bebis och sa att det e en riktig vilde hehe.

Hon sa också att eftersom min bebis envisas med att fortfarande flytta runt så mkt så får jag ringa nästa vecka om jag känner att bebis ligger fel och vill komma dit för hennes åsikt och ett möte bokat på sjukhuset.
    Hon tyckte absolut att jag borde göra ännu ett vändningsförsök om så blir fallet men hon sa också att det självklart är jag som bestämmer och jag tycker verkligen att det räcker med ett vändningsförsök.
    Hon tyckte dock att jag skulle åka dit om det blir så iaf och prata med läkaren och ta ett beslut därpå. Så så blir det om den inte vrider sig rätt igen. Den ligger nämligen inte med huvudet ner just nu. Fattar inte varför den ska böka runt så mkt när den har det så trångt. Hela magen blir "bebisformad" när den börjar tumla runt. Galning Solig

Nu ska jag mina älskade fyrbenta gå å lägga oss, imorgon bitti ska jag och Pappan till familjerätten och skriva på faderskapet samt ansöka om gemensam vårdnad så att allt förhoppningsvis e klart tills bebis anländer.

Hoppas ni mår bra allihop!

• ondar
    delifi2 skrev 2010-11-16 23:41:04 följande:
    När Wlliam höll på så där och vi skulle göra ett andra vändingsförsök så skulle de sätta igång mig samtidigt så att man var säker på att huvud var neråt.
    Nu rättade han till sig själv men så var planen om han inte hade vänt sig
    Bm o ja pratade om det där också och jag är verkligen inte alls sugen på det, bla så gillade jag inte alls bricanylets verkan och känner inte för att behöva vara påverkad av det när jag även ska gå igenom en förlossning-något jag ju aldrig gjort förut. Sen blev bebis så grymt stressad sist av vändningsförsöket och kan tänka mig att förlossningen säkert stressar den tillräckligt så jag har bestämt mig för att jag inte vill. Hon sa att allt beror även på hur mogen livmodertapp osv är, hon sa att de sätter inte igång mig om jag inte är mogen.
    Sätts förlossningen igång av sig själv innan bebis har vänt sig så blir det kejsarsnitt när jag kommer in isf- det sa iaf läkaren jag träffade på sjukhuset. Jag vill ju föda vaginalt men inte till vilket pris som helst:).

Jag tror dock att den säkert lägger sig rätt igen när det närmar sig, den kan ju uppenbarligen så bara hoppas att den vill ocksåSkrattande
  • ondar

Idag var jag o Pappan hos familjerätten och fastställde faderskapet och ansökte om gemensam vårdnad. Grymt nedvärderande. Vi särades på och fick på varsitt håll svara på frågor om vårt sexliv, hur vi känner varann osv. Var väldigt mkt som jag kände att jag inte alls hade någon lust att prata med en främling om.

När jag hade svarat på mitt fick jag vänta utanför på att han skulle svara på liknande frågor, sen jämfördes dessa och de få saker som inte riktigt stämde överens, typ hur många gånger vi hade sex med varandra under tiden bebis kan ha blivit till, fick vi rätta till. Jag svarade en gång eftersom det bara var en gång den månaden efter sista mens.
    Han svarade många gånger eftersom han tog det från de datumen hon på egen hand hade räknat ut- fr feb till maj :S. Så då ändrade jag ju mitt svar när jag fattade frågan.
    Det som jag tyckte var märkligt var att hon frågade mig om jag kunde berätta vad Pappan heter i för och efternamn. Men hon hade inte frågat Pappan om mitt för och efternamn...

Det kändes verkligen som om vi var två brottslingar. Och jag frågade henne hur det kommer sig att det är så här och hon svarade att om man är sambos så blir det inte så här många frågor men om man inte bor ihop så anser staten att risken e större att man inte har koll på vem som är fadern. Vilket jag tycker är grymt fördomsfullt. Finns väl inget som säger att man är ett helgon bara för att man e sambo/gift.. Det pratas om att även sambos ska slippa komma in i framtiden sa hon. Och det låter ju som ett steg i rätt riktning.

Men nu är det gjort. En timma tog det och jag har nog aldrig känt mig så förudmjukad men nu har iaf Pappan på papper att bebis e hans också och bebis har en Pappa på pappret när den nu behagar att komma ut:) plus då att den gemensamma vårdnaden e fixad också. Härligt.

• ondar
    Haligh skrev 2010-11-17 21:27:23 följande:
    Men VA??! Måste sitta och svara på en massa frågor på det viset om man inte är gift med pappan! Så otroligt gammalmodigt; och förnedrande! Har inte ens funderat över det, vi är ju inte heller gifta.... Och jag har ingen aning om hur många gånger vi gängade under rätt tid, men jag vet iaf att att jag inte låg med nån annan...
    Det är för att vi inte bor ihop. Men även sambos måste dit och skriva på papper att de har haft sexuellt umgänge i samband med faställandet av faderskapet, men ni slipper alla extrafrågor och var glada för det.

Hon frågade mig när vi var själva om jag hade vart med någon annan, jag svarade nej och då frågade hon en gång extra om hon skulle kryssa i nejrutan.

När hon hade pratat med Pappan och jag fick komma in igen så sa hon: "K******** säger att han litar på att du inte har vart med någon annan så den biten är iaf i sin ordning." Fy bubblan säger jag bara..
  • ondar
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-17 21:53:08 följande:
    ondar skrev 2010-11-17 20:55:01 följande:
    Idag var jag o Pappan hos familjerätten och fastställde faderskapet och ansökte om gemensam vårdnad. Grymt nedvärderande. Vi särades på och fick på varsitt håll svara på frågor om vårt sexliv, hur vi känner varann osv. Var väldigt mkt som jag kände att jag inte alls hade någon lust att prata med en främling om.

När jag hade svarat på mitt fick jag vänta utanför på att han skulle svara på liknande frågor, sen jämfördes dessa och de få saker som inte riktigt stämde överens, typ hur många gånger vi hade sex med varandra under tiden bebis kan ha blivit till, fick vi rätta till. Jag svarade en gång eftersom det bara var en gång den månaden efter sista mens.
    Han svarade många gånger eftersom han tog det från de datumen hon på egen hand hade räknat ut- fr feb till maj :S. Så då ändrade jag ju mitt svar när jag fattade frågan.
    Det som jag tyckte var märkligt var att hon frågade mig om jag kunde berätta vad Pappan heter i för och efternamn. Men hon hade inte frågat Pappan om mitt för och efternamn...

Det kändes verkligen som om vi var två brottslingar. Och jag frågade henne hur det kommer sig att det är så här och hon svarade att om man är sambos så blir det inte så här många frågor men om man inte bor ihop så anser staten att risken e större att man inte har koll på vem som är fadern. Vilket jag tycker är grymt fördomsfullt. Finns väl inget som säger att man är ett helgon bara för att man e sambo/gift.. Det pratas om att även sambos ska slippa komma in i framtiden sa hon. Och det låter ju som ett steg i rätt riktning.

Men nu är det gjort. En timma tog det och jag har nog aldrig känt mig så förudmjukad men nu har iaf Pappan på papper att bebis e hans också och bebis har en Pappa på pappret när den nu behagar att komma ut:) plus då att den gemensamma vårdnaden e fixad också. Härligt.
    Usch så hemskt förnedrande! Jag skulle aldrig kunna komma ihåg hur många gånger vi har sex lixom!
    Förstår kanske då om man tex är osäker vem som är pappan osv, men då finns de ju blodprover. Men vet man vem som är pappa så ska de väl tro på en. Tror knappast att bara för man "prickar" in alla frågorna rätt så e de garanterat att den just e pappan!

Skönt att det är över nu i varje fall så du kan fokusera på det bra Men förstår om du e omskakad o känner dig blottad!
    Precis, det finns ju inget som garanterar att jag inte sitter där och ljuger för både Pappan och familjerätten bara för att jag och Pappan har haft sex och vet vad vi heter osv. Jag och Pappan umgås inte i samma kretsar så hade jag velat ha sex med någon annan o sen hålla det hemligt hade det vart mer än möjligt. Nu är jag dock inte en sån häxa men det finns säkert de som är.

Hon verkade även tveksam över att vi verkligen skulle ansöka om gemensam vårdnad redan. Hon i sig var väldigt trevlig egentligen men "samhällets" fördomar emot oss var så sjukt tydliga att det kändes obehagligt, ansökningen om gemensam v ifrågasattes mer än en gång innan vi väl fick skriva på de papprena...

Ja precis, det känns ju väldigt skönt att man gjorde det innan bebis kom för hade man dessutom vart nyförlöst och kanske full av hormoner osv så vetetusan vad jag hade tyckt om det där.{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)