• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mrs TH
    MajMamman08 skrev 2010-07-15 15:27:12 följande:
    Alltså FY FAN!!! jag e så arg o ledsen o besviken så de finns inga ord!! MÅSTE SPY UT LITE GALLA HÄR!!!

kom till MVC för o göra RUL idag,jätte glad och förväntansfull. När ja kommer dit e det en sur kärring som bara ropar upp mitt namn,inte presenterar sig el något! brukar man inte göra de el? Typ hej jag heter äggbärt och är barnmorska och ska göra ultraljudet! redan där kändes de inte bra!

Otrevligare människa får man fan leta efter...byt jobb för fan!

Hon kollade igenom bebisen snabbt,jag frågade då om allt såg bra ut, då röt hon i att ja,gjorde de inte de så hade hon väl minnsann sagt till om de. Lixom ursäkta mig då att jag fråga!!!

Sen frågade vi om hon kunde se vilket kön de va, NE det kan man inte så här tidigt fick vi till svar spydigt!!!! ÖHHH...ja men andra har ju fått se osv sa ja...ja men jag kan då inte se nu när det är tidigt. röt hon i..lixom tjena jag är i v 19,,klart man kan se!
    HON vill alltså inte ens ge det en chans o försöka titta! Ändå höll hon den där grejen så man  såg bebis underifrån o hade jag vetat va man skulle kolla efter så hade jag fan sett själv vad det va för kön,så mycket spreta bebis på benen lixom!!! så de va ju inte så att hon inte kunde se pga av att bebisen låg fel....

E sååååå grymt ledsen o besviken,e de meningen man ska komma ut därifrån tjutfärdig el?? inte ens att bebis mådde bra och allt såg fint ut fick en må bättre!!!

Hon bara ja du får ju se om du får göra ett till ULtraljud lite senare,för då kan man ju se könet!
    Vi kommer inte få något mer ul,e hon trög el??!!

Min BM är på semester nu,men när ja ska träffa henne igen ska ja säga till henne hur illa bemött jag blev o att jag vill ha ett till pga av att hon va sååååååå knäpp!!!

Tur ja ska åka till jobbet nu...får annat o tänka på!
    Bor vi i samma stad? Vår ul sköterska var precis likadan! Men vi fick iaf tid för ett nytt eftersom hon ansåg att det var förtidigt...
    Hoppas verkligen att  ni får en till tid! Ring och klaga, det ska jag göra. Klarar man inte av att vara trevlig får man helt sonika byta jobb, svårare är det inte!
  • 3 barns mamma84
    majmamman fy fan alltså jag blir så less på idioter som jobbar med detta men är så spydiga av sig som fan  men hoppas du får en bättre tid och en bättre bm att titta tillsammans med bebisen.
    Måste bara fråga hade du och MRT samma ??

Sambon klarade körkortet
    Och idag är jag i vecka 18 yess !!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Karttikeya

Men vad är det jag läser? Hur kommer det sig att man utbildat sig och fortfarande arbetar som barnmorska om man inte kan hantera patientsituationer? I det yrket går proffessionalitet före ALLT. Ibland undrar jag varför människor arbetar som något som dom uppenbarligen lider av att arbeta som. Usch vad jag lider med er som blivit så illa behandlade! Gråter

• 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-07-15 15:49:58 följande:
    Men vad är det jag läser? Hur kommer det sig att man utbildat sig och fortfarande arbetar som barnmorska om man inte kan hantera patientsituationer? I det yrket går proffessionalitet före ALLT. Ibland undrar jag varför människor arbetar som något som dom uppenbarligen lider av att arbeta som. Usch vad jag lider med er som blivit så illa behandlade! Gråter
    Kan bara hålla med om detta jag tycker det går för långt att man ska behöva vara lessen efter en dag man bara har längtat efter som fan och så ska man bli behandlad så här illa är bara FEL !!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Momalicious

Allvarligt talat, vad är det för jävla människor som jobbar inom vården? Visst om man är stressad, har pms, är bajsenödig - vad det nu kan vara, men då får man fan HÅLLA DET INOM SIG. Bajset också.
    Skämt åsido. Jag kan inte fatta hur man kan bete sig så. En vuxen människa vars jobb nästan enbart handlar om bemötande och människokännande. Tänk om det varit nåt fel på ett barn? Hade hon skrikit och gormat då också? Fy fan vilken människa. Om nån sådan sköter vårt RUL så kommer jag minsann inte gå därifrån förrän jag talat med någon avdelsningschef och fått en ny tid med en ANNAN barnmorska.

Idioter.

• Karttikeya

Det här är ju något enormt stort, oavsett om man är förstföderska eller omförderska. Det är livet, detta att se sina barn växa och bli stora.. Att vi nu i vår tid även kan få se barnet även inne i magen är ju och SKA vara något fantastiskt! Att få det förstört för att folk valt fel yrke är helt upp åt väggarna galet. Det är en skam att läsa något sådant här som blivande sjuksköterska. Kram till er!

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-15 16:05:26 följande:
    Det här är ju något enormt stort, oavsett om man är förstföderska eller omförderska. Det är livet, detta att se sina barn växa och bli stora.. Att vi nu i vår tid även kan få se barnet även inne i magen är ju och SKA vara något fantastiskt! Att få det förstört för att folk valt fel yrke är helt upp åt väggarna galet. Det är en skam att läsa något sådant här som blivande sjuksköterska. Kram till er!
    Eller i mitt fall blivande barnmorska. Fyfan.
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-15 16:07:47 följande:
    Eller i mitt fall blivande barnmorska. Fyfan.
    Hur kan du redan ha hunnit läsa till sjuksköterska? Du är ju 20? Tungan ute
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-15 16:08:57 följande:
    Hur kan du redan ha hunnit läsa till sjuksköterska? Du är ju 20? Tungan ute
    Haha, det har jag inte, men jag ska inte bara bli sjuksköterska, jag ska bli barnmorska

ELLER så kan vi ju för skojs skull säga att jag var extra snabb med skolan och var färdig med gymnasiet som 16-åring
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-15 16:17:51 följande:
    Haha, det har jag inte, men jag ska inte bara bli sjuksköterska, jag ska bli barnmorska

ELLER så kan vi ju för skojs skull säga att jag var extra snabb med skolan och var färdig med gymnasiet som 16-åring
    Haha ja. Jag vill också bli barnmorska.. Ska påbörja fjärde terminen på sjuksköterskeprogrammet till hösten Glad

När börjar du läsa då? ^^ Och var ska du söka in?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)