Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-09-14 21:53:05 följande:
    Åh vad det händer grejer här tjejer! I mitt liv alltså haha
    Imorgon är det våran 1-årsdag, på torsdag ska vi till barnmorskan, i helgen ska vi hämta massor av bebissaker (barnvagn, spjälis osv osv osv) och ställa hos min mamma tills vi flyttat. På måndag börjar intensivkursen och idag fick jag hem papper för bokat teori- och körprov som körskolan redan bokat åt mig. Herregud! Blev så verkligt när jag fick ett datum och en tid för när det ska ske allting! Jättespännande men läskigt samtidigt. Sambon kommer vara den enda som vet om när jag gör grejerna, så ni kommer inte få veta förrän efteråt men ändå. Galet. Ska tvinga med sambon den dagen jag gör körprovet. Klarar jag det så kommer jag vilja se honom direkt efteråt och klarar jag det inte kommer jag ju självklart vara ledsen. Men det är okej för jag ska göra körprovet på eftermiddagen så han får bara ta ledigt några timmar. Han har lovat mig det

Imorgon är det ju som sagt vår 1-årsdag, så det ska vi fira med en riktigt romantisk dag. Har inte sagt nåt till sambon  men imorgon när han kommer ska jag ha gjort hela lägenheten mörk och ha tända ljus överallt, sen ska jag leda in honom i badrummet där jag ska ha fixat ett härligt bubbelbad till oss båda med massor av tända ljus och rosor och alkoholfri champagne. En liten mysig överraskning sådär! Efter det ska vi fixa middag tillsammans, räkor med hemmagjord vitlöksbaguette och chokladpaj till efterrätt. Vi ska se på Idol och sedan någon mysig film och bara vara tillsammans och pussas massor! Kvällen ska avslutas med en mysig helkroppsmassage eftersom han masserar mig varje dag så förtjänar han det! :)
    Härligt 
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-14 22:00:14 följande:
    2 barnmamman: William min första fick jag i april och hade då bara en tunn overall till honom,användes knappt då de blev så varmt fort de året,sen i dec hade han ju stl 74 i overall,haha o då va den ändå lite förstor för honom,så för bebis blir den way to big
    Tack söta du för erbjudandet,men försöker nog hitta nåe overall här Vill ju inte avslöja könet,trots att vi vet,hihi!!!

I morron ska vi i varje fall på 3D UL....bestämt att vi ska gå på det=) Känner jag behöver de, muntra upp mig lite....e så mycket fokus på jobb o huset så jag hinner aldrig tänka på bebis el känna efter,däremot tycker ja inte att den sparkar lika mycket längre o de gör mig skit nojig o rädd,usch! Är i v 28

Mamalicious: måste installera flash el va de hette på nya datorn innan ja kan se din klipp på youtube! såååå synd för hade velat se jue....men kan kolla när sambon fått in de där programmet

Ingen annan som vet vad de ska köpa för vinteroverall m,m?
    Jag har en sen Elliot, en grå som ser ut som en nalle Tungan utemycket söt...ska lägga in en bild på den. Blev inge bra men man ser den lite, är öron & svans på den
    Sen har jag kikat på POP:s windstopper overaller.
    Tunn mössa hade jag på Elliot, han kom i januari, sen luvan över.
    AnnaCL skrev 2010-09-15 09:07:29 följande:
    Hej på er. Alltså hur fungerar era samliv? Jag känner mig som jordens tråkigaste sambo som inte tar så mycket initiativ till sex. Kroppen känns inte heller så attraktiv så det bli att det får stå på sidan lite vilket inte känns bra.
    Här finns inte mycket till samliv tyvärr, inte så mycket när kontakt över huvudtaget Vi har lite problem men inte med varann men som påverkar oss på olika sätt...men mycket tråkigt är det...lääängtar sååå till det blir normalt igen!!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Bilden ovan är till Willes mamma BTW är det min son som då är 1,5 månad gammal!!! Visst börjar ni längtar mer nu?? det göööööör jaaaaag iaf

Nått konstigt har hänt med mej, min aptit har minskat rejält!!!!! kan knappt äta frukost, igår på jobbet tog jag som vanligt två mackor till fikat men fick tvinga ner dem, sen när jag kom hem brukar jag äta middag, men ville inte alls ha, tog två rån med ost...däremot är jag mycket törstig.

Får ingen HP har kanske skrivit det innan....

• Trollungarnasmamma
    Stefanie skrev 2010-09-15 11:19:56 följande:
    NhjärtaD:
    Vilken supersöt bild! Det är nyttigt att se små bebisar nu, det jobbiga känns lite mindre jobbigt då..! 
    tack! Har massvis

hihihihi ja att se varför det jobbiga kommer, att det är värt det
  • Trollungarnasmamma

Skickat in lite uppgifter till skolan, tvättat & hängt tvätt, satt igång diskmaskin & gått ut med sopor...
    Nu ska jag nog lägga mej i sängen & vila lite innan trollen ska hämtas...

• Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-09-15 15:51:19 följande:
    Jag äter inte heller lika mycket nu som förut, förut åt jag 3-4 mackor till frukost nu blir det max 2, det är bebben som tar större plats ås det går inte ner så mycket mer.

Här är sexlivet på noll i princip, kan inte för jag har så förbakad ont, men det blev en liten ridtur igår iaf, var så sjukt sugen. Har visserligen ont osm bara den men det får man ta.

Har blivit så trött på sistone även om jag tar järntabletter.
    Men detta gick från väldigt god aptit till typ noll över en natt....känner mej mer trött & orkeslös, äter oxå järntabletter. Idag harj g haft huvudvärk som kommit & gått....

hahaha en liten ridtur 
    grejen är att jag är såååå trött på kvällen juh, så hur sugen jag än är, orkar jag inte, men oftast e jag inte ens sugen längre
  • Trollungarnasmamma
    Stefanie skrev 2010-09-15 17:49:01 följande:
    Usch, vad jag är ledsen.

Var ju hos bm i går, allt såg bra ut förutom att vi kom fram till att det var dags att börja knapra järn. Jag bad om att få en läkartid för att kolla att livmodertappen var oförändrad eftersom att jag fortfarande har mycket sammandragningar och tycker att det har känts annorlunda nere i magen på något vis på sistone och fick en tid redan idag.

Nu har jag varit där Läkaren kände på livmodertappen och kunde på en gång säga att den inte kändes som den skulle utan har blivit mjuk förkortad. Han sjukskrev mig i en månad och skickade en remiss till ultraljud för att mäta tappen.
    IUltraljudet blir redan i morgon men läkaren kunde redan nu säga att jag MÅSTE vila. Det här betyder att jag precis var tvungen att ställa in ett frilansuppdrag på Åland nästa vecka som hade gett mig rätt bra betalt. Jag kommer också att behöva ställa in en resa till Prag som vi skulle åkt på med några kompisar nästa helg och jag hade fullspäckat schema inför valet på söndag eftersom att jag stå på en lista och nu kan jag inte vara med alls...

Jag hoppas och ber till gudarna att jag inte öppnat mig något utan bara förkortats lite, blir så orolig för bebis och vill inte att den ska komma ut än på länge, det är ju alldeles för tidigt har precis idag gått in i vecka 26...

När de ringde och gav mig tiden för ultraljud så blev jag uppmanad att ta med mig en anhörig, det gör nästan att det känns ännu läskigare... Sambon skriver en tenta i morgon så jag bad mamma följa med. 
    Neeee, vad lessamt Håller tummarna för dej....

Ska med till läkaren på fredag & ska be henne kika...
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-09-15 21:22:00 följande:
    Stefanie----> ta det verkligen lugnt nu, man måste lyssna på sin kropp även om man känner att man har så mycket annat här i livet som man vill göra.
    Jättejobbigt att ta det lugnt, jag vet. Har tagit det lugnt sen jag blev sjukskriven i Juli. Man vill så mycket just när man  ska ta det lugnt.

NhjärtaD----> så blev det för mig oxå, först trodde jg att bebisen hade vänt sig på nåt sätt, men det var lixom bara stopp och det kändes lite konstigt hände ca för 2 veckor sen och jag har gått ner 1 kilo sen dess. Det konstiga var att jag var hungrig samtidigt som jag var mätt.

Har varit så trött idag, sov 4 timmar mitt på dagen idag. SÅ skönt att William har fått dagisplats så jag kan sova när bägge 2 är på dagis.
    Ja inget att gnälla över då kanske Känner mej lite hungrig hela tiden, men inte sugen på nått, nästan lite illamående med....
    Stefanie skrev 2010-09-15 20:05:30 följande:
    Är det förresten någon som vet om man kan få ut sjukpeng från försäkringskassan fast man är arbetslös eller studerande? Jag har ingen a-kassa, men csn för 50% nu.  Jag har säkrat min sjukpenningsgrundande inkomst sedan förra jobbet så det borde väl funka? Jag undrar mest för att se om jag måste fortsätta plugga under sjukskrivningen för att få ut csn eller om jag kan strunta i det och få sjukersättning istället...

Ska ringa och kolla, men kanske finns någon här som vet i allafall! 
    Ja detta är en djungel, jag får inget csn så mina timmar på jobbet är min enda inkomst & jag orkar inte längre så jag hoppas på sjukskrivning på fredag. Men kommer fortsätta plugga för jag vill bli färdig med denna kursen innan....

ring & hör, är väl det bästa, men vänta tills du ser att FK beviljar det, annars är det juh skit samma...
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-09-15 21:45:32 följande:
    *S* känner mig oxå sugen på nåt hela tiden, på senaste har det blivit vindruvor, käka upp en hel ask härom kvällen :)

Jag har börjat må illa igen sen jag sluta vara så hungrig, skitjobbigt, avskyr att må illa
    Ja det är ingen höjdare att göra de
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-16 09:34:22 följande:
    Vilken liten goding Myyyysigt! Så söt overall,sån finns likanande på H&m....ja jag får ta en vända till på stan,hihi!!
    Ja den är från HM men är väl från tidigt 09

Fick med jätte ont av min BB, men min sambo klagade inte så mycket så vi får se hur vi gör...
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-16 12:47:29 följande:
    Ja de va vi
    ludicrous skrev 2010-09-16 12:12:35 följande:
    Bärsele e ju underbart att ha. Guld värd när man inte orkar stå å hålla o kånka, eller när man ska dammsuga eller laga mat =)
    Vi hade en BB till Nova, men den fick jag också ont i ryggen av..

Senare hade vi en ringsjal. men ringen sitter uppe vid axeln o gör sjuhelvetes ont.. Jag tycker knytsjalar verkar mysigt o bekvämt, men ett himla ståhej o knyta?
    Ja,vi ska nog köpa en ERGO bärsele,verkar skönt o bra o ska belasta höfterna mer. Finns ett babyinlägg o köpa till.
    Ja de e ju toppen o ha om man ska laga mat el något o slippa stå o hålla dem,el ha dem ligganes i babysittern skrikandes,hihi!Men hade ni något mer under den?? för den som finns på hm nu e inte så jätte tjock tycker jag??
    Har inte sett den på HM nu, men jag hade inget mer än kläder under den jag hade.
    Saliva123 skrev 2010-09-16 12:50:12 följande:
    Hej på er!

Har följt er utan att kommentera som vanligt ett tag nu... Tänkte bara höra om någon av er som är så kloka kan göra mig lite klokare...

Jag är gravid i v.27 nu. Går på kontroller av blodtrycket varannan vecka, och efter v.30 kommer jag att gå varje, eftersom att trycket var högt med mitt första barn. Var hos mvc i fredags, och då låg trycket som det gjort de senaste gångerna stabilt på 130/70, men jag hade äggvita i urinen och jag fick komma in på måndag morgon med ett morgonurin-prov.  På måndag morgon vaknade jag och hade samlat jättemycket vatten, så att fingret blev blått när jag försökte få av ringen med tvål och vatten. Jag vägde då också ett kilo mer naken, än vad jag gjorde i fredags med skor och kläder på. Vaknade idag, torsdag, med ont i huvudet och har känt mig yr och trött och idag när jag var hos läkare av en annan orsak bad jag att få ta ett tryck när jag ändå var där. Då hade det stigit till 160/90. Har inte hört något om resultat av kissprovet.

Min första fråga: Min bm har ingen telefontid förrän imorgon,  borde jag kontakta sjukvård på annat sätt, eller vänta?

Min andra fråga: Med mitt första barn blev jag sjukskriven i perioder pga. liknande tryck som jag har idag, och för att mitt jobb som lärare är stressigt. Jag har dock läst om andra som inte blivit sjukskriven för högt tryck utan istället medicinerats. Någon som vet mer hur det funkar och hur man brukar göra? 

Man blir ju lite orolig när det förändras så snabbt...
    De medicinerar inte i första hand har jag fått lära mej, men alla gör juh olika....sa inte läkaren du va hos nått då?
    ludicrous skrev 2010-09-16 13:43:44 följande:
    Min sambo kommer typ aldrig kunna följa med på kontrollerna :( Kanske inte på föräldragrupp heller..

Vagnar igen, hehe, prata med sambon på telefon nu o han sa "ja ok, du får väl din brio go då, du kommer ju aldrig ge dig så jag får väl ge mig då". Skulle ha spelat in det! ;D

Har haft två mysiga hemmadagar med lilltjejen nu, imorgon blir det dagis igen, o jobb för mig från fre kväll- mån morgon. Sen e jag ledig en hel vecka , o då blir det dessutom "första" besöket hos BM sen inskrivningen. Har bytt BM där emellan så det blir första gången jag träffar henne..
    Jag smet in där här om dagen o vägde mig ju.. jag har gått sakta upp i vikt fram tills nu tydligen, runt v 20-22 hade jag gått upp typ 2-3 kg, nu ligger jag på +6.. :'(

Hur mycket har ni andra gått upp?
    Va nöjd med det kan jag säga, här är det 20+
Svar på tråden December Bebis 2010 :)