• ondar

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-12-05 16:04:03 följande:
    Till viss del. Sen tror jag faktiskt ALDRIG att en man kan sätta sig in i alla hormon påslag, irritation, trötthet, sömnsvårigheter osv en graviditet innebär.
    Att sen ha en jävla morsa som smäller på med bra kommentarer gör ju männen...ännu smidigare!
    Blä!
    NhjärtaD skrev 2010-12-05 15:24:50 följande 

Håller tummarna för dej att du får som du vill, det fick juh jag så hoppas du med får det!!
    Nä det har du definitivt rätt i! Båda sakerna:).
    Sen kom det fram häromdagen att hans mamma hade både lustgas, ryggmärgsbedövning och två sprutor i underlivet- det PLUS det faktum att det är trettio år sen hon födde barn tycker jag borde säga rätt tydligt att hon kanske inte minns precis hur det kändes. Och jag försöker få honom att förstå hur indivduellt det är osv men han lyssnar hellre på henne. O upprepar hela tiden att hon minsann var ute o rökte en o en halv timma efter sin förlossning och det tog minsann bara tre timmar så det kan ju inte va så farligt osv osv. 

Nämnde att en kompis låg med värkar i nästan två dygn och han undrade då hur hon gjorde med sömnen, försökte förklara att man nog inte direkt sover när man har kraftiga värkar. Då frågade han vart pappan får gå å lägga sig. Så han ska tydligen lämna mig om han blir trött...
    Känns ju jättebra- inte Obestämd . Förhoppningsvis kanske män överlag fattar liiite mer bara de är med och ser att det faktiskt gör ont.

Nu låter han helt plötsligt som värsta svinet, och det är han verkligen inte:). Bara lite självupptagen kanske:).
  • ondar
    Cissi7006 skrev 2010-12-05 16:22:55 följande:
    Alla förlossningar är unika och smärtupplevelser kan inte jämföras.

I Lund finns nerfällbara sängar i förlossningsrummet där pappan kan sova en stund om det blir långdraget. Ibland kan det ju faktiskt ta flera dygn och då brukar mamman få morfin för att kunna sova.
    Precis!!

Tack för upplysningen:), då kan ja hälsa honom det ifall det skulle komma på tal igen {#emotions_dlg.flower}
  • ondar

Imorrn är beräknat datum för bebis att komma:D. Så från och med imorrn börjar jag räkna ner, jag tippar fortfarande på 20december Tungan ute. Känns mest positivt för kommer den innan så blir man ju inte annat än glatt överraskad:)

Mama Jessie skrev 2010-12-05 22:38:51 följande:
    Hejsan tjejer!

Har följt er här ett tag men inte skrivit. Tänkte man kunde muntra upp er som tror att bebisen aldrig ska komma ut:)
    Själv var jag beräknad den 17/12 (första barnet) och inte haft några som helst känningar, men den 1/12 kl 4 på morgonen vaknade jag av att vattnet forsade, 2 timmar senare började värkarna, öppen 4-5cm vid 10. Sen började det hända grejer och när jag 1,5 timmar senare verkligen ville ha epidural var det för sent, var så gott som helt öppen (inte konstigt man hade ont.), 12.54 var lilla anton ute :). Var en omtumlande dagGlad

Man behöver alltså inte ha några förvärkar eller slemproppar som lossnar, bebisen kan ploppa ut när man minst anar det Skrattande

Trodde även att jag skulle få en normalstor bebis men ut kom en klump på 3945 g 52 cm och då föddes han i v 37+4, är tacksam att han valde att inte gå tiden ut eller överGlad

Håller tummarna för att era bebisar kommer snart!
    GRATTIS!:)
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-06 09:41:58 följande:
    Ja flickor jag har sovit lite nu e uppe igen med huvudvärk som inte vill släppa = stress och massa massa tänkande jag kommer inte klara av detta jag kommer snart hamna på sjukhuset och få hjälp.
    E så rädd så nervös och sen svärmor på axeln
    Typist!!
    Om 2 dagar ja herregud !!
    Imorgon narkosläkaren kl 09.00 fy fan nu närmar man sig sanningen.
    Vilken skitstövel hon är som stressar dig så här när du faktiskt har nog att tänka på. Kan du inte försöka förklara det för henne? Att du är nervös inför det här som väntar och att det _därför_ känns jobbigt att även behöva tänka på att hon ska vara med, eller  det kanske hon har fått förklarat för sig?
    Jag förstår inte varför inte folk bara kan vänta tills föräldrarna säger okej istället för att tränga sig på. *styrkekram*. Snart har du världens finaste pojk hos dig iaf Hjärta. Jag hoppas allt känns mycket bättre när ni väl är där!
  • ondar

Jag har en fråga!
    Om man ska sova borta säg tex två nätter med en enmånaders, behöver man ta med resesäng då eller kan den sova i vagnen? Tänker på rygg och sånt...

Planerar att eventuellt resa ner till skåne i mitten på januari med Liten o vovven om vi e pigga för att hälsa på en vän o funderar på hur mycket packning man ska ta med:P.

• ondar
    LillSnurr82 skrev 2010-12-06 12:34:59 följande:
    Godmorgon tjejer! (ja jag är en tjej som kan sova länge på morgonen men sover dåligt på själva natten)

Ser att det kanske är på gång för en del med hinnsvepningar osv..

Själv så har jag vart vaken i natt av onda men oregelbundna förvärkar.
    Sen i morse när jag gick upp och satte mig på toa så kom det massa blodiga flytningar.. Kan det vara en början tro?? Ska man bli orolig eller är det normalt??
    va de slemmiga eller var det mest blod i dem? säger de inte att man helst ska ringa in o rådfråga hos förlossningen om det kommer blod? De ger nog bättre svar {#emotions_dlg.flower}
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-12-06 12:46:11 följande:
    Ondar: så länge det är en vagn som är platt så är det inga problem :)
    Tack för infon:).
     Ja det e bebisens vanliga liggvagn isf jag tar med- endast. Skönt, då slipper man ju kånka på den där resesängen också:).
  • ondar
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-07 13:23:07 följande:
    Alla som har BF den 7 Dec har redan fått här i tråden
    Nähä;). Jag råkar bara inte stå med på bflistan men jag har BF idag;D
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-07 14:20:22 följande:
    Juste andra underbara regler haha i sverige när amadeus kom ut gick man ut och klädde och vägde och jag låg upp uppvaket ca 3-4 timmar och kom ner på BB
    Men här när elias kommer ut så blir han bytt och vägd och torkad i samma rum som jag och sen sitter sambon med elias med MIG till man tar mig ner till BB med sambon och elias
    UNDERBART !!!!
    Å va härligt Hjärta. Tänk imorrn vid den här tiden håller du honom i din famn:) äntligen!
  • ondar
    AnnaCL skrev 2010-12-07 14:44:44 följande:
    Ja grattis till alla bebisar som titat uit och lycka till , till alla er som är på gång nu.

Jag är så sjukt trött, har legat i sängen tills nu! Jag är chockad. Har inte haft tid för det innan då jag jobbat. KÄnns som om jag kan sova hur mycket som helst. Mycket som i början av graviditeten. K´änns lyxigt att få vila!
    Du förtjänar verkligen att få vila så som du stått i under graviditeten, är verkligen imponerad av dig {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)