delifi2 skrev 2011-05-26 11:55:42 följande:
dom börjar ändra sina vanor mer åmer nu, tänk när de var nyfödda då åt, sov å bajsa dom bara
Försöker få in Olivia på dagis rutiner men det går inte när vi är ute med vagnen då slocknar hon på morgonen.
Så här ser vår dag ut typ
05.00 !!! vaknar, ligger i sin säng å pratar med spjälorna
05.45 får 210 ml välling, det är blandad med ersättning, majsvälling å mild havre välling
07.30 Börjar bli trött å gnällig
08.00 slocknar som en stock i vagnen
09.30 vaknar när vi har kommit hem efter lämning på skola/dagis, får gröt ca 1 1/2 portion
10.30 somnar om och sover tills jag väcker henne.
12.30 väcks får att gå & hämta på skola/dagis, är vaken när vi går och är vaken tills vi komemr hem
14.30 Vi kommer hem å hon får mat eller gröt beroende på hur hungrig hon är.
Sen efter det är det bara gnäll, det ska upp i knät, det ska ner å det ska upp, hon avskyr att ligga på samma ställe allt för länge, max 10 min går det bra sen så upp.
16.00 försöker få henne att vila lite eftersom hon är trött eftersom jag väckte henne förut, funkar ibland.
16.30 somnar hon så vaknar hon efter 30 min typ men är så så så trött.
18.15 dax att byta blöja sätta på pyjamas och får 210 välling blandning, sen så sover hon till 05 igen
har föröskt hålla henne vaken längre och ibland lyckas det men hon vaknar iaf kl 5 på morgonen en gång somnade hon kl 20 på kvällen så då hoppades jag att hon skulle sova till 6 iaf men icke kl 5 är det dax.
Det har resulterat i att jag går å lägger mig kl 21 på kvällen är dödstrött då, vill verkligen inet gå å lägga mig då, det är 30 min efter det Elliot har gått å lagt sig
Ja det märks så stor skillnad vad gäller utvecklingen; förut brukade S somna innan jag hann ut geno dörren så sov hon i timmar, oavsett vad jag gjorde! Det svängde snabbt vid 3,5 månad kanske. Nu är hon ofta vaken i vagnen och ligger och kikar på allt, försöker göra situps så att hon ser bättre. Brukar bulla upp lite så hon kommer upp lite grann, tycker det känns tidigt att börja med sittvagnen..? 5 månader på måndag.
Men din tös sover betydligt mer, förstår att det kan variera mycket. Sover dock rätt bra på nätterna fast h! on vaknar också 5-6 och är pigg som en mört. Nu sover hon i sin säng sen en kvart tillbaka kanske, men det var det första sen i morse! Hon gnuggar sig i ögonen och ser jättetrött ut, men det är som att hon är rädd att missa nåt när hon sover!
Man är inte så skojig på kvällarna, de gånger man varit iväg så sitter jag också bara och sneglar på klockan och gäspar, man vet ju att man inte får dröna direkt!