• MFJG

December Bebis 2010 :)

Krya på er alla sjuklingar!

Här har vi en som har sammandragningar så fort hon anstränger sig minsta lilla. (Och det gör man om man har en huligan på 19 månader som vill vara överallt och ingenstans)..Har en del stickningar fortfarande också...

Jag gjorde en gipsmage med Wincent och kommer göra en med Minibus också. Ska använda mig av samma tjejkompis och mannen får filma / assistera som sist =)

Jag funderar på att gå loss och göra en hutlöst smarrig kladdkaka idag. Men vet inte om vågen är så glad för det beslutet som min mage ;) 

• MFJG

Hur vet man att sammandragningarna inte påverkar tappen? Jag kommer inte riktigt ihåg om jag hade såhär mycket sist och om jag hade denna värken i ryggen..

• MFJG
    Stefanie skrev 2010-08-01 19:50:24 följande:
    Man måste känna på tappen, men det ska du INTE göra själv. 

Prata med din barnmorska om sammandragningarna och säg att du gärna skulle vilja att man kollar att du inte öppnat dig. Du kan nog behöva be om det.

Om sammandragningarna är många, gör ont eller inte avtar vid vila kommer du säkert att få lämna urinprov så att de kan kolla att du inte har en urinvägsinfektion vilket verkar vara en av de vanligaste orsakerna till prematura sammandragningar (för tidiga).

Om tappen ser bra ut med sammandragningarna fortsätter och är intensiva utan förklaring kan man behöva kolla igen efter ett tag, för tappen kan tydligen ändras snabbt.

Jag ligger nu hemma i sängläge efter att ha tillbringat en natt på sjukhus under observation pga just prematura sammandragningar. Jag har haft en urinvägsinfektion och vi hoppas lite på att det är den som inte läkte ut av medicinen för att få en förklaring till alla sammandragningar jag har nu trots att jag ligger och vilar och inte anstränger mig det minsta. Får se i början av veckan. 
    Jag har precis avslutat en 10 dagars kur med Furadantin. Jag hade mycket sd när jag väntade sonen men kommer inte ihåg att det var såhär mycket och tidigt..Jag undviker att känna på mig själv. Kan ju inget om det där, så det är onödigt att pilla.

GBS har jag. Det hade jag sist också. Det upptäckte jag just pga onda sd och då fick jag åka in till förlossningen. Men då var jag som sagt förbi vecka 22 iaf..

Jag får nog prata med BM när jag är där och lämnar urinprov på tisdag. 
  • MFJG

Moma - Krya på dig! Säm bort dig! Bädda ner dig, känn dig ynklig och tyck synd! Det får man lov!!

Jag ska till läkaren om 2 tim pga sd. Haft regelbundna hela morgonen + molvärk i rygg o diarré (sorry för info)..Hoppas allt är ok.. 

• MFJG

Tappen opåverkad. Så det är skönt. Men mina sd är där och enligt läkaren kommer jag nog ha det såhär..

• MFJG
    ondar skrev 2010-08-03 04:16:32 följande:
    Har någon mer stora problem med hungern? Jag vet inte hur jag ska lösa det här för jag får inte sova längre. Har alltid haft enormt stor aptit även fast jag aldrig blir överviktig av någon konstig anledning men nu börjar det gå med överdrift sen bebis flyttade in.

Igår 22:00 åt jag en stor portion med korvstroganoff, ris och bönor plus en stor tallrik med startflingor och fil och sen gick jag och la mig för att sedan vakna klockan tre-vrålhungrig.
    Så ingen mer sömn för mig inatt och börjar jobba klockan sju. Inte första gången det här händer och jag blir ju såklart helt slut på jobbet sen:(.

Såå, finns det något sätt att lösa det på? Nåt speciellt att vräka i sig som sista mål kanske?
    Har jag väl vaknat och måste äta så somnar jag inte om sen tyvärr.
    Jag äter också på natten. Men inte en sån måltid innan läggdags ;) Kanske därför du blir så hungrig. Har du testat att istället äta knäckebröd eller mackor innan du lägger dig? ;)

• MFJG

Hej allihopa!
    Hoppas ni mår bra/ok/bättre!? Själv är det samma status.
    Dock med en ökad aptit. Hungrig som en varg=)

• MFJG

NHjärtaD - Hur har det gått? Har du ringt och åk in? Jag känner så med dig. Jag vaknar också med sd och har mycket molvärk. Kolla upp det tycker jag!

• MFJG

NhjärtaD - Ok! Skönt att slutat!

Jag dör av nervositet..Imorgon smäller det! GAH! 

• MFJG

jag tog precis mitt körkort 14.15 hade jag beviset i min hand!
    nu ska det hyras en bil =) 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)