Inlägg från: malinsmurfan |Visa alla inlägg
  • malinsmurfan

December Bebis 2010 :)

idag skriver jag innan jag läser ifatt sen i fredags, vill ju hinna fråga Er detta:

Igår var jag på TUL och vändningdsförsök, läkaren sa att det gick lätt att vända bebben (kändes inte så, men jag förstår vad hon menar .-)) och det var väl just det som var problemet, att det gick lätt, för 2 timmar senare hade hon vänt tillbaka.
    Idag har jag varit på bäckenmätning, men jag är rädd att föda i säte, har nån här gjort eller tror att det kan bli så?

På tisdag ska vi tillbaka till förlossningen för ett nytt vändningsförsök, om det fortfarande behövs såklart, i så fall ville de spränga hinnorna när huvet är neråt, Varför i hela friden säger de spränga?? låter sådär,
    så då startar kanske allt på tisdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gulp, hjälp, ghaaaaaaaaa, svälj, pirr ja himmel och pannkaka vad pirrig jag blev.........
    har nån av er blivit igångsatt genom hinnsprängning?

Bf 20dec

• malinsmurfan
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 13:59:20 följande:
    Nopp inte jag men jag hoppas det går super bra för dig iaf
    Förstår dig gumman ..
    På tisdag kanske du ligger där med värkar
    Jag har BF 21 dec men jag får min pojk på onsdag nästa vecka gjorde Tul igår

Till mig sa överläkaren ta hål i hinnan så vattnet skulle gå hahaha jag bara nopp inte rör du mig där hahaha
      fick panik redan jag hörde detta

Vad sa de på erat Tul? Ska de sätta igång dig? De uppskattade våran bebbes vikt till lite drygt 3000g.  Mina 2 tidigare var stora men detta lät "normalt" eller vad jag ska säga....

Helt sjukt att jag kanske är mitt i förlossning på tisdag......måste få in det i huvudet bara.. 
    Ja jag fick lite panik med när de började prata om hinnsprängningen, fattar inte  riktigt, ska läkaren hålla fast bebben neråt och sen spränga hinnorna samtidigt??????? Antar att de spränger hinnorna en stund efter, blir lite mycket på en gång annars

Bf20dec

• malinsmurfan
    MFJG skrev 2010-12-02 09:04:08 följande:
    Vi färdknäppade igår. Jag hade molvärk och sd från mitten på dagen tills jag la mig vid 24. Men gissade på att det inte gjorde någon nytta. 

Nu slutar alla som äter frukost att läsa och äckelmagade likaså.

Toaletten idag. Torkar mig. HUJEDA mig vilken "snorloska" där var på pappret. Har antagligen hängt ut ur mig medans jag satt där (har blivit lite som en karl nu sista veckan gällande toalettbesöken) Helt klart slempropp tror jag.  Genomskinligt trådigt, gulgröna strimmor..

Så vårt sexande igår hade effekt. Det har faktiskt hänt de senaste gångerna vi "färdats"..;D För jag tror inte det är sperma (?). Liknade det inte alls. Idag var det MYCKET mer än det varit de senaste gångerna.  Vad tror ni? Sperma eller slemmis?
    låter absolut som slemmis!
  • malinsmurfan
    ensammamma skrev 2010-12-02 13:06:08 följande:

Hej!!

Igår kl 03,20 så föddes min son.

Stort grattis! Gick allt bra!??
  • malinsmurfan

vet någon här nån sida eller länk till profylaxandning eller annan andningsteknik?? Jag har aldrig gått kurs eller så, men insåg på vändningsförsöket i förrgår, när barnmorskan hjälpte mig andas, att det hjälpte oerhört........lite sent påtänkt, ja jag vet

• malinsmurfan
    Emelle skrev 2010-12-03 09:20:59 följande:
    Hej!!

Jävla bredbandsbolaget för ju så jag är utan internet stup i kvarten så jag struntar inte i er medvetet...

Ensammamma- Stort grattis!!

Moma- Jag lider ju av huvudvärk + illamående hela tiden. Panodil och vila och vatten var receptet från läkaren i måndags...

Jag var hos BM igår. Allt ser bra ut, fortfarande rörligt huvud men så kan det vara tills förlossningen iom att jag förr så många barn innann.
    Hinnsvepning om mindre än en vecka nu. *LÄNGTAR* Hoppas bara så innerligt att jag öppnat mig lite och att tappen är med på notterna så det gör någon nytta. Ska även få akupunktur nålar för att dra igång det, men är tveksam om det funkar...tror ni det??
    Jag är ju partisk i frågan men jag anser att kinesisk akupunktur fungerar att starta förlossning med, jag har behandlat flera med det och i kina använder det de på flera kliniker när igångsättning är beställt.
  • malinsmurfan

åh, jag är så pirrig, imorgon kanske de startar förlossningen. vi har tid på förlossningen 8.30 för vändningsförsök nr2, och de tar hål på hinnorna i så fall..........men om hon vänt sig själv gissar jag att vi får åka hem, pirr pirr

• malinsmurfan

det bidde ingen igångsättning eller vändningsförsök nr2, så bebben ligger snällt kvar, fast i tvärläge, ny tid för igångsättning är på tisdagGlad

• malinsmurfan
    Jaya skrev 2010-12-09 11:52:37 följande:
    Igår kväll 23.02 föddes lilla linnéa . 49 centimeter och 3310 gram. Skriver förlossningsberättelse när jag kommer hem. Men det var fantastiskt och vi mår bra alla tre.
    GRATTIS!Hjärta
  • malinsmurfan
    linasmama skrev 2010-12-08 18:20:55 följande:
    I söndags hade jag förvärkar precis som vanligt och när vi kom hem från McDonalds så fick jag en värk på parkeringen hemma och slappnade av och då blev det alldeles blött i trosorna, trodde jag kissade på mig men så kom det ännu mer, det bara forsade då var kl 16.30. Vi gick in och jag hade värkar hela tiden men inga som gjorde ont, det rann ännu mer vatten, bindor räckte inte på långa vägar.. Ringde till förlossningen som sa att jag skulle komma in när värkarna gjorde ondare.
    Vid halv sex började det göra riktigt ont  från nästan inget och jag började få jobbigt att andras genom värkarna som kom med ca två min mellan och höll i sig i en min. Åkte in strax efter sex, blev inskriven 18.30. Då gjorde mina värkar så ont att jag verkligen fick panik, de gick inte att andra genom. Det kom 3-4 st på rad utan att jag fick vila mellan. Sen började det trycka neråt och BM la mig i säng och skulle sätta elektod för att lyssna på hans hjärtljud men insåg att det var dax att krysta. Krystvärkarna var inte så starka att jag kände när de kom så BM fick hjälpa till att säga åt mig. Huvudet  var så stort att det fastnade lite men efter 4-5 krystvärkar var han ute, kl 18.57.

Fick sy ca 10 stygn men det var på tre olika ställen.. 

Här är han tre min gammal..

wow!!! grattis!
  • malinsmurfan
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-08 06:29:26 följande:
    Godmorgon flickor haha nu jävlar ska det hända saker idag !!! fack jag har oxå sovit som en prinsessa inte nervös en men tror inte min huvud inte har fattat ännu.
    Men snart så haha
    Tror inte jag kommerr att förstå när jag har en pojk som skriker kommer att bara gråta av LYCKA !!!
    Sak försöka komma hem torsdag-fredag beror på nu..
    Tänker på er! Hoppas ni mår bra!
  • malinsmurfan
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-09 16:15:13 följande:

Hello flickor igår kom elias till värden en underbar kille en ängel !
    v 37+6 kl 11.07 vikt 4150g och 51cm snittet var UNDERBAR helt wow !!
    Och jag är redan hemma klar och pigg haha som aldrig förr

SUPERGRATTIS{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}! {#emotions_dlg.flower}
  • malinsmurfan

Nu har jag äntligen haft ordentligt med sammandragningar Glad förstå vad lite kan göra en lycklig, min kropp funkar!!
    med de tidigare hade jag nästan inga innan, nu har jag endast haft enstaka....men sen halv4 i morse så har de kommit med 6-10min mellanrum.
    Det är inte på gång, men häftigt att känna dem!!! Jag har blivit ombedd att åka in till förlosningen tidigt, men vad är tidigt? Bebben ligger i tvärläge alt.säte så de vill ha min in i tid säger de, ....svårt att veta......men när de "riktiga" värkarna kommer så åker jag helt enkelt.....men det lär dröja!

• malinsmurfan

ledsen att jag skrev innan jag läste era inlägg, jag blev för ivrig.

ONDAR: Åh vad jag känner igen min i din frustation ang bebisens läge, de bud jag fått är att åka in tidigt, men det är inte så lätt.......och liggande om vattnet går.
    Jag hade inbokat igångsättning i tisdags kl.8 pga bebbens läge, en annan doktor jobbade då och undrade varför i hela friden jag skulle sättas igång, jag var ju omföderska, det är inga problem att föda säte då, menade hon. jag höll på att bryta ihop...........både för att de är olika bedsked, kl 16 fick vi åka hem, bara legat och väntat på att bli igångsatt.....nu i efterhand är det inte själva igångsättningen som e jobbig att de struntade i, utan just nonchalansen kring läget på bebben. Jag vill INTE föda säte.

Min slutsats så här några dagar senare är att jag åker hellre in en gång för mycket till förlossningen, än att invänta och bli mer orolig.

Skickar styrkekramar

• malinsmurfan

idag är jag i vecka 39, alltså BP/BF om en vecka....inte förrän nu har jag börjat tröttna lite på att va graid. Känt mig ensam om att inte vilja föda IGÅR!Glad
    Nu börjar jag tycka att bebben kan titta ut, men känner på mig att det  blir julhelgen. (VILL INTE, såklart)
    I tisdags när de skulle satt igång allt var inte tappen mogen, vi får se vad de säger imorgon, men jag tror inte på igångsättning då heller....bara känns så......men bebben får gärna lägga sig rätt...

• malinsmurfan
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-12 21:50:39 följande:

Ingen bebis i sikte och jag känner ingeting nu längre! Så godnatt nu ska ja sova! Lär ju bli sist kvar i denna tråden, alla som har BF efter mig får ju bebisar hejvilt!

Bättre lycka i morron, mm skulle inte tro så! BM besök i varje fall,ska bli spännande!

Stort varmt grattis! Så underbar att just detta är det sista inlägget jvi hittar!
  • malinsmurfan

Mötte grannen igår, som tyckte jag kunde vara på förlossningen istället för att gå hemma och drälla................han hängde upp ballonger för att dottern fyller 5 år, hon fyller på julafton men de har valt att göra på detta sätt med att hon får en egen dag.

Då frågade jag om lillebror, de har en liten grabb oxå, då hade de BF 20dec (som jag) men förlossningen startade på nyårsafton, han föddes 1 jan i år. vilken tuff vecka de har, med jul och 2 födelsedagar......puh.....

måste jag välja tar jag hellre lillebrors datum.Glad

• malinsmurfan

Undrar om jag blir igångsatt imorgon.......? Hade varit skönt att veta hur de tänker....det var ju bokat förra tisdagen, men efter en hel dag inställd på förlossningsstart så ändrade de sig....vågar inte tro något ang imorgon

Ligger bebben rätt så hittar de nog ingen orsak att starta......ligger den fel så säger de att de vill vända rätt och sen ta hål på hinnorna alt använda gelé, men det blev aldrig av i tisdags, berodde på att det var en en läkare som absolut inte gillade vändningsförsök
    jag själv kan tycka att omogen tapp var ett bra argument att avvakta.......vet inte vad jag ska tro om imorgon----frustation!!!!!!!!!!

• malinsmurfan

ingen bebbe idag heller......................hade tid på förlossningen kl 8 idag för vändningsförsök och igångsättning, men det bidde inget denna gången heller.......förra veckan var det planerat första gången, så NU erkänner jag, JAG ÄR LESS; SKITLESS!!!
    Jag har inte hunnit tröttna på graviditeten tidigare, trots smärtor m.m men nu e det skit....fått en ny tid om en vecka, men då tänker inta jag åka dit, då e jag redan hemma med bebis hade jag tänkt.
    Tappen var fortfarande omogen, så jag förstår beslutet, och hjärnan fattar att det är bäst så, men känslorna rinner över nu................................

min man e ju bra knasig med, alla de 3 gånger vi varit på förlossningen nu, för vändning och ev igångsättn., så har han stensomnat i gungstolen, jag sa "visst, sov du bara, men du skulle bara våga somna sen när det är igång", men smart att passa på nu innan.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)