Inlägg från: Anairda |Visa alla inlägg
  • Anairda

December Bebis 2010 :)

när blir de befriade av detta eviga pruttandet eller snarare när bemästrar de pruttandet utan smärta? min lilla vaknade nu o gav ifrån en prutt sen la jag henne i babysittern o i med nappen (visade hungertecken men jag anade gaser) och vips kom det en orkester av pruttar o nu somnade hon igen. Synd att det ska vara såhär! :(

• Anairda
    delifi2 skrev 2011-02-08 13:52:30 följande:
    ni som har pruttiga barn.
    Windi!!! hon pruttat som bara den av det så det rek jag
    Har testat funkar inte här :( jag gör rätt masserar innan o allt men icke
  • Anairda
    delifi2 skrev 2011-02-08 14:47:55 följande:
    usch vad jobbigt för liten. antar att du provat allt som det innebär när de skriker.
    Japp mer eller mindre bara akupunktur kvar!
  • Anairda

måste fråga alla när era bajsar är det vita prickar i bajset? Ni som inte har kolikbarn :)

• Anairda
    Lmks0910 skrev 2011-02-09 14:47:55 följande:
    aha det hade jag ingen aning om, det där med kräkor och bajset! Han har bajsat helt grönt i några veckor, trodde det berodde på ersättningen! Idag har han redan bajsat 4 gånger!! annars bajsar han knappt 1 gång. Och det gröna är borta och nu är det gult med prickar i ? Han är mkt lugnare och har sovit i princip hela dagen, bara vaknat för att bajsa och äta ungefär. Hur skönt som helst!
    Vad hade du för ersättning? eller du amma? Min har oxå prickar i men inte vita (hon bajsar alltid gult)? Och hon bajsar varannan måltid :) dvs mellan 5-6 gånger per dygn. Så hon har inga problem med det utan gaserna är det som gör ont. Dessutom kolikbarn tömmer tarmen ofta vilket stämmer på henne :) Annars har jag bara hört att ersättningsbarn endast bajsar 1 gång om dagen eller varannan dag. Vilket inte stämmer in på min tös. Idag har hon mått bättre iaf sovit nu på em 2 1/2h o sen ätit och sover nu igen men tror bara detta är en engångsföreteelse men jag passar på och vilar! :) Skönt att slippa vagga henne i babysittern ett tag iaf hehehe
  • Anairda
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-09 16:48:11 följande:

2 månadskontroll idag allt gick fint fint elias är 5500g och är 61cm lång
    Han ligger mäst åt höger med huvudet och han måste vara mer på vänster sida.
    Än är det okej med huvudet men man ser att han vill åt höger hela tiden.
    Så det måste vi vara mer och mer på att träna honom fast jag försöker göra allt men ,men ..
    Allt gick bra annars.
    Nästa gång ska vi prata om smakisar

min vill oxå med huvudet åt höger ska på läkarkontroll den 15e ska prata med doktorn då. Försöker vänta åt vänster men hon vill inte så gärna. Får se vad hon väger då du frågade hur stor hon var vet inte om jag svara.. förra måndagen vart hon 5320 och 57 cm. tror hon kommer vara närmare 6 kilo den 15 :)
  • Anairda

ge flaska på vänster sida det gör jag o sen när jag har henne ibabysitter så vänder jag henne så att när hon tittar på mig så måste hon vända sig åt vänster :) små exempel men kanske funkar!

min lilla har sovit nu sen 12 med 1 matpaus jag kommer INTE få sova inatt säger jag bara :( O jag kan inte sova nu e inte trött fick bra sömn inatt :( suck!

• Anairda

gick in o vända henne nu så hon har huvudet åt vänster  :) får ser hur länge innan hon vänder hahaha

• Anairda

Inte sovit mycket alls här heller :( pappan tog hand om lillan o la henne i spjälsängen vet inte när men jah gick o la mig 12. Sen vaknade hon 2 och åt sen somnade hon på mage och jag sov sen upp kl 4 o efter det kunde hon inte somna ont i magen fes och åt nu vid 7 sen skrek hon mest :( så jobbigt när hon har ont i magen o inte kommer till ro måste vagga henne konstant för att hon ska få lite sammanhängande sömn :(

• Anairda
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-11 08:31:40 följande:
    Men lilla flickan då hoppas han sover en lite längre pass idag och att du får ocskå sova lite.
    Hur är det med hennes gaser idag ?

Elias hade gaser igår och idag och var lessen men han hade oxå feber och då blir han lessen kille.
    hon har väldigt ont idag kan inte sluta vagga för då börjar hon gråta o skrika :( ingen bra dag för henne idag :(

Hoppas Elias mår bättre snart! Om jag var du hade jag tagit honom till dr.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)