Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

thegoddess skrev 2011-09-05 15:42:05 följande:
    2barns: kan inte "nya" pappan adoptera Ebba? Vet ju inte hela bakgrunden osv men antar att inte biologiska pappan är en aktiv far.
    I såna fall så skulle han ju vara pappa menar jag
    Vi har pratat om just detta men man måste gifta sig ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ trebarnsmamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84
    Stronza simpatica skrev 2011-09-05 15:37:09 följande:
    2barns mamma84: hur gammal är Ebba? I min erfarenhet ( min syrra fick reda på att min pappa inte var hennes när hon var 12)så är det bättre att berätta så fort som möjligt, ju mindre desto bättre tror jag!
    Ebba är 6år
  • 3 barns mamma84

Känns som elias är rätt lång av sig här i tråden .. eller finns det någon annan som oxå har en lång bebbe ?
    Elias var nämligen 75,5 cm på 7 månaders dagen nästa kontroll har jag ju när han är ca 1 år om inte änns då känns lite surt men jag får väl testa själv o se hur han växer --  
    Så han lär nu vara någonstans mellan 80 cm nu   han blir 9 månader snart
    Fast alla våra har varit långa så det är ju normalt för oss  

• 3 barns mamma84
    April barn skrev 2011-09-05 22:04:25 följande:
    Hejsan och tackar Glad
    2 barn mamma ja juste vad kul, jo här är allt bara bra dagarna rullar på och marcus har blivit så stor tycker jag kryper och står överallt helatiden idag stod han några sekunder utan stöd när vi var i affären Skrattande, och kanske ska han bli storebror i maj nästa år Skrattande
    Hur har allt gått för er andra under denna tid?
    Ja juste hihi du är ju gravid vi har ju pratat med varandra innan i en annan tråd
    Åh vad härligt !!
    Hur känns det shit jag skulle ha blivit orolig av att ha en i elias ålder och en som skulle vara mindre när han skulle vara ca 1 år o månader.
    Tvilling vagn haha
    Näh nu e jag inte gravid liiiiider av en kraftig ägglossning herregud haha men jag försöker inte nu jag vill inte sambon vill men fan inte jag

Så gulligt !! stå o krypa hihi
    Elias han kryper älskar att stå men bara då jag håller i honom och älskar att gå när man håller i honom
    Sätter sig från ålandet eller krypandet och är så förbannat GULLIG när han sätter sig ner och
    ''klappar händerna''        och säger mamma o pappa och dada vad det nu betyder hihi
    Ebba o amadeus växer på pris som ogräs igen stopp på dem alls om man bara kunde vrida klockan till 04 och vara gravid igen med ebba    
  • 3 barns mamma84
    nikka skrev 2011-09-06 08:48:22 följande:
    Jag undrar en sak. Sover era små i sin säng under natten eller med er?
    Vet inte riktigt vad Tove har börjat med.. Hon somnar alltid som en stock kring 19:30 eller 20.00 beroende när hon får sin kvällsvälling. Men sen vaknar hon alltid upp inom en timme och vägrar somna om fast man försöker allt möjligt och tillslut så blir det att hon sover mellan jag och sambon.
    Det kanske är nån fas dom går igenom nu men jag har som ingen koll på faserna!
    Sover Tove i sin säg eller mellan er ?
    Om Tove sover i sin säng kan du alltid ta för fönstrena om du inte var murkt i rummet.

Elias får mat kl 06.00 när vi äter han äter det vi äter jag gör ingen extra till honom har aldrig gjort det med någon av barnen.
    Sen får han vällingen klockan 19.00 och sovar i sin säng och sover till 07.00
    Jag delar rum med amadeus och har murkt + fönster öppen då dom sover bäst när det är kallt i rummet och elias sover utan boddy hällst.     
  • 3 barns mamma84
    nikka skrev 2011-09-06 09:42:01 följande:
    Tove får sin välling i våran säng och när hon har somnat så lyfter vi över henne till sin säng och där sover hon en stund. Det är mörkt i rummet så hon vaknar inte därför att det är ljust.
    Ibland om hon vaknar så går det faktiskt att hon kan somna om i sin säng men nu på slutet så vägrar hon.
    Men ta vällingen i hennes säng kan hon inte dricka själv ?
    Sen kanske hon vaknar när du bär henne men om hon skulle äta i sin säng så kanske , kanske det skulle gå bättre ?
    Eller så är det bara en period att hon vill sova tillsammans med er.
    Kram   
  • 3 barns mamma84
    nikka skrev 2011-09-06 10:26:27 följande:
    Då ska jag prova det ikväll! Hon håller ju flaskan själv då hon äter så egentligen behöver hon ju inte somna i våran säng. Utan det har mest varit för att ligga och mysa. Sen så somnar hon oftast av direkt efter hon har ätit vällingen.
    Tack för tipset Glad

hihi så det bara är att ge henne och sen somnar hon sött

Jag ger elias alltid sin flaska då han dricker helt själv och håller i sen stoppar han nappen i sin mun och tar sin snutta och somnar
    För om jag skulle hålla i flaskan sprattlar han som en finsk slår på ansiktet drar i alla snören på tröjan och i håret så omöjligt hihi  
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2011-09-06 20:54:58 följande:
    Min Nova väger inte 18 ännu & hon är snart 5!!! Hon sitter juh framvänt nu så egentligen behöver man juh inte ha 25 kg på den om den bara är bakvänd, men är den både och så är det juh bra om den är till 25.
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-05 20:49:55 följande:
    Känns som elias är rätt lång av sig här i tråden .. eller finns det någon annan som oxå har en lång bebbe ?
    Elias var nämligen 75,5 cm på 7 månaders dagen nästa kontroll har jag ju när han är ca 1 år om inte änns då känns lite surt men jag får väl testa själv o se hur han växer --  
    Så han lär nu vara någonstans mellan 80 cm nu   han blir 9 månader snart
    Fast alla våra har varit långa så det är ju normalt för oss  
    Men han var väl rätt lång när han föddes med? Det spelar juh oxå in!

Nør han var bara 51cm men amadeus var 62cm
Svar på tråden December Bebis 2010 :)