Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Haligh skrev 2011-02-01 10:03:42 följande:
    Åh underbara Monifom! Fattar inte varför vi inte provade tidigare! En lugn kväll igår, sov från 23 till 5 och somnade direkt i sin säng, sen sov hon ända till 9!!! Jag nästan hjulade upp ur sängen av glädje över att få sova så många timmar!
    Va härligt för erSolig
    GRATTIS
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-02-01 10:55:25 följande:
    Jag känner typ samma lycka som haligh, fast över babysemp istället! Elliot sov 00-6 och sen 6.30 till nu. Jag känner mig pigg(!) för första gången sen han kom utan att min sambo tagit natten. Känns väl lite väl osannolikt att det blev så för första gången denna natten just när vi testade en annan ersättning. Har mamma smurfen att tacka!

Linasmamma: jag får också magknip av bebisskrik! :(
    Va härligt att det blev samma för dig, som det blev för ossSkrattande
    Nu har jag OMVÄNT problem*S*
    Hon somna kl 22 igår, och vakna.....kl10!!!!

FÅR så små som 6.5 veckors SOVA så mycke...eller e jag bara nojjig?
    hon åt rejält med mat nu 150+ 60 ml, så borde va oki, pigg å allert som hon är*ler* 
  • mamma smurfen

NÖJDA MAMMOR = NÖJDA SMÅTTINGAR Solig

Nee, verkar ju som hon mår bra, trotts att hon sovit så länge*ler*
    Just nu ligger hon på Ikeas baby lekmatta å låter...nöjd *S* 

• mamma smurfen
    NhjärtaD skrev 2011-02-01 14:45:19 följande:
    hahahha ja i tonåren
    Ja antagligen.....tur att storebröderna då är i 25 -års åldrarna, så då får DOM jaga henne*ler*
    Medans jag sitter hemma å spelar Bingo lottoSkrattande 
  • mamma smurfen
    wildahallon skrev 2011-02-01 15:57:08 följande:
    Jag har inte en bebis som sover bra..:(
    han sover högst 2 timmar åt gången, och gnäller och grinar och måste matas varannan timme.
    han kan äta 150 ml, 4 gånger per natt!!! Är inte det mycket? ;).
    Dock verkar han inte ha ont i magen alls, utan är bara pigg och blir arg när jag försöker få honom att sova :p
    vi har provat både sempers och nan.. han sover i egen säng, för när han sover hos oss vaknar han varje gång jaf rör mig...

kvinnor, ge mig tips!
    jadu....

Hur sover han på dagtid? Lika lite eller mer sammanhållen sömn? 
  • mamma smurfen
    wildahallon skrev 2011-02-01 16:08:56 följande:
    Han sover många gånger men högst en kvart åt gången. tror han inte får nån ro på dagarna :/
    Va jobbigt för er, å speciellt för honom själv...

Vet inte vad det kan bero på,
    som NhjärtaD skriver, så har (numera) alla mina barn sovit bra.

har du testat med att låta han sova i baby sittern i köket när diskmaskinen går?
    Den söver Ellie på 10 min, å somnar hon inte så blir hon iaf "nöjd" å bara ÄR...
    låter väl som min mage när hon låg där*S*
  • mamma smurfen
    Karttikeya skrev 2011-02-01 16:06:17 följande:
    Blir man sugen på att testa semper med ju....... Fast det verkar som att lille Tim blivit bättre.. Sov som sagt nästan hela dagen igår och har sovit mycket idag också. I natt sov han 23-3, sen 3.30 till 5.45 sen 6.30 till 9 ungefär.. Mer än 3,5 timmar går det inte mellan målen Tungan ute Ska testa minifom när vi utvärderat sempers magdroppar, ifall det inte blir jättemycket bättre av dessa alltså. Magknipet är väl det som verkar störa honom lite, men han skriker ju inte alls lika mycket som bara för några dagar sedan. Av sempers magdroppar kan dom bli värre dom 2 första dagarna och det är tredje dagen för oss idag och han är bara bättre, men det kan dröja upp till en vecka innan man bör utvärdera. Ångesten börjar släppa lite, men vågar ju inte slappna av helt..
    Håller tummarna för att det bara blir bättre å bättre

Vi började oxå bara med sempers magdroppar,
    men nu använder vi miifoam oxå...
    ger 14 droppar vid alla mål, och det verkar hjälpa till det med, för nu rapar hon lättare,
    å pruttar som en hel karlSkrattande 

Så summa summarum på nöjd bebis HÄR hemma är: magdroppar, minifoam å Baby Semp 1 
  • mamma smurfen
    wildahallon skrev 2011-02-01 16:23:21 följande:
    Har provat ha han i vagnen, men det funkar sämre än spjälsängen.
    Han sover på mig ibland, men lika då - högst en kvart.

Vi har ingen diskmaskin,  hehe! Men tvättmaskin också funkar? ;)

Är väl bara "stå ut" och hoppas det blir bättre. Men man vill ju gärna prova det mesta..
    går under utan min sömn.. :P
    *S* har inte testat tvättmaskinen,
    men prova vetja...ALLT e tillåtet i kampen för NÖJD bebis å SÖMN
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-02-02 04:33:23 följande:
    Vet inte om det bara var jäkligt tur igår natt eller otur inatt, för det första hade Elliot en kolikperiod hela kvällen igår, mer eller mindre från 20-02. Sambon var pigg så jag fick gå och lägga mig. Sen vaknade Elliot fyra och ville ha mat. Vet inte vad jag ska tro. Tänker använda upp det nan-paketet vi har och sen får vi se. Vill testa nan ha men har inte hittat det hittills.
    Skit oxå Moma......

• mamma smurfen

Var på extra kontroll på sahlgrenska igår, ang min totala sfikterruptur...

Verkar som att allt läker som det ska, och jag har hittat knipet, men är fortfarande svag i bäckenbotten muskulaturen...fick med ett träningsschema hem...Glad

Frågade henne om min känsla av att vara "trängre", och att mina innre blygläppar vart mindre nu än innan...
    då sa hon att  "dom KAN ju ha sytt ihop FÖR MYCKET" Förvånad men att hon inte kunde bedömma det utan att jag ska kolla det med min BM på den vanliga efterkontrollen, jag ska proppsa på att få bli undersökt vaginaltObestämd bara för att få ärret undersökt från insidan oxå....( HATAR att ligga uppfläkt i gyn-stol...)

Ang sex så, NEJ.. den aktiviteten finns inte ens på kartan än, vet inte NÄR jag ska "våga" mig på det, som det känns nu så stramar det en hel del, å känns "torrt" ....
    Så här myser vi, fast utan just själva penetreringen...funkar bra det med, men visst längtar jag till den dagen vi kan "gå hela vägen".... 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)