Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

så där jaGlad

ensammamma: GRATTIS; GRATTIs till eran lilla bebis

Älskarnova; ja ok, hoppas verkligen du kan föda vaginalt om du vill de! förstår om du vill deTungan ute
    Men vad händer om du går över BF?? försöker du vaginal då med? sen e ju svaret lite sent,hi men du kan be dem kika hur de står till där nere om du vill, de fick jag! Hur gick de i går då?

Emelle: ja va ju hos BM i tisdags för hinnsvepning,hon pillade bara lite,  men hon gjorde ingen då jag inte va mogen,tappen helt tillbakadragen m,m. i går va ja hos BM igen för en koll om de hänt något. INTE ett skit! fortf tappen bakåt o omogen som tusan! har knappt några gynsamma sammandragningar heller.
    och jag är i v 39 nu. har inte tid sen förrän på torsdag nästa vecka...och då e de 3 dagar kvar till BF. Då hoppas ja att de hänt något så ja kan få hinnsvepning.'

Visst längtar jag efter bebis, men den hade gärna fått stanna osv, bara ja slapp denna hemska värk i fogarna och att bebis huvud ligger o gnor o gnaver så långt ner så ja knappt kan gå! har ont om ja sitter,står,ligger! min kropp e slut sen länge! '
    Kommer inte bebis innan BF vill jag bli igångsatt för snart blir ja sängliggandes så jävla ont ja har i kroppen rent ut sagt!!! gråter tyå på kvällen då ja ska sova o på morron då ja ska gå upp....för de gör så ont så ibland känns de som om ja ska svimma!!

Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    MrsHelgesson skrev 2010-12-03 07:47:52 följande:
    Kl. 11.00 idag blir det besök hos barnmorskan. Varken hon eller jag trodde att jag skulle gå såhär länge men så har det blivit. Jag har haft molande värk i magen sen igår kväll och på morgonen trodde jag att vattnet började sippra, men det var bara en jäkla massa slem som hade runnit ur mig. Det var nog slemproppen.. IGEN! Jag ska be om en hinnsvepning idag för nu ska bebisen ut. Har sovit dåligt två nätter i rad nu och det gör ont att vara öppen utan att något mer händer.
    när har du BF?? usch ja måste va skit jobbigt att kroppen luras så. läste något om att du skulle bli igångsatt?? vill du de om inte bebis kommer innan BF el vad?? Glad
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-03 10:04:28 följande:
    Godmorgon.
    Inte konstigt att många av oss är trötta på graviditeten hehe men snart e alla ute
    Sjäv ska jag snart äta frukost börjar bli smått hungrig eller hmm elias e hungrig
    Nu är det bara 5 dagar kvar tills han kommer UT !!!!! YESS längtar som attans nu hihi

Willes mamma:
    Välkommen haha ja typist man är så beroende av denna hämska FL hahaha

MrsHelgesson:
    Är du 100 på att dom mätt dig rätt ?
    För man brukar åka in och föda barn när man är öppen 4cm det var jag och då hade vattnet gått dagen innan.

Moma:
    Fy vad förbannad jag skulle bli
    Hoppas dom ger dig ett nytt tid snabbt.

Jag skulle ha Bm den 12 dec hehe men nu kommer han ut 8:e så hon har fått brev nu från sjukhuset så hon kommer hem till oss haha härligt
    Nu e det hon som ska jaga oss istället för vi efter henne.
    haha ja de e helt sjukt va man e beroende av fl nu förtiden,hihi!
    Men de e ju för ni alla här inne e så goa!

ja när man e öppen 4 cm så säger de ju att förlossningen har startat jue?? mysko då att mrs helgersson inte fått åka in??
  • Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2010-12-03 10:15:00 följande:
    Willes mamma08: jag försöker väl mig på en vaginal förlossning hur eller hur. Han kommer väl allra mest väga 4,5kg om jag går över tiden t.o.m. Han hade ju som sagt bara gått upp 600g på 5veckor. Och nu i onsdags då 3,8kg. Känns ju helt överkomligt även om han är ngt större såklart. 

Det som känns surt är ju bilresan till Västervik som i detta väglag tar 2timmar! Och vägen mellan vimmerby och v-vik var förjävlig!! Kändes som man körde på ett järnvägsspår eller nåt. Från Vimmerby-Hultsfred sen var vägen som en dröm i jämförelse..att de kan vara så dåliga på att hålla efter vägarna! Ser ju inte fram emot att sitta i 2h med värkar på en hal, rugglig väg när det väl är dags! Obestämd 

Igår var jag på lite extrabesök på MVC, och visst hade jag ökat precis 2kg igen! på 10dgr! Så nu är det 4kg på 21dgr!! Det är ju inte klokt alltså... men blt och urinen var bra så jag får väl hålla koll på andra symptom isf och då skulle jag ringa förlossningen om jag blev sämre. 
    oh ja,ja vet inte hur ja skulle palla med o sitta i en bil i 2 timmar! Verkligen strongt gjort av dig i så fall!! Ja vägarna e helt galna, men va ni än gör om ni åker in....TA MED EN SNÖSKYFFEL I BILEN! Hihi...tänk om ni skulle fastna nånstans o inte kommer vidare!!!! Vore ju rena mardrömmen o föda bebis i bil!

Kan vikten ha o göra med dina sprutor o de då?! Jag har gått upp från 8 kg till 11 kg + på 2 veckor! Men de e ju kanske inte så mycket..e inte extremt svullen eller något sådant! Och känner mig inte risig mer än att jag har så ont i kroppen!
    MrsHelgesson skrev 2010-12-03 10:17:34 följande:
    Jag har bf imorgon men händer ingenting under helgen så vill jag helst bli igångsatt. Jag känner att jag är på bristningsgränsen både fysiskt och psykiskt. Det är jobbigt att ha ont hela tiden. Nu har jag ju haft ont i magen sen igår kväll men inget mer händer. Det får vara nog nu liksom.
    ok Nice! Ja då får vi vekrligen hoppas den lille där inne vill komma ut! Jag vill med bli igångsatt om ja inte fått innan BF som är 12 dec. För min kropp e med helt slut! orkar ingenting knappt och gör ja något så blir ja typ sängliggandes resten av dagen!
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-03 10:09:59 följande:
    willes mamma:
    Förstår dig min tapp var omogen i vecka 41+2 så jag skulle ha gått över massa massa dagar tills han skulle titta ut på riktigt..
    Men då skulle han väga ÖVER 6 kg
    Var bara öppen 2½cm men tappen var omogen för att våga sätta mig igång.

Här i Dk så om jag skulle få igångsättning får man det inte innan fast han e stor men jag skulle få gå in till läkaren samma dag på BF dagen och sen skulle dom pilla och hålla på INNAN nopp inte rör dom den.
    Och då skulle jag offra mitt liv till att få en klump på över 5 kg igen så nej nej jag tog inte denna risk.
    Så Dk o Swea e olika på detta sättet.
    Tror inte att man får bli igångsatt här heller tyvärr bara för att man inte orkar med graviditeten längre efter BF. MEn jag vill,ja vill såååååå!
    Ska verkligen försöka o böna o be att ja får de annars vet ja inte hur ja ska överleva! hi!
  • Willes Mamma 08

Vilkas slemproppar har gått nu???
    Åhhh......har BF nästa söndag och tror verkligen inte bebis kommer o komma innan! En seg liten rackare!

NhjärtaD: Tusen grattis igen till eran lilla tös åh så hade du redan fött bebis när ja skrev så,hihi!

Åh vad ja vill att något ska hända nu, sammandragningar,värkar,vatten,slemmis...Något!! Men här e de snus torrt!
    Har sexat rejält nu,men INGET händer jue Buuh!

• Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-12-03 23:10:48 följande:
    Jag har precis gjort en avgjutning av magen. Det var lite jobbigt att sitta still i samma ställning, förstår inte att man kan överleva om man står när man gör det...

Däremot var det många som skrev att det var kallt och att man frös, men vi hade på en värmefläkt i rummet så jag frös inte alls. Gjorde den i vardagsrummet framför tv:n med lite sönderklippta sopsäckar på golvet och täckte över stolar med dem. Tittade på på spåret och på skavlan under tiden.

Skönt att gipset var lätt att torka bort med en trasa efteråt, skvätte lite men det var inte heller så farligt som jag trodde..!

Det slog mig att min mage inte är så stor. Nu ska vi bara fixa till kanterna och så. Funderar på om vi ska måla den eller inte. Vill nog ha den vit, men vi får se! 
    Fint Ja stod upp o som sagt,ja höll verkligen på o svimma de sista!! ångrar att ja inte satt ner! Vi ska ha den som den e o alltså inte måla....
  • Willes Mamma 08

Lallan & Jenni: Stort grattis till era små fina bebisar

Ja nu pluppar de verkligen ut bebisar till höger o vänster!

Ja börjar känna mig mer o mer smått deprimerad av denna väntan på bebis o allt de onda man ska ha!
    1 vecka kvar nu till BF, känns inte så hoppfullt direkt!

Börjar bli sjukt rädd för förlossningen med och hur denna grav kommer o starta!

Ni som är proffs på slemmisen?? Vilka färger kunde den ha??? Hur mycket ska komma ut??

• Willes Mamma 08

jo hur vet man skillnaden på en tjock flytning och slemmisen??    Får man värkar/sammandragningar samtidigt?? lite innan eller efter eller ingenting?

• Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-12-04 17:22:09 följande:
    Har pratat med förlossningen igen och för andra gången på en vecka stött på sjukvårdsfenomenet att få olika besked. Jag sa att trosskyddet var fuktigt. BM jag pratade med första gången sa att det inte ens behöver märkas mer än några droppar typ, denna BM sa att då är det nog inte vattnet. Blir det värre med förvärkarna skulle jag höra av mig igen...
    Tycker de e stört att du får olika besked och att du inte får åka in på kontroll
  • Willes Mamma 08
    delifi2 skrev 2010-12-04 19:17:35 följande:
    ligger bebisen långt ner? för isf täcker bebisen utgången och det inte kan droppa mer än just några droppar, ligger bebisen högre upp så rinner det mera vatten eftersom utgången inte är täckt då.

Min slemmis går mer å mer nu och jag vet att man inte kan lite på det riktigt men det var ju så det startade med WIlliam förra gången, bara enstaka värkar. Fast det har jag inte just nu ens + att jag kände hoinnorna och det gör jag inte nu.
    Så imorgon kan hon ju komma tycker jag allt
    idag innan när ja va på toa så hade jag en klump i trosan, som segt snor! Men det va helt genomskinligt o lite vitt,inte grönt el så!
    Så de e inte slemmisen då va? Inte haft något sådant mer. Har haft lite ondare sammandragningar o tryck neråt  som ja vill bajsa men de kommer inget idag,men de e kanske max 5 gånger på hela dagen!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)