hedmanpazio skrev 2010-09-14 10:28:01 följande:
Då är ni säkert också insatta i vad som komma skall fram till födseln vad gällande humör. Kommer sinuskurvorna i "JAG ÄR INTE UPPRÖRD" till "fosterställningi sängen" att avta eller förstärkas de kommande månaderna? Bra att vara beredd. Och hur hanterar era partners detta???
Ja, det blir nog inte bättre juh längre tiden går, men det beror lite oxå hur hon mår under grav.
Jag mår skit så mitt humör är ofta skit med....
Ja, han gör sitt bästa, men oftast tjurar han ihop oxå & då blir det bara värre....
3 barns mamma84 skrev 2010-09-14 10:31:42 följande:
Så var det i sverige ja gumman men nu bor jag idanmark och alltär i sinna andra ordning haha jag har alla papper med mig varje gång varje besök och dom fyller på och jag får läsa
Mkt roligare men oxå krånligare haha
Ja det vet jag att du gör, men du skrev till killen att han skulle kolla hennes RUL papper & då menar jag att han inte kan det för vi får inga papper...

MFJG skrev 2010-09-14 10:35:57 följande:
Någon mer med mycket värk över magen och bak i ryggen?
Ja igår & idag har jag haft det....
Emelle skrev 2010-09-14 12:19:45 följande:
Av min sambo förväntar jag mig mesta tt han ska vara uppmärksam på om jag mår dåligt, är trött osv.
Sen vill jag ha stort engagemang och intresse för graviditeten.
Fysisk närhet osv vill jag inte att den ska vara förändrad, utan jag vill att allt ska vara som innan tror jag.
Själv känner jag mig mycket mindre attraktiv osv under min garviditet och uppskattar därför min sambos komlimanger på ett annat sätt nu under dessa månader.
Nu har jag tur och har en sambo som är underbar på alla sätt och vis, han hjälper till, vi delar lika och han är väldigt engagerad i vår bebis. Bara att veta att han är där 100% gör så mycket tycker jag!
Sen uppskattar jag små saker som att få lagad middag, bli bjuden på bio och spontana weekend tripper och presenter...och sånt får man ju ibland...
Har nog haft tur med honom...har ju barn sen tidigare förhållanden med en man som var arka motsatsen. Därför var jag nog väldigt mycket kräsnare och rakare med vad jag ville ha i en ny relation. Och tydligen lönade det sig! Man gör inte om samma misstag flera ggr
(hoppas det var svar på din fråga med NhjärtaD, om vad han gör för att vara söt mot mig min sambo...för visst avr det du som undrade..)
BebisAgnes känner jag nästan hela tiden nu faktiskt...
Iallafall en ggn i timman, MEN det där är ju jätteindividuellt som sagt.
Igår sparkade och börkade hon jättemycket så det syntes från långt håll när jag låg i soffan.
Sambon buffade lätt med handen på magen och då "svarade" hon med att buffa tillbaka!! Så mysigt!
Det var det
Låter mycket som min, fast det går i perioder tyvärr. Fast komplimanger ger han mej varje dag. Nått gör han här hemma varje dag, men ibland inte tillräckligt....
Naw så mys

Så gör jag & bebis varje dag hihihi
Mrs TH skrev 2010-09-14 12:58:18 följande:
Jag förväntar mig faktiskt inte att min man ska vara på något annat sätt under graviditeten. Han är omhändertagande och omtänksam, vi delar lika på hushållets uppgifter. Han är självklart involverad och engagerad i graviditeten, nått annat hade jag inte kunnat tänka mig
Jag ska faktiskt vara ärlig och säga att jag inte tycker att graviditet är en anledning/ orsak till att bete sig illa, eller på ett sätt som man annars inte skulle göra.
Det är klart att jag också blir ledsen för att det gör ont eller blir trött för att jag inte kan sova, men jag försöker verkligen verkligen tänka mig för innan jag blir omotiverat arg och tar ut det på min man. Det är inte hans fel, och jag vet att han gärna skulle bära henne om han kunde, men nu kan han inte det. Men det kan jag, och det är en stor gåva att man kan bli gravid.
Jag har moderkakan i framkant och jag känner inte alls så mkt sparkar, visst buffar, knuffar och på kvällarna drar hon igång med sparkarna, men jag jobbar heltid, är på benen hela dagarna, jag utgår ifrån att hon sover då

Jag känner ltie på morgonen när jag går upp, sällan på dagen och kanske lite på kvällen, så fort vi lagt oss för att sova så drar partyt igång, men då somnar jag oftast ifrån det

Ne det är därför jag mår extra dåligt för man beteer sej som man gör, vill inte vara denna hemska människa!! Men min kära man förstår att hon försvinner när bebis kommer