Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-09-12 21:04:55 följande:
    När jag kollade min sist tapp var jag i vecka 19 tror jag. Då var den 37 mm och det tyckte läkaren var bra.  Konstigt att vi fick så olika besked tycker jag. Med mig behövde man i och för sig inte diskutera sjukskrivning eftersom att jag inte jobbade då...

Hoppas att den inte blivit kortare, ska hålla tummarna för dig!

Jag ska se till att få kolla igen den här veckan, vill veta att allt är okej innan jag åker iväg nästa vecka. Först jobb på Åland och sedan weekend i Prag. Har haft mycket sammandragningar senaste tiden och det kan ju förändras snabbt...
    Oj härligt
    delifi2 skrev 2010-09-12 22:28:37 följande:
    Det är ju bara skönt, tänk att snart så är det dax för oss att ha våra bebisar i famnen.
    Tycker det är tur ni finns för då tycker jag tiden går fortare :)
    Jag håller oxå med dej
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-09-13 00:21:27 följande:
    är det¨nån som känner när bebisen sparkar att det sparkar på ett annat sätt?
    ska föröska förklara.

förut kändes sparkana mer "mjuka" precis som det tar emot att sparka hårt, ni vet att i vatten så tar det emot lixom man kan inte få full kraft.
    Nu känns det lixom "tomt" när h*n sparkar och gör skitont. den får mer kraft lixom

Som vanligt glömmer man ju bort sist när man var gravid hur det kändes
    Jag kan känna bebis jätte väl om jag håller på magen, nästan så jag kan ta tag i den lilla lilla foten, precis som det inte är nått mer emellan mej & bebis mer än min hud....
    Stefanie skrev 2010-09-13 02:21:00 följande:
    Sitter fortfarande kvar i soffan. Har varit på väg att gå och lägga mig i två timmar nu, men Liten är inte alls trött.

Hon/han ligger och vrider och vänder sig och det är liksom ännu tydligare än vanligt. Jag känner olika kroppsdelar och jag känner alla rörelser så tydligt.
    När jag stryker handen på magen kommer en lite strykning tillbaka och det är så galet mysigt.

Jag tycker synd om sambon som inte får uppleva det på samma sätt. Han kan känna med handen utanpå som alla andra, han kan se hur magen rör sig, men han får inte känna den här magiska känslan. Det känns som att vi kommunicerar med varandra, jag och liten. VI lär känna varandra. Sambon kan inte, hur mycket vi båda än vill, komma så nära...

Sitter här och glömmer bort all värk. Älskade lilla pyret. Jag blir alldeles tårögd, varm av lycka och galen av längtan...

Ja det är guld värt, man glömmer alla krämpor för stunden!!
    Ninnie81 skrev 2010-09-13 09:05:16 följande:
    ja gu de är såå himla mysigt när man känner dem där inne. man kan sitta på magen hur länge som helst nu. har börjat känna sånn enorm längtan efter bebis nu. vill bara ha den i famnen och puss och mysa med den. Tror de kan bero på att har några vänner som just fått bebis. blir såå himla avis...ha ha...men ja vet att snart är min tur att få snus bebis,

var som sagt på ul i ons för att kolla bebisen hur den mådde där. min livmodertapp var 40 mm. men han kunde inte säga varför ja hade haft småblödningar. men hur som helst så var de ingen fara. bebis mådde bra och låg neråt som den har gjort de senaste 2 veckorna. tror att de kommer ligga sådär resten av tiden. ska till Bm nästa tis. ska bli spännande att se hur mycke den har växt.

ja har kommit på mig sj att ja är inte rädd för självaste förlossningen utan att ja är livrädd att ja inte ska hinna in i tid. får för mig att ja antingen kommer få föda hemma eller på väg till bb med en avsvimmad sambo nedanför fötterna. varför ja har den rädslan är för att de har gått såå himla fort i slutet.

med sist sonen var ja bara öppen 5 cm kl 20 och han är född 20.51. har bara låtit svich..

däremot så slog de mig oxå om att snart kanske vår första trådbebis kommer att komma. i alla trådar jag har varit med i har de alltid varit nån bebis som har haft megabråttom ut..men självklart hoppas man att de stannar till minst i v.38.
    Den tanken har slagit mej med, kan egentligen blir vem som, som blir den första!!!
    Tycker det är lite spännande hihih, även om jag hoppas att alla bebisar kommer efter v 35 iaf....
  • Trollungarnasmamma
    Mrs TH skrev 2010-09-13 11:05:11 följande:
    Jag har varit på föräldragrupp idag, och där avhandlades smärtlindring och så fick vi kolla på en film om profylax, massage, avslappning etc. En av tjejerna frågade det vi alla säkert tänkte på, "är det verkligen någon som klarat sig på at bara andas, slappna av och få lite massage?" och det var det tydligen, men jag måste erkänna att jag är tveksam. Nu kan det ju vara så att det beror på att jag fann filmen rätt töntig, alltså jag fattar andningen, men så ska partnen smeka en över ansiktet och det är då belöningen? Ärligt talat jag förväntar mig betydligt mer belöning ifrån min man än en klapp på kinden
    Jag klarade mej med baar andning första
    hihihi, badade oxå...massage i ryggslutet är guldvärt för mej....

& jaaa håller med om belöningen från mannen 
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 11:16:26 följande:
    Jepp adressen har jag nu
    haha såg det det sen
    Ninnie81 skrev 2010-09-13 11:35:01 följande:
    ja de hoppas ja med...men de är gode så sjukt ändå att veta att snart kan de komma när som helst...
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 11:27:08 följande:
    När ni ser bilderna tror ni att pojken elias blir mindre ?
    menar du att du får mindre mage eller att han blir mindre???
    Ja mycket!!
  • Trollungarnasmamma

Min chef skiver inte på HP för mej för jag går bara på timmar Ele hon sa att hon inte fick göra det....bara hålla tummarna på fredag då....

Vart kommer dessa jäkla små flugor ifrån? Massvis i kök & badrum???? äckligt!

Vi har endel kvar att köpa, men tar lite varje månad...men vet nån vart man kan hitta badbalja med ställning? & små korgar med sugproppar på som man kan ha sm å grejer i för vi får inte borra upp nått i vårt badrum.

Ihelgen blev en kille mördad här i stan...kände hon lite...hans mamma bor granne med oss...han var ingen ängel men ändå tragiskt...många gamla vänner till mej som gått bort nu i olyckor osv, känns lite overkligt...

• Trollungarnasmamma
    Mrs TH skrev 2010-09-13 11:45:53 följande:
    Ja jag hoppas att ajg ska klara mig på det, men jag tror nog att jag kommer att behöva mer Jag är medveten om att jag inte är otroligt smärttålig, men man vet ju aldrig. Så länge jag inte flippar ur och börjar bete mig illa!
    Det är mycket man får lära sej om sej själv efter en förlossning, och vill man så finns det smärtlindring, så skönt...
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 11:52:34 följande:
    jobbigt du måste fråga din chef om hur hon vill ha det ??
    Du kan ju inte jobba hur länge som hällst.

Min läkare sjukskrev mig inte men sa till mig att jag ska ha rätt till bassel/mammaledighet i okt men om inte det så 1 nov iaf
    Men hur ska jag KUNNA jobba till 1 nov när ajg inte orkar jobba nu ??

Ja dessa flygor hahah(banan flygor) dom finns här med överallt !!!! var man än är finns dom jävlarna där ...
    Sen plötsligt något ligger på bordet ser man bara svart hahaha sen e dom där och håller på ..
    Vadå hur hon vill ha det? Ne det vet hon men då slutar de juh ringa till mej & då får jag ingen inkomst! E lite det de handlar om med juh....

ja jag vill ha bort dem, usch!!!
    Momalicious skrev 2010-09-13 12:18:36 följande:
    Usch. :( Ni har säkert hört om den tågolyckan som dödade två tjejer i Stenungsund förra veckan? De gick ju på samma skola som jag (nösnäsgymnsiet) och jag gick också över det tågspåret ofta. Så himla hemskt! :( Det är ju en liten ort så man vet ju vilka de är även om jag inte kände dom. Känns så tragiskt att sånt ska hända.. :/
    Ja hemskt är det...är så rädd att det ska komma ännu närmare....
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 12:38:51 följande:
    Gick precis in till köket och fluff så var dom en stor jävla gäng där snart tar jag damsugaren och damsuger upp allt hahahaha

Ah okej jag fattar ..
    Men får du inte A kassa eller HP eller juskskrivning hmm eller som vanligt men att du får tafdet du kan och bättre tider ..
    Igen A-kassa eftersom jag pluggar, HP får jag inte eftersom jag är timanställd, sjukskrivning får vi se på fredag...

Ja än så länge gör jag så...men hur länge ska man behöva lida egentligen för att få in pengar?
  • Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2010-09-13 12:46:29 följande:
    Ang bananflugorna...
    fick reda på att de lägger sina ägg i vasken, handfatet, så man ska koka upp vatten å slå det i diskhon/handfatet, allt på en gång så allt vatten inte hinner rinna ner på en gång,  
    man ska  göra så 3 dagar isträck så blir man tydligen av me dom....
    Ahhh ska prova det direkt!!! TACK!!
  • Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2010-09-13 13:09:49 följande:
    =)
    Jag hejjar på er i kriget mot flugorna*S*

Glömm inte att slå vatten i ALLA avloppen.......diskhon har ju 2*ler*

Kolla även era krukor...en del av de där irriterande flugorna bor även där i, gör de det så ställ ut krukorna om det går , så brukar de försvinna därifrån=)
    Okej ska kolla det med

Alla avlopp fixade nu iaf....
    Stefanie skrev 2010-09-13 13:40:43 följande:
    Jag håller också på och krigar mot flugorna. 

Gjorde för några dagar sedan en blandning av ättiksprit, honung och diskmedel och ställde i små skålar här och var, där drunknade en hel del, men är inte av med dem.
    Jag har hällt kokhettvatten i alla avlopp, slängt några blommor som jag tyckte såg misstänkta ut. Men så fort man glömmer något sött framme är de där igen!

Ett glas saft, en frukt...  Hoppas du vinner kriget och om du kommer på den ultimata lösningen så tar jag tacksamt emot alla tips! 
    Hejjar på dej med, ja jag började med avloppen nu & ska kika blommor så får vi se om de är lätt jagade ele svåra!!
    Momalicious skrev 2010-09-13 13:56:44 följande:
    Angående bananflugor så har jag forskat i detta under sommaren då de var här oavsett vad vi gjorde haha. Det första man ska göra är ju självklart att se till att inte ha någon smutsig disk framme, eller frukt eller något annat ätbart. Har de inget att äta så dör de. Det andra man kan göra för att döda eventuella ägg osv är som mamma smurfen skrev, att hälla vatten i alla avlopp (inklusive i badrummet). Man ska först hälla ner ordentligt med kokande vatten och sedan hälla i diskmedel i avloppen (det ska tydligen göra att det inte går att fästa ägg på väggarna) och sedan inte använda avloppet på länge, så alltså göra det innan man lägger sig är det bästa. Annars kan man ta isär och rengöra rören med en flaskborste för att få bort precis allting och då ska man inte få bananflugor på flera år!

Hehe, det är lite jag lärt mig i år. Fy sjutton för bananflugor, det är så äckligt! 
    Fan vad gött att jag inte är ensam om detta
    Ja de är äckliga, känns som man har smutsigt hemma....
Svar på tråden December Bebis 2010 :)