Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

LokesMammi skrev 2011-07-26 20:50:15 följande:
    Brukar göra så när han är riktigt gnällig! Somnar bara om han ligger på mage o inte på rygg! Då blir han arg. Både han o jag somnade nu när jag ammade honom!

åh vad mysigt skönt att ni båda fick sova det förtjänar ni båda två Hjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-07-26 19:54:55 följande:
    Ja varför skulle inte det. Jag hittade en burk som var ris och fruktpuré blandat, typ ett matigare mellanmål. Lät jätteäckligt men smakade inte ris alls.
    Jag gjorde det och ja han åt 2 ggr hihi stora killen då han verkade gilla det iaf
    Så jag hade potatis ris morötter och kyckling från ungnen men jag tog bara själv köttet så det gick ner för honom
    Han gappade stort som en fågelunge haha  
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-07-26 22:53:47 följande:
    Ja, jag sov nog 30min kanske! Det var skönt! Dax o sova igen nu...spännande o se hur länge man får sova! Är han jobbig inatt får gubben ta honom! Han har iaf semester så......
    Natti

Skönt att ni två kan dela upp detta tillsammans.
    Själv är det jag som går upp men som tur är så äter han inte på natten om det inte är så att han är super hungrig
    Men det frukar fungera att ge honom vid 23 tiden och ibland 00 tiden sen sover han till 5 eller 6 och äter igen.
    Hur länge har han semester ?
    Min har haft det nu i hmm 3 veckor börjar 1 aug igen jobbet men oxå jobbat nu som dj på helgerna men det är extra     
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-07-27 08:54:37 följande:
    Vi vet inte vad vi ska ta oss till :(
    Efter kl 2 på natten låter Emil i sömnen. Det är mest aaaaaa bara, samma ton hela vägen men lite frustrerad. Han gör det i sömnen och vi kan inte hjälpa honom...

Vad jobbigt har han magkramp då eller kanske växtvärk ?
    Tar ni provat att byta plats så han ligger andra sidan ? 
  • 3 barns mamma84

Elias blir glad för oss båda så inga problem här inte.
    Johan har honom när han kommer efter jobbet och ligger och myser med honom på dagarna och kvällarna och det är som vanligt här så han är inte än blyg av sig alls och inte rädd.

Ebba hon var mäst mammig och sen så var hon rädd för glasögon.
    Så alla som hade glasögon skreck hon av panik likom och ingen fick hålla i henne med glasögon eller skägg

Amadeus han var en mammagris han med inte änns johan fick hålla i honom för han alltid skulle vara med mig jämt.      

• 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-07-27 09:10:00 följande:
    Sambon kan inte trösta Loke. För några månader sedan gick jag första hjälpen för barn kurs på röda korset via öppna förskolan. Den var 1gång i veckan 2ggr på måndagskvällar, vilket innebar att sambon fick lägga Loke själv. Loke skrek dom timmarna jag var borta båda gångerna. Vid andra tillfällen när Loke gråtit inför läggningen så tystnar han när jag kommer in o tar honom. Jätte irriterande!

Inatt gick väl natten bra. Han var vaken när jag gick in o lade mig. Ammade honom, lade honom i hans säng när han somnat sen sov han oroligt i nån timme innan han vakna igen o vägrade somna om! Vet inte vad det är med honom! Har varit så i några veckor nu att han sover jätte oroligt! Ligger inte alls still utan snurrar runt i sömnen! Ska ta och lägga Loke i eget rum så kanske han o vi sover bättre. Men vi kan inte komma överens om vilket rum Loke ska ha o vilket vi ska ha! Stora eller lilla rummet till honom! =) Vi har nu lilla o datan står i stora! =) i-lands problem! =)
    Ta honom till lilla rummet då han inte behöver stort ännu och sen får ni byta om ni inte slyttar innan eller så.

Vi har ett stort sovrum till oss + elias
    Sen har ebba stort rum tills vidare och amadeus har lilla sovrummet tills vidare.
    Men när elias och amadeus ska dela sovrum tar dom den stora sovrummet av ebba och ebba tar lilla sovrummet.   
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-07-27 09:16:00 följande:
    Loke är också rädd för glasögon! Börjar bli bättre! =)
    CoolBuuuhoo hihi hoppas han inte blev räddTungan ute
    Skönt att det börjar bli bättre det är likom jobbigt när det är så med barn. 
  • 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2011-07-27 10:11:34 följande:
    Kanske vi som ammar får mer "problem" med mammagrisar? Rätt logiskt i så fall, tror lite att pappa här är lite mer buspappa än tröstpappa också, men jag vill inte lägga mig i för mycket, vet att han blir sårad... Vad gäller glasögon så var det så kul; min systerdotter såg alltid mormor med brillor och började grina när hon tog av sig dem, som att hon inte kände igen henne

Näh jag ammade aldrig mina 2 barn eller jo ebba i 2 veckor och amadeus inget alls o elias 2 månader + 5 dagar o han blev inte mammig men amadeus blev
  • 3 barns mamma84

Jag har haft mens sen Januari så ajg har haft snabbare mens ..

Inatt har jag inte fått sova och inte min mini man häller   han hade hosta och hmm snorig men det verkar inte som det utan massa slem.
    Allt kom inatt typ han fick ett dopp i klor vatten av sambons lillasyster inte huvudet alls men det gick så snabbt till axklarna så han hade fått vatten i lugorna och hostade likom.
    Sen så natt och igår kväll så så började han få slem o hosta.
    Så han har varit lessen på natten inte oftast alls utan då var 5 timme ca och varit lite lessen så jag höjde kudden till honom och sen sov han brevid mig hela natten.
    Så hostar o hostar
    Annars glad och lycklig pojke       

• 3 barns mamma84

Här får man ingen varning alls.
    Plötsligen rinner det bara till
    Jag hade kraftig mensvärk innan jag födde ebba men efter ebba förlorade jag mensvärket och nu känner jag ingenting och det är så jävla skönt !!  

Svar på tråden December Bebis 2010 :)