Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova: Fin den var, ser skön & mysig ut med

Idag vaknade jag med huvudvärk, seg som attan & inte alls pigg...så jag har inte gjort nånting idag....skönt....men hoppas på att vara pigg imon...ska sitta vak imorgon natt.....phu, får se hur det går....

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Jag frågade min sambo om han var nervös inför fl, näe sa han...han vill bara veta hur jag vill ha det så han vet vad kan ska/kan göra.....får inte ut mycket från honom hur kan känner ele tänker om allt detta tycker jag,....

• Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-08-24 12:43:38 följande:
    mmen de körkortstillstånd som kommer in till transportstyrelsen tar bara 1 vecka, det är dom gamla som man skickade till vägverket de inte har hunnit med riktigt, vad jag förstod det som.

håller fortfarnade på med mitt körkort, känner egentligen inte att jag har nåt större behov av det men nu har dottern börjat gå ut mer så det är nog lika bra + att ha 3 små.

Blir så jäkla förbannad ang dottern, hon och flera kompsiar var ute på ett ställe som ligger lite avsides, det var typ avslutnign för att sommarlovet var slut, det öste ner som bara den.
    En kompis mamma kommer och hämtar och då säger min dotterns kompis att hon inte fick plats i bilen, stänger dörren och mamman köri väg, hur FAN kan en vuxen människa bara lämna en ensam tjej mitt i ösregnet alldels ensam.
    Då skulle hon ta bussen hem och den var överfull så hon fick inte plats, sån tur var så träffade hon på en killkompis som hon kunde sova över hos.
    Hade hon på nåt sätt råkat illa ut så skulle den mamman fått veta att hon levde.
    Hade jag varit den som skulle hämtat så skulle jag skitit i om det var sju tjejer som skulle få plats, då gör man plats, de får sitta i knät eller nåt sånt och skulle polisen stoppa en så skulle jag förklarad att jag vägrad lämna nån ensam tjej mitt i natten, skit i om jag fått böter faktiskt, går man ut tsm ser man oxå till att alla kommer hem tsm
    Fyy vad oansvarigt, skulle aldrig falla mej in & göra så! Grrrrr
    linasmama skrev 2010-08-24 14:21:00 följande:
    Idag har jag varit hos bm, hon tyckte allt såg bra ut. Fick lyssna på bebisen hjärta igen, 150 slag/min. Min tjej var med och hon tyckte det var jätte häftigt Hjärta

Har ni mätt era magar än? Min var 26 cm, är i v.24+6 idag, jag låg på översta sträcket, med dottern låg jag på mitten hela tiden.
    Mitt blodtryck sjunker fortfarande, det tyckte hon var bra, men jag mår ju så dåligt av det, har 110/60 nu och 120 i blodvärde så jag ska fortsätta med mina järntabletter. 

Har budat hem lite saker på tradera, åh vad det är roligt, jag har knappt aldrig köpt något där förut. Men har än så länge sparat 800 kr mot att köpa nytt + allt för mammakläderna då. Vi har pengarna att köpa nytt för men känns roligt att kunna spara och göra något kul för pengarna istället..
    Mysigt
    Jag ska dit om 2 veckor & ska då mäta magen, i v 28.

Jaaa Tradera är så farligt Jag budar med lite där, förr var jag mer för att köpa allt nytt där, men nu kan det även bli lite beg.
    Har budat hem ett spjälskydd, nytt för halva priset. De är juh svin dyra annars! Lite sängkläder osv
    we wish for a baby skrev 2010-08-24 14:35:33 följande:
    Hej tjejer!
    Härligt att se att går bra för er!

Jag är på banan igen nu med BF 2 Maj -11
    Lite tidigt än men jag ska göra som sist njuta av var dag jag får!

Kram Kram
    Åhhh, håller tummarna!!! GRATTIS!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Trollungarnasmamma
    Rockringen skrev 2010-08-24 19:56:57 följande:
    Den skulle jag vilja ha Tomtedräckt storlek 50, fast man vet ju inte när bebisen vill komma ut.

www.tradera.com/Tomtedrakt-till-liten-tomte-s...
    Ja de e så söta

Jag har en sån fast klänning efter dottern, men då var hon juh över ett år så den kan jag glömma, & en sån på bilden har jag fast i stl 74 tror jag efter sonen, så verkar som jag får köpa ännu en
    Karttikeya skrev 2010-08-25 09:55:47 följande:
    Vecka 23 idag! Går nästan lite läskigt fort, haha! Om exakt en vecka börjar min 7 veckor långa praktik. Tänk så tjock och go jag kommer vara i slutet av den ^^
    Härligt, hoppas du fixar det   Jag känner att jag vet inte om jag skulle klara praktik nu, & förmodligen är det egentligen dax för det nu Men vill gärna....
  • Trollungarnasmamma

Hej på er!

Ruggigt väder idag, mys men inte redan

Har haft fullt upp sista dagarna, ele jag har suttit vak 2 nätter & då blir juh allt upp & ner, men nu är det tillrättat

Jaha vad ska jag skriva om då?

Ang vänner osv, jag har haft oturen att träffa vänner som tycker det är skit kul att snacka skit om varandra & skvallra osv....Nu nådde jag en gräns detta året & har tagit avstånd från dem, jag litar inte på många & säger ingenting som jag vill ska komma ut....känns bra, men ändå lite tomt, ele ja, inte så många att prata med för ibland behöver man juh ventilera sej lite, men det börjar kännas bra ändå.

Ang bebis & mage & mej så mår jag lite bättre, börjar acceptera min viktuppgång, hjälpte lite att köpa nya kläder som passar mej, men sexlusten är fortf = stort 0!!, bristningar har kommit massor, fogarna gör ont, blir bara värre & värre, men sd har blivit bättre efter att jag knappt jobbat nått. Är inte så deppig längre, men det kommer & går.

I helgen ska vi ha kräftskiva, ska bli kul att det händer nått Fira av sommaren lite & så....
    Så jag håller på & knåpar ihop vad vi ska bjuda på....är det någon som vill ge lite tips om en lyckad kräftskiva?? Vi ska stå för tillbehören.

kram på er underbara gravida!!

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-08-25 11:48:13 följande:
    Yay! Eftersom jag är arbetslös har jag upptäckt att det går 16 and pregnant varje dag typ tre avsnitt på mtv. Skitkul, så det underhåller jag mig med från 12 till 14.45 ;)
    Wiiiieee gött de!!
  • Trollungarnasmamma
    Utomlands skrev 2010-08-25 12:20:28 följande:
    Ni som mätt magen... ehum... Vad är det för mâtt ni mäter 26 cm 27cm osv.???

Vâr bebis mâr bra bra bra!!! Fick provsvar igâr pâ blodprover plus att jag fâtt repetera 20 v ul för i 20v var en njure lite för stor, men nu är den bra och vi är 25 veckor och 3 dagar gravida (26e grav veckan).

I morgon flyger jag till kalla svearike sâ att den blivande mormorn ska kunna klämma och knacka pâ hos den lill*.

Kräftskivetips - pajer gâr alltid hem och är mättande, dvs att snappsarna har inte lika snabb effekt :D. Nâtt âr gjorde vi typ som midsommar mat och kräftor, det var oxâ lyckat. LYCKA till!
    Fundus mått tror jag det heter, BM mäter från blygdbenet & över magen för att få en kurva.

Skönt att den var bra nu

Välkommen då vart bor hon?

Tack
  • Trollungarnasmamma
    Utomlands skrev 2010-08-25 13:00:14 följande:
    Ja jätte skönt!!!

Aha tack! Det gör de inte här... Men "över magen" är det till navlen typ ?

Hon bor i Skâne sâ de blir Sturup. Men inge tâg och bât denna gângen, hon och en kompis kommer och hämta mej med BIL- tror jag ska bli gravid felr ggr. Ha ha ha!!! Skämt â sido. Jag kan inte gâ sâ lânga sträckor längre pga dâlig rygg som blivit katastrof nu som gravid, och ännu mindre med resväska.
    Ja de mäter tills de känner livmoderns slut ele så.

hahaha okej skönt de!!
    Ne jag vet hur de e
    Karttikeya skrev 2010-08-25 13:22:17 följande:
    Hihih.. Jag kan väl inte hjälpa att vi fick till våran befruktning två dagar tidigare.. (a) Cool Ja, vecka 31 liksom. HELTOKIGT!
    NhjärtaD skrev 2010-08-25 11:25:38 följande:
    Härligt, hoppas du fixar det   Jag känner att jag vet inte om jag skulle klara praktik nu, & förmodligen är det egentligen dax för det nu Men vill gärna....
    Mmm, jag har funderat i dom banorna också.. Kommer jag verkligen orka? Det återstår att se. En sak som är säker är att jag inte har råd att inte plugga och kan jag inte praktisera lär jag ju inte kunna jobba, eller hur.. Obestämd
    Ne jag vet, har samma problem....men man kan juh bli sjukskriven kanske om man inte kan jobba ele ha sin praktik....
  • Trollungarnasmamma
    Lillkillen skrev 2010-08-25 13:41:38 följande:
    Btw - här är en till som älskar Tradera.
    Både köper o säljer - har handlat endel till lillasyster nu kan jag säga =)
    Nä här än så länge bara handlar jag
    Blir kanske sen när alla barn är färdiga osv som man börjar sälja, ele när vi inte får plats mer
    Momalicious skrev 2010-08-25 14:40:45 följande:
    Hihi, låg i soffan och hade precis smörjt in magen (som kliar så in i helvete för övrigt) och då började bebis sparka och jag såg riktigt hur magen hoppade till! Inte tänkt på att man kan se det innan, men det är väl klart man kan om man kan känna på utsidan haha. Så himla mys!

Synd att inte smörjning förhindrar bristningar, hade varit käckt! Men nu måste jag smörja vare sig jag vill eller inte, min mage kliar galet mycket! Gör era det med? 

Mått lite illa de senaste dagarna, vet inte varför. Inte alls kul! Vill ju kunna fixa omkring här hemma och så, men istället ligger jag bara i sängen eller soffan nästan hela tiden eftersom mår illa. Och hungrig är jag också, hela tiden!

Nu ska jag försöka hitta på nåt gott till middag och kanske ta tag i disken.. Om jag inte kräks först!
    Min kliar med & brister för varje dag.....tom insidan av låren....

HAhaha ja det är såååå coolt när hela magen rör sej, man kan sitta & stirra länge på det

Ujj inte kul att må illa hela tiden, men här är en till som är hungrig hela tiden & har varit sen v 12 ca Obestämd
    ÄlskarNova skrev 2010-08-25 15:37:32 följande:
    idag har jag också varit på MVC och här såg allt toppen ut! Vad skönt! Gravid

v.25+0 idag:
    fosterljud:147
    sf-mått:26
    järnvärde:116
    socker:4,1
    blt: 110/60
    vikt:70,5 (+5,5kg) 

fick min nästa tid den 23/9 och kommer då vara i 29+1, är det samma för er andra ungefär? 
    Härligt

Jag var senast i v 23, ska gå nästa i v28 (27 hela), efter det v 31 tror jag....
    SaraKlippan skrev 2010-08-25 15:55:51 följande:
    Var nere i malmö idag och gjorde köns UL :)

Vi ska få en liten POJKE!!! Han visade gladeligen upp sig men ansiktet ville han inte visa! :(
    Han låg hela tiden med händerna för ansiktet och jag fick vända o vrida på mig men han låg bekvämt kvar... så det blev inget 3D/4D UL som det var tänkt!

Men nu vet vi att det är en liten pojke iallafall och allt såg bra ut! Han tycker väl helt enkelt att vi får vänta på något o inte få allt nu!

Så en bekväm, anonym liten pojke som verkade rätt så lugn!

Härligt att se :)

Fick också veta att moderkakan sitter i framvägg... kan ju va därför jag inte kännt så mycket!

Idag känner jag mig lite gladare och framförallt lugnare nu när ja vet att han mår bra :)
    Nästa vecka bär det av till ullared :)

Kram på er alla 
    Grattis Grattis hihih en liten blyger!!

Skönt att du lugnade dej, hjälper en mycket!!!

kram kram
    Sandragumman skrev 2010-08-25 19:16:17 följande:
    är de för tidigt med förverkar? kan man inte få sånt...
    Jag har haft förvärkar, ordentligt 2 gånger....så det är inte för tidigt för endel...
  • Trollungarnasmamma
    Lillkillen skrev 2010-08-25 20:53:19 följande:
    ÄlskarNova: Var iväg som sagt idag till Mvc, sen är det var tredje vecka som gäller.

SaraKlippan: Grattis till en liten kille!!!!!  Avis, vill oxå till Ullared.

Varför man oftast känner bebisen mer på kvällen är för att på dagarna är man oftast igång o då vaggas barnet i magen o sover sen när man ligger i soffan/sängen på kvällen o softar vaknar de. 

Har varit energilös i 2 dagar nu men har känt mig bättre idag o framför allt nu ikväll. 
    Ja jag efterlyser mer energi nu, för nu har jag massa att göra!!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)