Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

MalakiW skrev 2010-05-08 21:40:22 följande:
    jopp - vi höll oss.. men farmodern "tafsade" på mig typ 3-4 gånger... sen reagerade de över att det bara var jag som inte drack alkohol till maten.. men de sa inget ... bara tittade.. Så de sitter och säkert och pratar om detta hela vägen hem....
    ja hahaha säkert

Ja jag kan med sova hur mycket som helst! så skönt är det!!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Emelle: Jag & du känner precis likadant! Min sambo gnäller inte men jag märker att han också tycker det är jobbigt, för han är på dåligt humör ofta. Är oxå den som vill ha det mesta städat & iordning hela tiden. Nu orkar jag inte med stör mej ändå på hur det ser ut! Ska prata med BM imorgon, kan vara så att jag har för lågt blodvärde oxå, brukar få det tidigt eftersom jag har en tarmsjukdom oxå. Minifer: Usch migrän är ingen hit, jag har tur att slippa det under graviditet, har det rätt ofta annars! MalakiW: Smart Linasmama: Min är med mer svullen för varje dag, idag sa pappa att jag blivit stor & att det nog var två! hmmm... Mopplis: Grattis

• Trollungarnasmamma

Oj vilket jobbigt inlägg det förra blev

Idag mår kan kanon förutom min trötthet& slöhet!!!
    Har snusat innan, men la av idag för det är nog därför illamåendet fortsätter, har inte mått illa efter det! Knas
    Nu är mitt humör ännu värre

Jag har med kännt i magen, men jag tror mer på att det är tarmarna För så kunde jag känna som ogravid oxå hihihi

Min pappa tyckte jag blivit stor idag {#lang_emotions_surprised} haha tack för den, hur ska detta sluta!

Inskrivning imorgon & v 10+0

• Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-05-09 21:55:37 följande:
    Det är nästan läskigt vilken skilnad det kan vara på två graviditeter. Som jag sagt innan så mådde jag prima när jag väntade min dotter.  I fredags på jobbet vart det riktigt läskigt. Jag mådde bra först, hade ätit frukost ett par timmar innan. Var på ett besök hos ett par (jobbar i hemtjänsten) Helt plötligt började svetten rinna och jag började må illa. sprang till badrummet och tvättade ansiktet och drack lite vatten och sen tillbaka till dem. Sen blev jag sämre och sämre, blev likblek och helt skakis. Stod still en stund och drack vatten, fick hålla mig i diskbänken för att kunna stå upp. Antar att jag var på väg att svimma?! Har aldrig varit med om något liknande varken före eller efter. Någon som har en aning om vad det kan bero på? Ska ringa bm i morron om jag kommer ihåg.
    Ja gör det!

Jag har kännt nått liknande fast inte lika mycket som du, har kommit några gånger då & då...
  • Trollungarnasmamma
    MalakiW skrev 2010-05-09 22:10:55 följande:
    Snacka om näsblod jag fick precis! Det bara forsade! Blödde ner hela tröjan och ansiktet och nu är det fullt med blodpapper i hela toaletten. Mannen gav mig is och nu sitter jag här med ögonen uppe i taket, med isbit och massor med papper..väldigt svår ställnig att skriva i :D
    Ojdå
  • Trollungarnasmamma
    Licebe skrev 2010-05-12 08:18:51 följande:
    Jag är också lite orolig.För några månader sen så stod det i tidningen om en tjej som födde för första gången, som började blöda så dom sövde henne. Blev något fel så hon fick för lite syre till hjärnan så nu är hon som i koma.Min kompis som fick sitt andra barn nyss va rädd, just för att hon vårdat den tjejen.Så händer precis samma sak.Hennes moderkaka sitter fast rätt hårt, och barnmorskan börjar slita.Min kompis skriker att det går sönder, hon får inte slita så.Så tar barnmorskan i och sliter ut den, så min kompis börjar störtblöda.Hon har sagt till tidigare att hon absolut inte vill sövas, för att dom tror att tjejen som ligger i koma inte tålde narkosen.Men dom är tvungen att söva henne.Som tur är så vaknade hon igen.Men fan!!Tänker ta reda på vilken barnmorskan är, sen vägra att ha henne på förlossningen.Tänk då att få en hårdhänt barnmorska som fullständigt skiter i vad man säger.
    Ujjj vad läskigt!!!
    mama kattis skrev 2010-05-12 09:31:46 följande:
    Hej hopp!Här är en blivande decembermamma till (om allt går som det ska, förstås)! 26 december är det tydligen dags, är i v.8. För några dagar sedan började jag bli så vansinnigt trött, men illamåendet har jag sluppit ifrån hittills, peppar peppar! :)Däremot har jag ont i magen, som kramp, speciellt sent på kvällar, nätter och tidig morgon. Är det det som menas med förstoppning?? Är första barnet för mig...Ha det gott allihop!
    Grattis

Ja det är nog  tarmarna som spökar...
    Mjukamilla skrev 2010-05-12 10:18:13 följande:
    jag får tyvärr kliva ur tråden... det fanns inget kvar i livmodern. som tur är slipper jag skrapning elle rnåt annat sånt då kroppen har skött sig ordentligt.tråkigt som fan, men jag var lite mentalt förberedd på det så jag är inte alldeles förkrossad.vi försöker igen när mensen kommit tillbaka.... jag dyker nog upp i en annan tråd snart igen
     Nee Styrkekramar!!
  • Trollungarnasmamma

10+2 idag! Enligt BM 10+1 men jag går efter min egen tills RUL.

Mitt illamående är borta så länge jag äter när jag måste ele så. Mycket skönt, fick sluta snusa för det var det som gjorde att jag mådde illa i slutet. Så mitt humör har varit ännu värre!!! Stackars min sambo!!! Så synd om honom....& så kan jag inte göra nått åt det....lite jobbigt....

Så det jobbiga just nu är:

Tröttheten
    ingen sexlust
    dåligt humör typ jämt
    att jag inte fått se mini där inne
    deppigheten

Pratade med min BM om deppigheten & tröttheten i måndags på inskrivningen & det kan vara så med tredje barnet osv. Tröttheten kunde jag testa järntabletter, även om mitt järnvärde var bra nu.

Jaja, det börjar bli bättre & bättre iaf...

nästa besök är den 5/6 & då ska vi lyssna på <3

RUL blir någon gång i början av Juli.

tack för mej

• Trollungarnasmamma
    we wish for a baby skrev 2010-05-12 16:10:34 följande:
    Haha ja vilken grej om man skulle föda dom påklädda, jag har oxå konstiga drömmar, & precis som du majorima så handlar de om otrohet.Vilket jag heller aldrig skulle kunna vara, jag har de så bra med min man att jag är avundsjuk på mig själv hahaMin mamma rycktes plötsligt bort från oss för en vecka sedan, så min senaste vecka vill jag inte uppleva igen någonsin.Fruktansvärt att behöva forlora sin mamma när man precis fått beskedet om att man är gravid, men jag hade berättat för henne att vi lyckats nu 6 äntligen ska bli föräldrar. Eftersom vi har lyckats via IVF så har jag & min man valt att låta våra familjer få vara med oss under hela behandlingen! Hon dog förra tisdagen kl 11.05 & 15:45 samma dag hade vi tid för vårt första vul för att få se de lilla livet & se hjärtat ticka!De som skulle vara en av lyckligaste dagarna i mitt liv... blev istället så sorgsen & tragisk.Jag bet ihop & åkte på vul:et, men vår lille var lurig och låg så till att vi inte kunde se de vi ville, så den 17/5 har vi vår andra tid & jag hoppas så att vi får se mer då, jag behöver den bekräftelsen nu kännner jag, sen den 20:e samma vecka begravs min mamma. Jag bor 50 mil från min födelse ort & från min resterande familj så jag åker nog redan den 19:e eller 18:eMin mamma led av sjukdomen parkinson plus & en elak stroke som även ställde till de för henne, så pga av mina anlag för blod proppar behöver jag även ta sprtutor varje dag själv hemma fram till förlossning, vilket känns lite deppigt.men de är ju för en god sak skull, så de är bara att bita i hop.Hade de inte varit för min underbara man som stöttar & hjälper mig så vet jag inte hur jag skulle orka!Jag är så oerhört lessen & förtvivlad men samtidigt så oherhört lycklig att vi 2 nu äntligen ska bli 3.De är svåra känslor att hantera, sen har man ju alla bonuskänslor som spökar pga av graviditeten.SHIT vad långt detta blev...sorry!Vill bara säga att jag är så glad att jag hittat er här, för ni är ett så underbart gäng mammor/blivande mammor. De är med ett leende på läpparna som man sitter & läser era inlägg....Ni sprider värme & glädje!TACK!
    Usch gumman vad jobbigt, allt på samma gång!
    Men som sagt hon vet att du är lycklig med din man & att ni ska få ett mirakel, nu kan hon sova gott.
    Det kommer gå så bra för er trots den dåliga starten. {#lang_emotions_flower}

Själv känner jag sorg, vet ej för vad, känns som det är nått ivägen för att jag ska vara glad.....
  • Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-05-12 21:18:20 följande:
    Hemskt o inte få behålla sitt pyre där inne....vet hur hemskt det e så e jätte ledsen för eran skull!!We wish for a baby:Att sin mamma går bort e ju oxå grymt! Fy...e ju alltid något speciellt att ens mamma ska få vara med under graviditeten och allt där till! Men hon kikar nog ner där uppifrån på er o håller koll på er Massor med styrkekramar måste kännas som om hela världen rasar,väldigt mycket blandade känslor!!Här e de väl rätt bra,fick så där ont i magen i morse,denna gången blev ja inte lika rädd som tur va! Och förstår verkligen att de e tarmarna nu! uppsvälld som en tok o gasig,ahahaha! Måste nog börja äta fibrer o annat skit,hehe!Ni som har berättat för era föräldrar m,m!Hur berättade ni?? och hur långt gågna va ni dåe??E sjukt nervös när de e dax o berätta för jobbet,så de kommer få veta sist, rykten el att de verkligen,verkligen syns sen,haha!Inte för att de inte skulle gilla att jag var gravid,utan mer att man inte ska få jobba kvar där sen efter sommaren...gah!!! vem vill anställa en höggravid kvinna inom vården?? hehe!
    För de närmsta berättade vi typ samma vecka.

De på jobbet vet inte om det ännu, ele jo vissa. Jobbar oxå inom vården & eftersom jag mått så dåligt innan var jag tvungen att berätta för endel jag jobbar med + att en patient hade bältros & då ska inte gravida jobba med dem.

Känner med samma med jobb som du...vem vill anställa mej?? {#lang_emotions_tongue_out}
    Ellans skrev 2010-05-12 20:12:29 följande:
    Jag verkar inte vara ensam med att ha konstiga drömmar. Drömmer också sånna saker som att vara otrogen eller bara en massa jätte knasigt som inte har någonting med de verkliga livet att göra! Jag skulle heller aldrig i hela mitt liv kunna tänka mig att vara med någon annan. Har hittat den perfekta och vi har det hur bra som helst!!Jag tror jag börjar på komma på knep för mitt illamående nu. ÄTA ÄTA ÄTA! Det första jag gör på morgonen är att äta, sen måste jag äta flera ggr i timmen. Vilket är jätte jobbigt när man jobbar i butik och många ggr är ensam och inte kan springa in och äta på något. Springer omkring med ett paket kex i väskan. Haha. Jag är så konstant super hungrig!!Någon mer? :)
    Hahaha jag e likadan, mitt illamående har släppt, men måste typ äta hela tiden ändå!
  • Trollungarnasmamma
    Licebe skrev 2010-05-12 21:36:40 följande:
    Vi köpte handdukar där det stod mormor, morfar, farmor och farfar på och slog in dom.Kul att se deras uttryck när dom förstod=)Och så har jag sån tur att ha både en gamelfarmor och gamelmormor, som är pigga och fräscha.Och gamelmomma står jag nära och jag vill att vårat barn ska heta som gamelmoffa om det blir en kille.Och hon blev så glad över att hon ska få ett barnsbarnsbarnsbarn=)
    Ja det är så häftigt med dessa generationer, själv har vi båda gammelfarmor kvar men den ena är lite fräschare än andra gammelmormor/morfar på sambons sida, de är oxå rätt pigga
Svar på tråden December Bebis 2010 :)