ÄlskarNova skrev 2010-12-03 10:15:00 följande:
Willes mamma08: jag försöker väl mig på en vaginal förlossning hur eller hur. Han kommer väl allra mest väga 4,5kg om jag går över tiden t.o.m. Han hade ju som sagt bara gått upp 600g på 5veckor. Och nu i onsdags då 3,8kg. Känns ju helt överkomligt även om han är ngt större såklart.
Det som känns surt är ju bilresan till Västervik som i detta väglag tar 2timmar! Och vägen mellan vimmerby och v-vik var förjävlig!! Kändes som man körde på ett järnvägsspår eller nåt. Från Vimmerby-Hultsfred sen var vägen som en dröm i jämförelse..att de kan vara så dåliga på att hålla efter vägarna! Ser ju inte fram emot att sitta i 2h med värkar på en hal, rugglig väg när det väl är dags!
Igår var jag på lite extrabesök på MVC, och visst hade jag ökat precis 2kg igen! på 10dgr! Så nu är det 4kg på 21dgr!! Det är ju inte klokt alltså... men blt och urinen var bra så jag får väl hålla koll på andra symptom isf och då skulle jag ringa förlossningen om jag blev sämre.
oh ja,ja vet inte hur ja skulle palla med o sitta i en bil i 2 timmar! Verkligen strongt gjort av dig i så fall!! Ja vägarna e helt galna, men va ni än gör om ni åker in....TA MED EN SNÖSKYFFEL I BILEN! Hihi...tänk om ni skulle fastna nånstans o inte kommer vidare!!!! Vore ju rena mardrömmen o föda bebis i bil!
Kan vikten ha o göra med dina sprutor o de då?! Jag har gått upp från 8 kg till 11 kg + på 2 veckor! Men de e ju kanske inte så mycket..e inte extremt svullen eller något sådant! Och känner mig inte risig mer än att jag har så ont i kroppen!
MrsHelgesson skrev 2010-12-03 10:17:34 följande:
Jag har bf imorgon men händer ingenting under helgen så vill jag helst bli igångsatt. Jag känner att jag är på bristningsgränsen både fysiskt och psykiskt. Det är jobbigt att ha ont hela tiden. Nu har jag ju haft ont i magen sen igår kväll men inget mer händer. Det får vara nog nu liksom.
ok

Nice! Ja då får vi vekrligen hoppas den lille där inne vill komma ut! Jag vill med bli igångsatt om ja inte fått innan BF som är 12 dec. För min kropp e med helt slut! orkar ingenting knappt och gör ja något så blir ja typ sängliggandes resten av dagen!
3 barns mamma84 skrev 2010-12-03 10:09:59 följande:
willes mamma:
Förstår dig min tapp var omogen i vecka 41+2 så jag skulle ha gått över massa massa dagar tills han skulle titta ut på riktigt..
Men då skulle han väga ÖVER 6 kg
Var bara öppen 2½cm men tappen var omogen för att våga sätta mig igång.
Här i Dk så om jag skulle få igångsättning får man det inte innan fast han e stor men jag skulle få gå in till läkaren samma dag på BF dagen och sen skulle dom pilla och hålla på INNAN nopp inte rör dom den.
Och då skulle jag offra mitt liv till att få en klump på över 5 kg igen så nej nej jag tog inte denna risk.
Så Dk o Swea e olika på detta sättet.
Tror inte att man får bli igångsatt här heller tyvärr bara för att man inte orkar med graviditeten längre efter BF. MEn jag vill,ja vill såååååå!
Ska verkligen försöka o böna o be att ja får de annars vet ja inte hur ja ska överleva! hi!