Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2011-01-21 12:09:05 följande:
    Glömde skriva att han gått upp 900 g och växt 2,5 cm på längden på 18 dagar! Han är otrolig min dunderklump ♥
    verkligen en dunderklump ni har

Skönt när de växer som de ska de småSolig 
  • mamma smurfen
    sweet86 skrev 2011-01-22 17:01:26 följande:
    Hej på er alla!
    För ca 1,5 veckor sedan började Liam få kolik, det håller på mellan 04.00 tills någon gång mellan 7 och 8 på morgonen..  Han är ledsen, kurar i hop sig, jämrar sig, fiser å man ser hur ont han har. Det skär i mitt hjärta att jag inte kan få bort det onda..
    När vi var till bvc tyckte hon att jag skulle utesluta mjölkprodukter, vilket jag har gjort men eftersom jag både ammar å ger ersättning så behövde vi byta ut Nan mot Nutramigen 1.   
    NU har vi ett problem då lillen inte alls vill ha den nya ersättningen, han tycker verkligen inte om den. Han grimaserar å vänder bort huvudet slår med sina armar och blir ledsen...

Vet inte hur jag ska göra för att han ska äta!!!?? Snälla jag behöver några goda råd om hur jag kan göra..
    kan du blanda upp den nya ersättningen med urpumpad bröst mjölk, å sucksesivt minska på B-mjölken, och på så sätt vänja Liam vid smaken?
  • mamma smurfen
    Karttikeya skrev 2011-01-24 12:23:30 följande:
    Kram till dig! Försök vila när Elliot gör det.

Går bara o väntar på att jag ska få migrän jag också.. Kan ju knappast vara "botad" av att ha varit gravid menar jag.
    SÄg inte det
    Jag led av migrän innan 1a barnet...inte jätte ofta, men ca en gång i månaden, brukade sitta i ca 2 dygn innan den var helt borta, under min grav fick jag fler attacker, men efter att han vart född för 11 år sedan har jag bara haft ett fåtal, kanske...högt räknat, ett tio-tal, så håll tummarna
    Min läkare sa att det kunde bero på en ändrad hormon-balans, att migränen försvann menar jag.
  • mamma smurfen

ÄNTLIGEN, fick jag tummen ur arslet å boka tid för klipp och sling=)

Har inte klippt mig sedan sept, utväxten är närmare 9 cm.
    Ser ut som ryska OLGA med " taskig hemma-blekning" 

Ska dit redan nästa måndag, längtar såååååSkrattande 

• mamma smurfen
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-24 19:21:55 följande:
    Åh...hahaha kunde inte sagt de bättre själv...jag ser med HEMSK ut i håret!
    Måste med få tummen ur o boka tid....men ammar du? hur gör du med lill plutten då?
    Jag får nog boka 1 klipp tid o sen 1 sling tid olika dagar så sambon kan ta Albin så länge.
    NhjärtaD skrev 2011-01-24 15:19:34 följande:
    Willes mamma: vi har juh haft enkel vagnarna. Men då har vi bara kunnat gå alla när båda varit hemma. Men nu så
    jaaaha...hihi Vad blev de för syskonvagn då??
    Jag hade ingen produktion i mina "mjölk-fabriker" så vi har gett ersättning sedan dag 4, försökte amma, men konstaterade på BB med en eldriven mjölkpumpare att det inte kommer en droppe.
    (Lill snuttan gick ner ett halv kilo på de dagarna)

Så att sitta hos frissan i ca 3 timmar, som det ändå tar, är inga problem...har en em-tid, så sambon tar hand om Ellie...han har 3 pappa dagar kvar att ta ut nämligen=) 
  • mamma smurfen
    ondar skrev 2011-01-25 10:03:01 följande:
    majorima: fy bubblan så söt <3!

Jag skulle behöva fråga om råd:) Vi blev av med vattnet här igår eftermiddags pga en vattenläcka och de kan inte säga när vattnet kommer tillbaks. Att ha en liten bebis som äter ersättning, ska tvättas, ska äta ljummen ersättning och inte kokhet osv var inte så jätteroligt utan rinnande vatten. Det går ju massvis till ersättningen, vattenbad osv och jag bor själv och kan inte springa ifrån i tid o otid för att hämta vatten på markerad plats ute på gatan. Får dessutom inte bära tyngre än Erik pga snittet så kan inte hämta så mkt i taget heller:/.

såå. Vi kan få åka till min mamma och bo några dagar men problemet är att hon har haft feber och vart förkyld sen i förrgår, hur länge smittas det?

Jag känner mig själv inte speciellt kry heller, det kliar i halsen och jag känner mig varm så kanske att Erik blir sjuk ändå men det känns ju jäkligt dumt om jag släpar hem honom till henne och han blir smittad:/ men samtidigt kan vi inte bo utan rinnande vatten så vi måste härifrån känner jag för att underlätta vardagen lite.
    Tack och lov att jag hade tvättlappar hemma fast jag inte använder det så man kan få honom ren iaf utan att slösa på det lilla vattnet vi har i flaska..
    Har för mig att jag läst att en vanlig förkylning inte smittar EFTER det att den brutit ut, men jag är inte 100 på att det stämmer...men ring å kola med BVC annars, dom borde ju ha svar tycker jag.

Så jobbigt att inte ha vatten, förstår att ni inte kan vara kvar hemma....håller tummarna för att ni snart har vatten i kranen igen. 
  • mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-25 10:20:05 följande:
    Sönderbränd mamma jag här helt slut stressad.
    Natten var helt fantastist !!!
    Gav Elias bröst och erässtning klockan 23 tiden och la honom i sin vagga och han somnade om direkt som alltid.
    Gjorde en flaska och la in i skylen tills han skulle upp kl 01 igen men vaknade inte upp föräns klockan var 05 !!!
    jösse han sov 6 och ½ timme utan att få i sig något.
    Sen vaknade han andra gången klockan 08.00 och allt gick fint MEN sen började 2 älsta barnen hålla på och gav upp dom fick gå in i sina rum och jag sket i att lämna ebba på dagis jag kom ju aldrig i väg amadeus har feber förskyld snorig kommer blod från hans näsa och han e piss jobbig.
    Ebba vet inte var henns mössor är och jag skulle ha tid hos läkaren kl 09.02 nu ligger jag här i sängen o gör inget.
    Skönt med "sovmorron"

Tycker du gör rätt i som kröp ner i sängen igen, ingen idé att stressa ihjäl dig, du ska ju "hålla" några år till för barnaFlört

Men, ingen bra att du missa doktors tiden...var det för foten du skulle dit?
    Hur går det med den förresten, börjar det se bättre ut? 
  • mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-25 10:29:29 följande:
    De e ju det med foten det blev värre jag har tappat skin från liltån nu det som finns kvar är bara tån och det är rött efter skinne som lossnat och det luktar urk!!
    De gör onte ont har plåster på och strupan har jag tagit bort.
    Varet är borta just nu kommer då o då + vatten.
    Det ser rent ut sagt hämskit ut
    Tån är svullen oxå.

Ja skönt med sovmorgon han blev mätt i mage haha han börukar alltid sova 3-4 timmar men nu 6 timmar det var uppvilande då han har en mkt förskyld kille oxå att ta hand om.

ebba ja hon är värst hon är en extra mamma nu för mig då hon bestämmer över mig just nu och amadeus o elias.
    Ussa...låter inget bra alls, du får boka ny tid hos doktorn, för det låter ju som att du fått en infektion i tån....
    Badda den med sprit å lufta den, ta bort plåstret så luften kommer åt att "torka" lite.
    Sött av Ebba att ta hand om sin mamma  
  • mamma smurfen

Vad säger ni tjejer...nu när alla (?) våra kottar är på utsidan magarna, är det inte dax att göra en Lista på NÄR de kom, och vad våra små Hjärta heter, vägde och hur långa de var?

• mamma smurfen

Och jag vill inte ta på mig "ansvaret" *ler*Flört

Någon som KAN det här med att starta trådar, på ett snyggt/bra sätt får gärna göra det,
    själv är jag inte så insatt på FL-grejerna Glad

Svar på tråden December Bebis 2010 :)