December Bebis 2010 :)
Hoppas att allt går bra
Om jag har turen på min sida idag så kanske. Jag säger bara kanske.. Kom ihåg det!
Har sovit oroligt inatt för att sen vakna upp före klockan 8 i morse av att det gjorde ont och stråla ut i ljumskarna.
Så nu har jag klockat och haft ungefär 10 min mellan varje. Och så här har jag aldrig känt förut.
Det är ju iaf ett positivt tecken!
En liten kortis..
Vet inte när det blir nästa gång!
Nu ligger dom och varierar från 5-7min i mellan.
Värkarna har varit igång sen före åtta i morse och har aldrig avtagit.
Hoppas, hoppas!
Det är ju ändå BF+4 för mig idag!
Så snart blir det nog ett samtal till förlossningen.
Men först ska jag få i mig lite mat 
Hej allihopa och GRATTIS till alla nya bebisar 
Har varit en dålig människa och inte uppdaterat något nytt om vad som har hänt i mitt liv men jag har inte hunnit.
Eller jag har inte tagit mig för att slå igång datorn. Har fullt upp med att bara mysa.
Vi fick en liten flicka som ska heta Tove den 19/12. Hon vägde 3575g och var 52cm lång. Helt underbar är hon.
Ska berätta lite mer om förlossningen senare hade jag tänkt.
Skulle mest bara tala om att jag lever och mår 
Jag tycker också att det här med ammning är jätte svårt..
Känns som att så fort jag lägger henne vid bröstet så börjar hon skrika. Tar jag henne därifrån blir hon nöjd.
Jag använder ammningsnapp för hon får inte grepp.
Imorgon kommer dom från BVC och gör hembesök och det känns riktigt skönt. Har så många frågor som bubblar i mitt huvud.
Sen så sover hon jätte mycket. Jag måste väcka henne för att amma och få ihop över 6ggr per dag.
Det är inte lätt..
Hur har ni det andra med amning? Funkar den bra för er eller ger ni ersättning också?
Jag ammar på dagen för att sen på kvällen märker jag att Tove blir mindre nöjd. Det verkar som hon inte blir mätt. Det känns jätte konstigt att behöva ge ersättning men hon blir nöjd och sover mycket bättre så under natten får hon ersättning.
Men får ändå en känsla i kroppen som säger att jag misslyckas. Fast egentligen är det ju inte mitt fel att jag inte har tillräckligt med mat..
Efter en timmes promenad så har jag nog äntligen tagit ett beslut om amningen..
Tror jag iaf!
Vissa gånger flyter det på jätte bra och är inte alls nåt problem. Ja förutom att man måste ge henne lite ersättning efteråt så att hon ska bli helt nöjd.
Sen andra gånger så slutar det med att jag grinar och att hon är jätte jätte arg.
Jag vet att jag inte har så att hon blir riktigt mätt utan att ersättning behövs. Så dom gångerna hon är arg och inte vill suga får hon ersättning och det funkar bra.
Men jag vill så gärna vara duktig och amma. Alla runt omkring en pratar om hur bra det är att amma och dom får i sig så mycket viktigt.
Men ska man behöva att må dåligt över att det inte funkar?
Det är verkligen ett stressmoment..
Så efter min promenad så kom jag fram till att jag börjar med att amma, funkar inte det blir det ersättning.
Men varför känns det som ett misslyckande?
Var på BVC igår med Tove. Nu väger hon 4090g och är 54,5cm lång. Hon hade gått upp 290g på en vecka.
Det känns skönt! Är så orolig varje gång hon ska vägas.
Sen så mår jag så otroligt mycket bättre nu då jag ger henne mer ersättning och slipper bråka med amningen.
Och på nåt konstigt sätt så funkar amningen mycket bättre om jag ger henne ersättning först och ammar efter.
Det är som att hon är alldeles för hungrig. Så det kanske är därför hon har skrikit så mycket då vi ska amma. Men nu har jag inte haft några tårar på flera dagar 
Jag vägde mig också igår. Har gått ner 12 av 22 kilo. Så nu är det bara 10 kilo kvar till matchvikt.
Bara jag blir kvitt förkylningen så ska jag fortsätta med mina barnvagnspromenader.